Internet

Microsoft: nie logujesz się na konto Outlook.com? – oddamy je komuś innemu

Microsoft usuwa nieaktywne konta Outlook.com, dzięki czemu loginy mogą zostać wykorzystane ponownie.

Outlook poczta

Świadczenie darmowych usług pocztowych to ogromny biznes internetowy, na którym zyskują takie firmy, jak chociażby Google czy Yahoo. Jako że adresy i sama usługa są dostarczane bezpłatnie, usługodawcy muszą zarabiać w inny sposób. Najczęściej więc mamy do czynienia z reklamami – sprzedawane są duże powierzchnie z okien platform mailowych. Inny gigant tej działki, Microsoft znalazł inny sposób – usuwanie nieaktywnych kont Outlook.com, dzięki czemu loginy mogą zostać wykorzystane ponownie.

Obrońcy prywatności twierdzą, że „recykling” starych adresów mailowych otwiera drzwi do kradzieży tożsamości, a sam Microsoft niewłaściwie ostrzega użytkowników, że ich nazwy mogą zostać dezaktywowane. Gigant z Redmond broni się jednak tym, że w regulaminie świadczenia usług pocztowych Outlook.com znajduje się odpowiedni zapis. Zgodnie z nim użytkownik musi logować się na swoje konto co najmniej raz na 270 dni. Jeśli tego nie zrobi, jego konto zostaje wstrzymane, a dane (wiadomości, kontakty itp.) – skasowane. 

Niezawartym w umowie faktem jest jednak, że po kolejnych 90 dniach konto zostaje usunięte, a adres może zostać użyty ponownie. Czy jednak nie powinniśmy się spodziewać takiego rozwoju spraw, gdy właściwie nie mamy już do swojego konta dostępu?

Źródło: VR-Zone

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    yendrek
    14
    Wymownie to świadczy o popularności tego serwisu, czyżby M$ zbierał plony uczestnictwa w PRISM ? A swoją drogą taką decyzją znów strzelają sobie w kolano, po tylu strzałach co ostatnio chyba i stonoga zaczęła by kuleć.
    • avatar
      mjwhite
      1
      Oczywiście że MS może sobie tak zrobić z kontem ALE jeśli z tego powodu wyciekną poufne dane osobowe lub inne informacje o nas to MS za to beknie!
      • avatar
        hesus30
        0
        Biorąc pod uwagę, że zmuszają ludzi do tworzenia tych kont przy kupnie np. office czy używaniu telefonu - to co najmniej idiotyzm. Bo po pierwsze na co komu kolejny mail a po drugie nie zachęcą tym do kupowania produktów wymagających rejestracji.
        Ale oby tak dalej - skończą tak jak ich system na smartfony - pójdą w zapomnienie.