Gry

Mozilla projektuje silnik 3D do gier na Firefoksa

Karolina Grązka | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Karolina Grązka
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Wielu internautów dla zabicia czasu uruchamia proste gry zawarte w przeglądarce. W internecie można znaleźć masę "flashówek" - praktycznie z dowolnego gatunku. Odrębną ligę stanowią tu przeniesione "poważne" produkcje, jak chociażby Quake Live.

Tak naprawdę jednak, duże projekty z zaawansowaną grafiką i fizyką nie są tworzone z myślą o sieciowych przeglądarkach. Zarówno Mozilla, jak i Google myślą od pewnego czasu nad tworzeniem specjalnych silników do kreowania gier na Firefoxa czy Chrome.

RescueFox - Mozilla Firefox

Konkretnymi efektami mogą się pochwalić twórcy Ognistego Liska. Jakiś czas temu na stronie Mozilla Labs ogłoszono projekt Paladin, którego przeznaczeniem jest stworzenie środowiska do wirtualnej rozrywki właśnie w programie Firefox. Obecnie ogłoszono prace nad nowym silnikiem o nazwie Gladius. Ma on oferować pełną grafikę 3D pozwalającą na promocję "dużych" gier w przeglądarce.

Do tej pory upubliczniono jedną grę, będącą przedstawieniem szczątkowych możliwościu engine'u. Kto pragnie uratować lisa z przestrzeni kosmicznej może wejść na odpowiednią podstronę i spróbować swoich sił. Wedle przeprowadzonych testów, program działa także na Chrome i MacOS, jednak nieco wolniej i bez dźwięku.
 

Więcej o grach:

Źródło: Mozilla Labs

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Od dawna jest na rynku Unity3d, który działa na PC, MAC, Linux, iOS, Android, Wii, PS3 i Xbox360. Wspiera dość zaawansowane shadery i nV PhysX. Jest to znacznie wygodniejsze zarówno dla developera jak i użytkownika.

    Ten obrazek dołączony do newsa, to jakiś żart redakcji, czy ten silnik jest aż tak beznadziejny?
    2
  • avatar
    xfire25
    ja uratowałem liska - a wy ? :D
    2
  • avatar
    Trantigne
    I na cholerę to że tak spytam ? Jak ktoś chce pograć w coś poważniejszego to ściąga/pożycza/kupuje (niepotrzebne skreślić) i gra a nie bawi się w takie wynalazki.
    Nie chcę aby Firefox poszedł śladami telefonów i stał się 'przeglądarką do wszystkiego' - wiadomo że jak coś jest do wszystkiego to tak naprawdę jest do niczego. I tak już nakombinowali z numeracją co w moim odczuciu było pewnym błędem. Chcę przeglądarkę do.. przeglądania netu, nic więcej.
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Co ta "gra" ma sobą reprezentować?:D
  • avatar
    Konto usunięte
    Lepiej niech poprawia ciagle wyrzucajacy dzis komunikat "ff nie moze nawiazac polaczenia z serwerem sync", irytuje mnie juz to. ;]

    Jeszcze troche i przesiade sie na szpiegowskie Chrome.

    Druga irytujaca rzecz jest taka ze zaczeli zmieniac numerki jak rekawiczki przez co pluginy poprzestawaly dzialac bo sa niekompatebilne z ff 8... po prostu zal.
  • avatar
    Konto usunięte
    To nie jest plugin tylko biblioteka, dlatego będzie działać wszędzie lub prawie wszędzie na przeglądarkach z HTML5 + WebGL.
    Ma to działać niezależnie od przeglądarki, więc gadka, że jakaś tam przeglądarka (tutaj FF) jest do wszystkiego jest nietrafiona.
    Wygoda gracza jest dużo większa w przypadku gry "na przeglądarkę" - bezpieczeństwo jest gwarantowane przez przeglądarkę i nie ma problemu z zapisaniem i instalacją. Klikasz link i grasz.
  • avatar
    Konto usunięte
    quake live nie jest gra uruchamiana w przegladarce wiec nie rozumiem dlaczego redakcja wprowadza w blad. Jerst to gra uruchamiana PRZEZ przegladarke ale jest ona odrebnym procesem i mozna ja uruchomic nawet nie posiadajac przegladarki...
  • avatar
    Konto usunięte
    Raczej ich brak. Przecież to nie ma nawet jednego cywilizowanego shadera. Jeden najprostszy difuse i tyle.
  • avatar
    Konto usunięte
    A we flashu 11 będzie można uruchomić UE3... Hmmm, czyżby mozilla porywała się z motyką na słońce?