Oprogramowanie

Computex: 3DMark for Windows 8 - prezentacja benchmarka na stanowisku MSI

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
24 komentarze Dyskutuj z nami

Bardziej wymagający niż 3DMark 11

MSI zaprezentowało na targach Computex 2012 demo z benchmarka 3DMark for Windows 8, który ma mieć premierę jeszcze w tym roku.

Pod koniec ubiegłego roku pisaliśmy o benchmarku 3DMark for Windows 8, a więc kolejnej odsłonie popularnej aplikacji do testowania wydajności komputera. Wiadomo, że Futuremark tym razem skupi się na kompatybilności z systemem operacyjnym Windows 8, a więc nowa wersja będzie przeznaczona zarówno dla komputerów stacjonarnych i laptopów (zgodnych z rodziną architektur x86), jak i dla netbooków i tabletów z procesorami ARM.

Niestety o nowej wersji benchmarka nie było wiadomo zbyt wiele... aż do targów Computex 2012.

3DMark for Windows 8 stoisko MSI prezentacja zdjęcie

Rąbka tajemnicy uchyliła firma MSI, a więc partner producenta aplikacji. Na jej stoisku można było zobaczyć demo jednego z testów, który jednak znacząco się różni od animacji przedstawianych w 3DMark 11. Tym razem nie postawiono na realistyczne krajobrazy i efektowną grę świateł, a na dosyć futurystyczny obraz zniszczenia i chaosu.

3DMark for Windows 8 stoisko MSI prezentacja platforma testowa konfiguracja

Warto również powiedzieć kilka słów odnośnie platformy testowej, na której uruchomiono aplikację. Składał się na nią m.in. 6-rdzeniowy/12-wątkowy procesor Intel Core i7 3960X, płyta główna MSI Big Bang-XPower II, dwie karty graficzne MSI GeForce GTX 680 Lightning oraz 8 GB pamięci DDR3-2400 Kingston HyperX Genesis.

3DMark for Windows 8 stoisko MSI prezentacja Afterburner sensory odczyt

Na sąsiednim monitorze uruchomiona była aplikacja MSI Afterburner, gdzie można było zobaczyć poszczególne wskazania sensorów. Wynika z nich, iż demo obciążyło procesory graficzne w około 98 – 99% i rozgrzało je do 63 stopni Celsjusza.

Płynność animacji podobno oscylowała w granicach 20 – 50 wyświetlanych klatek na sekundę. Można więc sądzić, iż nadchodzący benchmark będzie jeszcze bardziej wymagający niż 3DMark 11.

 

Więcej o płytach głównych i kartach graficznych zaprezentowanych na targach Computex:

Źródło: VR-Zone

Komentarze

24
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lightning
    9
    I po cholerę nam nowy benchmark... 3DMark 11 juz przestarzały?

    Po raz kolejny programiści AMD z Nvidią zamiast zajmować się optymalizacją gier to będą "pieścić" benchmark, żeby tylko wycisnąć jeszcze kilkanaście punktów.
  • avatar
    Konto usunięte
    4
    w porównaniu do nowego next genowego silnika square-enix wygląda słabo
  • avatar
    Szymon331
    3
    Ten benchmark wygląda jak max rozbudowany DX9. Żadnej rewelacji.


    Więc co u licha tak męczy sprzęt? Developerzy powinni się wstydzić. Rzucać jakieś niezoptymalizowane softwareowe ochłapy przekonując nas że to jest świetna grafika więc wymaga mocnego sprzętu. BZDURY!
  • avatar
    janp2
    3
    Czekamy na DX 12 działające tylko na Windowsie 8 z Metro :)
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    Jeszcze 3Dmark06 prezentował jakąś sensowną jakość grafiki (chcociaż bez jakiegoś spejalnego szału, to jednak w momecie uzkania się wyglądał dobrze) to następne wcielenia to zwyczajne robienie ludzi w balona, ciężko znaleźć jakiekolwiek uzasadnienie dla tak wielkich wymagań. Jeżeli już stawiają takie wysokie progi to powinni się postarać aby benchmarki prezentowały wysoki poziom wizualny. Swoją drogą jeżeli ktoś pamięta takie dema technologiczne jak Mad Mod Mike, Luna czy Medusa to z pewnościa zadaje sobie pytanie dlaczego tak nie wyglądają produkty Futuremak, a dodatkowo te dema chodzą znakomicie nawet na lichym sprzęcie jak na dzisiejsze czasy.
  • avatar
    Konto usunięte
    2
    20-50 fps na SLI? Ostro
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Ta tym zdjęciu, które pokazuje parametry kompa do prezentacji jest napisane CPU Intel Core i7 3960K.
  • avatar
    Kieresz
    0
    wyglada badziewiasto....
  • avatar
    Marucins
    0
    Kombinują, kombinują - pytanie tylko czy to w ogóle jest dobrze zoptymalizowane?

    Nie problem jest wywalić tysiące efektów i stworzyć z czegoś benchmark.

    Sensowne jest dobre zastosowanie tego wszystkiego. A z tego co ukazuje demo to jest to przeciętniak - odwołuje się tu do Unreal Engine 4