Technologie i Firma

RODO? Prawie 70 proc. firm nadal nie spełnia wymogów

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-10-03

Było dużo czasu na przygotowanie się do RODO i sporo też czasu minęło od jego wprowadzenia. Mimo to nawet dwie firmy na trzy wciąż mogą nie spełniać wymogów stawianych przez to unijne rozporządzenie.

Niemal 70 proc. przedsiębiorstw nadal nie przystosowało się do wymagań wprowadzonych przez RODO, które weszło w życie ponad rok temu. Przypomnijmy, że unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych wymusza poważne traktowanie wycieków i wdrażanie rozwiązań, które chronią przed ich występowaniem. 

Zgodność z RODO nadal nie jest standardem

Informacja o takim właśnie odsetku (70 proc.) pochodzi z opublikowanego przez Capgemini raportu Championing Data Protection and Privacy Report. Podkreślono w nim, że konkretnie jednym z największych problemów jest modernizacja systemów informatycznych pod kątem wymagań stawianych przez RODO. 

Tymczasem za niedostosowanie się do unijnego rozporządzenia grożą dotkliwe kary. Ale nie tylko ta groźba powinna motywować przedsiębiorstwa do wdrażania zmian. W tym samym raporcie czytamy, że 4 firmy na 5, które spełniają już wymagania, odnotowały poprawę wizerunku w oczach klientów. 

„Rozmowy z przedstawicielami polskich firm potwierdzają, że mimo roku od wejścia w życie RODO realizacja stawianych przez nie wymagań stanowi nie lada problem – powiedział Mateusz Piątek z Safetica. Na czym polega problem? – Wokół unijnych regulacji narósł szereg mitów, przez co do dziś wiele osób nie ma pojęcia czego się od nich oczekuje i co należy zrobić, żeby uniknąć kary”.

Jeśli jesteście w grupie, o której wspomniał Mateusz Piątek, zajrzyjcie do naszego newsa: Administratorze, sprawdź, czy jesteś gotowy na RODO.

Źródło: DAGMA, Safetica, inf. własna

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

7
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ostatnio byłem na pewnym stoisku w pewnym centrum handlowym. Pani pyta mnie czy dane się zgadzają, pokazując mi monitor z adresami e-mail, numerami telefonów i innymi danymi kilkudziesięciu osób. :)
  • avatar
    " W tym samym raporcie czytamy, że 4 firmy na 5, które spełniają już wymagania, odnotowały poprawę wizerunku w oczach klientów."

    Szczególnie jak się wchodzi na stronę internetową i trzeba kliknac informacje o ciasteczkach... informacje o rodo... i czasem jak sie adblocka nie ma to kilka reklam jeszcze... zanim w ogole sie przejdzie do interesujacej zawartosci :)
  • avatar
    zastanawia mnie po co to całe rodo i ochrona danych osobowych, skoro nadal nie ma bata na firmy, które zlecają do różnych call center wydzwanianie bez sensu z głupowatym tekstem "ten numer został wytypowany" blablabla. po co komu kolejne prawo które jest uciążliwe dla uczciwych firm a także samych ludzi, za to nadal nie nakładają kagańca na telefonicznych, sms-owych, pocztowych i emailowych spamerów?

    tutaj piłka powinna być prosta. mam nagrywanie w telefonie. ktoś do mnie dzwoni. żądam od tej osoby podania źródła numeru telefonu. nie podaje, od razu kabluję, a oni mają potężny problem na karku. tak powinno być, ale nie jest.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam certyfikat IODO, chętnie pomogę we wdrożeniu RODO albo w prowadzeniu rejestrów czynności, pisaniu regulaminów, upoważnień, umów powierzenia.
  • avatar
    rodo to gniot, jeszcze nic tak nie zasyfiło europejskiej sieci jak ta dyrektywa, nic tak nie utrudniła prostych czynności jak ten wynalazek... mimo, że jestem zwykłym użytkownikiem którego dane i tak wyciekły nie raz, to jestem całkowicie PRZECIWNY temu bublowi prawnemu