Gry

Cyberpunk 2077 dostanie niezłego kopa. Pierwszy materiał na nowym GeForce RTX

przeczytasz w 2 min.

Cyberpunk 2077 to jedna z gier, które Nvidia postanowiła wykorzystać do promowania swoich najnowszych, topowych kart graficznych GeForce RTX serii 40.

NVIDIA zachwala DLSS 3

Nvidia oficjalnie zaprezentowała pierwsze karty graficzne GeForce RTX 4000. Można dyskutować nad tym, czy ich specyfikacje robią wrażenie. Nie ulega jednak wątpliwości, że w najbliższym czasie pojawi się jeszcze sporo informacji, a także materiałów wideo związanych z grami. W końcu to właśnie przy ich pomocy producent będzie promował swoje nowości. Jak się okazuje, jest w tym gronie Cyberpunk 2077.

Hit studia CD Projekt RED (chociaż przynajmniej niektórzy mogliby mieć zastrzeżenia co do takiego określenia) został wykorzystany do wspomnienia o DLSS 3. Wedle obietnic, nowa technika zapewni doskonałą jakość obrazu i nawet czterokrotnie wyższą wydajność od tradycyjnego renderowania obrazu.

„DLSS to jeden z naszych najlepszych wynalazków, który umożliwił wykorzystanie ray tracingu w czasie rzeczywistym. DLSS 3 to kolejny milowy krok dla graczy i twórców. Nasze pionierskie prace nad renderowaniem neuronowym RTX otworzyły nowy wszechświat możliwości, w którym sztuczna inteligencja odgrywa główną rolę w tworzeniu wirtualnych światów.” - Jensen Huang, założyciel i prezes firmy NVIDIA

DLSS 3 wkrótce w Cyberpunk 2077 (i nie tylko)

Radek Grabowski, Global PR Director w CD Projekt RED, już potwierdził, że trwają prace nad aktualizacją do Cyberpunk 2077. Dzięki niej gra ma być w stanie zrobić użytek nie tylko z DLSS 3, ale również z trybu Ray Tracing: Overdrive.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Cyberpunk 2077 nie jest jedyna grą, której twórcy zobowiązali się do wsparcia DLSS 3. Pełna lista obejmuje już teraz ponad 30 pozycji. Jeśli chodzi o rodzime produkcje to są jeszcze Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dying Light 2 Stay Human i Chernobylite.

DLSS 3 bazuje na DLSS 2, a więc twórcy powinni poradzić sobie z zaimplementowaniem nowości dość szybko. Graczom pozostaje życzyć nie tylko odpowiednich gier w kolekcji, ale też kart graficznych potrzebnych do cieszenia się fajerwerkami, jakimi chwali się NVIDIA. A chodzi rzecz jasna o modele GeForce RTX serii 40. One oraz DLSS 3 oficjalnie zadebiutują na rynku 12 października.

DLSS 3

Źródło: NVIDIA GeForce, @gamebowski

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tigerrs
    11
    ale zaraz ... karta serii 4000 ma tylko 22fps z wlaczonym RTX bez DLSS ... :D przecież tyle fps wyciąga karta rtx 3090 przy wlaczonym RTX bez DLSS więc coś tutaj jest naciągane ":D
    • avatar
      Kenjiro
      6
      Coś czuję, że wszystkie podawane na konferencji słupki wydajności nowej linii kart nVidii są z DLSS 3 (w niektórych tabelkach wymieniono, że z DLSS, w innych nie) w porównaniu do poprzednich kart z DLSS 2.
      Czyli faktyczna różnica wydajności pomiędzy kartami 3xxx, a 4xxx będzie dużo mniejsza, np. 30%, a cała para pójdzie w DLSS 3.
      • avatar
        entman87
        2
        Żałosna pato reklama nowych pato RTX-ów . 4 x wydajnosć xD . 22 fps bez dlss? chyba na 1060 potem pokazują 40xx RTX jako reklama . Kto w to w ogóle uwierzy ? Chyba dzieciaczki z bogatymi portfelami swoich rodziców .
        • avatar
          szymcio30
          1
          Ten nowy tryb Ray Tracingu tylko pokazuje jak ta technika jest wymagająca i co otrzymywaliśmy do tej pory. Po prostu wcześniej zajmowały się tym wydajne stacje robocze wiec nie oczekujmy teraz, ze pojedyncza karta zrobi to samo. Kogo stać było na 3090 Ti, 3090 oraz 3080Ti ten ma teraz swoje cenowe i wydajnościowe odpowiedniki. No niestety ale prawdopodobnie dopiero 4070 10GB bedzie cenowym konkurentem 3080.
          • avatar
            Altru
            1
            DLSS to taki nowy DirectX by wymieniać karty by mieć wsparcie dlatego o wiele bardziej wole technologie od AMD nie opartą na hardware ale na software, która jest bardziej elastyczna mimo, że jakieś kilka procent gorsza ale wizualnie dla przeciętnego kowalskiego bez super sprzętu i monitora nie zauważalna.

            Dokładnie to samo z Ray Tracingiem fajne na początku ale jak pokazał Lumen w UE5 który pokazał dokładnie taki sam efekt przy dużo większej wydajności wcale nie potrzeba dedykowanego sprzętu do realistycznego symulowania promieni i odbić.
            • avatar
              janex2
              0
              Dajcie znać gdy dlss da jakieś fpsy bez pogarszania grafiki
              • avatar
                Mario2k
                0
                RTX 4090 4K Ultra RT on DLSS 3.0 ponad 120 fps !! !!! bogactwo