Samochody elektryczne

Bateria w elektrycznym Hummerze EV waży więcej, niż cały Twój samochód, a jego zasięg jest… szokujący

przeczytasz w 2 min.

Hummer znany jest z produkcji wielkich i masywnych samochodów. Spalinowe modele kojarzymy z topornymi stodołami na kołach, a jak będzie w przypadku elektrycznego Hummera EV Edition 1? Okazuje się, że podobnie - głównie za sprawą potężnej baterii i równie potężnego jej zużycia.

Hummer EV - zużycie baterii robi wrażenie

Do informacji dotyczących pojemności baterii i zużycia energii nowego Hummera EV Edition 1 dotarł serwis Car & Driver. Dane powinny w dużym stopniu polegać na prawdzie z uwagi na fakt, że zostały przygotowane przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA).

Hummer EVJak Wam się podoba z przodu? Fajnie, że zachowano klasyczne kształty Hummera?

Jak wynika z danych, 4-tonowy elektryczny pickup posiada baterię o wadze bagatela 1,3 tony! To niemal tyle samo, co większość kompaktowych samochodów.

Bateria w elektrycznym Hummerze EV waży 1,3 tony - tyle, co VW Golf lub Ford Fiesta.

To jednak nie powinno bardzo zaskakiwać. Hummer zawsze produkował auta, którym do zgrabnych i lekkich było dość daleko (klasyczny Hummer H1 waży ok. 3,5 tony).

Hummer EVZe zdjętym dachem Hummer EV sprawdzi się nawet na letnie przejażdżki po mieście

Na największą uwagę zasługuje jednak zużycie energii. Cały ten potężny akumulator ma całkowitą pojemność ok. 250 kWh, z czego użyteczne będzie 212,7 kWh.

Zużycie ponad 40 kWh/100 km to dwukrotnie więcej, niż zużywają elektryki o normalnych gabarytach.

Na jaki dystans wystarczy prądu w Hummerze EV? W cyklu mieszanym i sprzyjających warunkach ok. 530 km. Wynika z tego, że “spalanie” na 100 km wyniesie ponad 40 kWh. Według mnie - w aucie tych gabarytów tak duże zużycie energii jest całkowicie zrozumiałe.

Natomiast odnośnie zasięgu - trzeba przyznać, że nie należy do wybitnie dużych. W czasach, kiedy każdy producent walczy o dodatkowy kilometr na pełnym naładowaniu, 530 km wygląda dość mizernie. Ale przecież to pickup - a więc samochód, którego raczej nie wykorzystuje się do długich tras, a krótszych przejazdów z ładunkiem. W tej sytuacji ponad pół tysiąca kilometrów nie wygląda najgorzej. Też tak sądzicie?

Mocy temu potworowi nie zabraknie

Trudno moc nowego elektryka Hummera porównywać do spalinowych poprzedników. Dla zobrazowania jednak: w starszym modelu H1 największą jednostką był diesel V8 o mocy 300 KM. W kolejnej generacji (H2) było to już 393 KM.

Nowy Hummer EV może pochwalić się silnikiem o mocy 983 KM (i nieoficjalnym momentem obrotowym 1500 Nm).

Hummer EVGdyby nie emblemat EV na klapie - nie pomyślałbym, że to elektryk

Niemal 1000 KM w ważącym ponad 4 tony pickupie jest w stanie rozpędzić go do 100 km/h w równe 3 sekundy (tryb Watts to Freedom - WTF).

Cóż… Tesla Cybertruck ma poważnego konkurenta. Choć Hummer nie wygląda tak futurystycznie, jak ciężarówka Elona Muska - to trzeba przyznać, że może narobić sporo zamieszania na rynku.

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o Hummerze EV. Ma szansę usunąć z rynku w USA klasyczne, wielkie diesle?

Źródło: insideevs.com, zdjęcia: motortrend.com

Komentarze

51
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    spock2
    22
    Ja tylko jestem ciekawy czy producent bierze odpowiedzialność za utylizację tego chemicznego syfu jak za kilka lat pojawią się miliony zużytych baterii.
    • avatar
      AMD64
      16
      Ten Hummer wygląda lepiej niż Tesla Cybertruck!
      • avatar
        Dudi4Fr
        14
        1.3 tony baterii... Ciekawe ile będzie kosztować jej wymiana po kilku latach użytkowania.
        • avatar
          anglik666
          5
          Niezła nazwa trybu WTF = What The Fu%k
          • avatar
            k3tchup
            3
            "Eco" elektryki... :D
            A ile dwutlenku węgla wytworzy wygenerowanie takiej energii ?
            • avatar
              benzene
              3
              To nie żaden Hummer tylko popierdółka dla bogatych. Nie ma zwolnic więc nie jest warty uwagi.
              • avatar
                Szamajama_Okutasi
                3
                Jedno takie butnięcie w 3 sekundy do setki i pewnie bateryjka do połowy wyczerpana. A potem trzeba się grzecznie ustawić za tirem i jechać maks 90 km/h bez ogrzewania zimą, lub bez klimy latem, żeby bateryjka kompletnie nie padła.

                Już nie wspominam o tym, że wyprodukowanie tej wielkiej baterii wygenerowało tyle zanieczyszczeń ile zapewne kilkanaście lat użytkowania klasycznego Hummera z silnikiem diesla V8. A potem jeszcze po kilku latach trzeba będzie albo wymienić baterię na nową, albo zutylizować całe auto, bo wymiana baterii będzie nieopłacalna.
                • avatar
                  michael85
                  2
                  Gdzie są granice tego elektrycznego oszustwa i absurdu?!
                  • avatar
                    slawp1224
                    1
                    W tej zabawie z elektrykami zapomina się że tak na prawdę to chodzi o przemieszczenie się z punktu A do B i o to chodzi w transporcie.I o to chodzi w transporcie że sie dobiera jakiś określony rodzaj napędu do danego transportu a nie że napęd sie dopasowuje do wszystkich rodzajów transportu.Tak samo np. ktoś pojedzie wędkować no to tak jeden pojedzie na spining drugi pojedzie na feeder i nie da sie zrobić uniwersalnego sprzętu do jednego i drugiego.I tak jest z tymi elektrykami że chcą je wcisnąć wszędzie nawet tam gdzie to nie ma sensu.
                    • avatar
                      DeviLevi
                      1
                      Nie prawda, mój samochód waży 1,7 tony :)
                      • avatar
                        DariosBitcoin
                        -1
                        Po h.j o tym piszerz? i TAK teho nikt nie kupi!!!
                        • avatar
                          doktorekq
                          -2
                          Chciałem zaznaczyć że wartość momentu obrotowego jest 'na kołach', a nie na wale silnika.
                          • avatar
                            slawp1224
                            0
                            taki naped tzw. elektryczny to może sie sprawdzić jak ktoś mało jeżdzi a taki np. kurier no to on raczej będzie preferował inny rodzaj napedu bo te paczki to mu zajdą pajęczyną zanim je porozwozi.
                            • avatar
                              bbkr_pl
                              0
                              Dla zainteresowanych - zobaczcie sobie na kanal JerryRigEverything na YT (tak, ten koles od drapania telefonow). Tam prowadzacy przerabia na elektryka klasycznego HMMWV. Bardzo fajne odcinki, dobrze wytlumaczone, i pokazujace jak duzym wyzwaniem jest taka konwersja.
                              • avatar
                                Wroobelek
                                0
                                A ile czasu będą się ładować takie baterie - tydzień? Jak nie zmienią przepisów, to bez kategorii C sobie takim Hummerem nie pojeździsz. Do tego E-toll, tachograf i te sprawy - biorąc jeszcze pod uwagę rosnące ceny prądu zaraz się okaże, że taniej będzie helikopter wyczarterować.
                                • avatar
                                  Marek1981
                                  0
                                  Abstrahując od debilizmu tej koncepcji..... mamy drogą jednorazową terenówkę, niepraktyczną i wypaczającą sens istnienia takiego modelu.
                                  • avatar
                                    jerry3m
                                    0
                                    11500 Nm ??
                                    To ciężarówki z Cumminsem nie mają takich momentów. Chyba za dużo jedynek .............
                                    • avatar
                                      Preston2009
                                      0
                                      Jeśli chociaż tona z tego akumulatora to same ogniwa wysoko prądowe Sony MURATA to cena ich samych wynosi około 292tyś złotych. Wyliczone przy cenie ogniwa 14zł i wadze jednego 48g.
                                      • avatar
                                        silvver
                                        0
                                        Ciekawe ile czasu się będzie ładować to cudo na normalnej ładowarce
                                        • avatar
                                          Mario2k
                                          0
                                          Obecne baterie strasznie ograniczają elektryczną rewolucję w motoryzacji ,ale już za lat kilka będziemy mieli ogniwa o pojemności 250% obecnych ,ewentualnie wymienne baterie o pojemności 8 krotnej gwarantujące zasięg przeciętnemu pojazdowi do 2000km