Oprogramowanie

NVIDIA nie tylko dla graczy - nowe rozwiązanie do renderingu iray

przeczytasz w 2 min.

Rozwiązanie umożliwia ultra-szybkie tworzenie fotorealistycznych dzieł profesjonalnym projektantom i inżynierom pracującym na procesorach graficznych.

Firmy mental images oraz NVIDIA przedstawiły w dniu dzisiejszym  iray – pierwsze komercyjne rozwiązanie do renderingu , które w pełni wykorzystuje moc GPU j jest skierowane do twórców szerokiej gamy graficznych aplikacji 3D. Technologia  pozwala na jeszcze szersze zastosowanie procesorów graficznych  NVIDIA (GPU) umożliwiając projektantom, inżynierom i użytkownikom końcowym osiągnięcie w niesamowicie krótkim czasie fotorealistycznych dzieł.

Realistyczna grafika może stać się interaktywna dzięki zaprzęgnięciu przez technologię rendering  iray mocy  równoległych obliczeń wykonywanych na, GPU co przekłada się na możliwość tworzenia bardziej realistycznych dzieł 3D, wyższego poziomu kreatywności oraz krótszego procesu podejmowania decyzji.

Mając do dyspozycji  technologię iray, to, co projektantom przemysłowym, artystom efektów wizualnych czy użytkownikom CAD zajmowało godziny teraz zajmuje minuty, bez utraty jakości I stopnia szczegółowości projektu, powiedział Dr. Jon Peddie, prezes firmy  Jon Peddie Research. “Pojawienie się iray zmieni oblicze tego rynku I podniesie dotychczasowe standardy wydajności renderingu.”

Technologia iray przyspiesza proces tworzenia poprzez umożliwienie projektantom symulacji swoich dzieł, wykorzystując materiały i oświetlenie  na podobieństwo tych rzeczywistych.  Ponieważ rozwiązanie jest skalowalne, interaktywne i odwzorowujące fizyczne cechy obiektu, technologia Ray pozwala profesjonalnym projektantom I inżynierom tworzyć najwyższej jakości dzieła bez skomplikowanych mechanizmów obecnych w innych rozwiązaniach.

Zintegrowana z technologią mental ray – rendererem firmy mental images, który jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji filmów fabularnych  oraz  przez Kluczowe program do projektowania w tym  Autodesk, Dassault Systemes czy Parametric Technology – technologia renderowanie iray zmieni sposób pracy i tworzenia dzieł milionów użytkowników na świecie.

Połączenie technologii iray oraz mocy procesorów graficznych NVIDIA to ogromne osiągnięcie dowodzące naszej niekwestionowanej pozycji lidera w dziedzinie grafiki obliczeniowej,” skomentował  Dan Vivoli, starszy wice-prezes grupy NVIDIA Professional Solutions Group. “Prostota obsługi oraz niezwykła szybkość działania iray przybliża tworzenie foto-realistycznych dzieł każdemu twórcy czy użytkownikowi treści 3D.”

Technologia renderingu iray znacząco wpływa na udoskonalenie sposobu pracy projektantów, inżynierów oraz innych profesjonalnych twórców poprzez zaopatrzenie tychże w narzędzia do tworzenia  wysokiej jakości fotorealistycznych obrazów.  Zaprzęgając moc procesorów graficznych oraz architektury obliczeń równoległych NVIDIA CUDA technologia  iray  stopniowo poddaje obróbce obraz do chwili uzyskania najwyższego stopnia detalu czyniąc to w tym samym czasie i łącząc interaktywną wizualizację wstępną i ostateczne renderowanie klatek. Technologia iray wymaga niewielkiej ilości intuicyjnych ustawień odnoszących się do świata rzeczywistego czyniąc tworzenie i renderowanie foto-realistycznych dzieł doświadczeniem podobnym do obsługi typu „jeden przycisk”.

To nie sekret, że użytkownicy pragną wykorzystywać moc procesorów GPU do fotorealisytcznego rendering,” powiedział Rolf Herken, CEO i CTO firmy mental images. “Rozwiązanie iray nie tylko wykorzystuje w efektywny sposób moc GPU, lecz także podnosi poprzeczkę w dziedzinie uzyskania fotorealizmu renderowanych przedmiotów.”

Technologia renderingu iray będzie włączona w skład mental ray 3.8 pod koniec listopada 2009 I dostępna bez dodatkowych kosztów dla obecnych klientów i producentów OEM. Będzie również częścią  RealityServer 2.4, nadchodzącej wersji aplikacji dedykowanej usługom 3D w internecie. Przyszła edycja iray Integrator pozwoli niezależnym producentom oprogramowania na włączanie technologii iray w skład swoich produktów, z kolei zaś późniejsza integracja z silnikiem zarządzania scenami NVIDIA SceniX udostępni jej funkcje wszystkim aplikacjom opartym o iray SceniX. 

Więcej informacji na temat iray znaleźć można pod adresem:  www.mentalimages.com/iray.

źródło: informacja prasowa

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    super ...!??
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      No i tu mnie NVIDIA ma... a juz sie napalalem na ati.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Temat ciekawy ale napisany w sposob 'maslo maslane" i zupelnie niepotrzebnie powtarzano po kilka razy ten sam watek. Co najgorsze nawet nie wspomniano slowem o tym, czy iray bedzie dzialal rowniez na GeForce, czy raczej trzeba bedzie zainwestowac w high-endowe Quadro, a najlepiej kilka.

        Ogolnie zapowiada sie dobrze i widac, ze nVidia wyciagla wnioski z porazki rendera Gelato. Widac, ze intensywnie atakuja rynek profesionalnej grafiki 3d.

        Moim zdaniem rowniez warto napisac osobnego newsa na temat najnowszego plug-in'a do 3ds i Maya, ktory pozwala na wykorzystanie sprzetowego Physx'a w celu zastapienia tragicznego i powolnego Havok'a 1 i 3. Wszelkie informacje i prezentacje znajduja sie w Physx Developer Zone. Bardzo efektowna jest rowniez integracja Physx'a z plug-in'em RayFire. To najlepiej eksponuje rzeczywiste mozliwosci tej technologii. Pozdrawiam.
        • avatar
          tjindy
          0
          Uff.. pseudotechniczny reklamowy bełkot.

          No i mamy fanboyów.. którzy zapomnieli wspomnieć że do tego wszystkiego jedna karta to może być sporo za mało hehe..



          • avatar
            dawid_dj
            0
            Pachnie nutą marketingu, ale..

            Moim zdaniem największym problemem jest fakt, że ta technologia jest dostępna dla określonego sprzętu. Według newsa będzie to dostępne na sprzęcie nVidia. Szkoda, że to nie są to otwarte standardy tak aby pozostali producenci mogli implementować w swoich produktach. Dzięki temu aplikacje nie musiałyby być pisane pod konkretny sprzęt a standard. Studia developerskie bedą miały na celu oprogramowanie 1 technologi a nie 3 różnych. Przekłada się to na czas tworzenia aplikacji = pieniądze. Dzięki takiemu podejściu najwięcej zyskają użytkownicy końcowi w postaci niższych cen produktu.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              może wie ktoś skąd wziąć v'raya rt z obsługą gpu przez cuda - wtyczka do maksa, są już takie rzeczy, można znaleźć filmiki pokazowe na youtubie, tylko bez porad typu kup sobie licencje itp...