Gry komputerowe

Upscaling z generowaniem klatek od AMD dostępny w nieobsługiwanych grach

przeczytasz w 2 min.

Każdy z większych producentów GPU tworzy oprogramowanie, które ma za zadanie zwiększać liczbę klatek oraz rozdzielczość obrazu z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji. W przypadku nVidii, mówimy o rozwiązaniu własnościowym. A co z konkurencją?

IntelAMD natomiast swoje narzędzia (odpowiednio XeSS/ExtraSSFidelityFX Super Resolution) rozpowszechniają jako oprogramowanie otwartłoźródłowe. Każdy chętny może poprać odpowiednie biblioteki, przejrzeć ich kod i wykorzystać do implementacji w swoich grach. A co jeżeli twórca danej gry nie dodał obsługi dla chociażby najnowszej wersji rozwiązania od AMD, czyli FSR3? Wtedy przychodzą modderzy na pomoc!

FSR3 - przykład

Mod opracowany przez LukeFZ odzwierciedla jego zaangażowanie w zapewnianie zarówno bezpłatnych, jak i płatnych modyfikacji dla graczy. Modder koncentruje się na implementacji najnowszych technologii w wielu popularnych grach. Jeden z jego projektów właśnie wyciekł poza jego kanały dystrybucji.

FidelityFX Super Resolution w wersji 3 dostępny dla gier z FSR2

Jeden z modów LukeFZ został właśnie opublikowany w Internecie przez jednego z jego fanów. To narzędzie zostało zaprojektowane w celu integracji AMD FidelityFX Super Resolution 3 z grami, które już obsługują FSR2. Modyfikacja ta pozwala graczom zastąpić istniejącą implementację poprzedniego oprogramowania do nowszej wersji, wprowadzając bardziej zaawansowane algorytmy skalowania. W przypadkach, gdy pozwala na to kompatybilność, można nawet włączyć generowanie dodatkowych klatek!

Zgodnie z udostępnioną listą kompatybilności, następujące gry mogą skorzystać z tej nieoficjalnej aktualizacji:

  • The Last of Us Part I
  • Dead Space (2023)
  • Hogwarts Legacy
  • MS-Man Remastered
  • UNCHARTED: Legacy of Thieves
  • HITMAN World of Assassination
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Remnant II
  • Cyberpunk 2077
  • Alan Wake 2
  • Dying Light 2
  • Watch Dogs: Legion
  • Metro Exodus Enhanced
  • STAR WARS Jedi: Survivor
  • Ready Or Not
  • Assassin’s Creed Mirage

Dodane nowych bibliotek do wyżej wymienionych gier wymaga pewnych nakładów pracy. Generalnie na stronie LukeFZ możemy znaleźć dwie metody instalacji - FSR2FSR3 + CyberFSR lub Regular FSR2FSR3. Wszystko zlaeży od tego, z jaką grą mamy do czynienia.

Obecnie modyfikacja jest dystrybuowana w formie płatnej, natomiast LukeFZ planuje udostępnić ją bezpłatnie (po zakończeniu nad nią pracy). Zdecydowanie odradzamy natomiast pobieranie modów z nieoficjalnych źródeł, chociażby z szacunku do pracy samego twórcy.

FSR3 - partnerzy

Trzeba przyznać, że LukeFZ znalazł sobie bardzo ciekawą niszę – Graczy, którzy nie chcą czekać na aktualizację swoich ulubionych gier o nowe narzędzie. Teraz wystarczy, że opłacą subskrypcję moddera i mogą korzystać z najnowszych technologii od AMD.

A co Wy sądzicie o pracy LukeFZ? Bylibyście skłonni zapłacić mu za dodanie FSR3 do innych gier? Napiszcie o tym w sekcji komentarzy!

Źródło: VideoCardz

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lorendos
    0
    XXX