• benchmark.pl
  • Gry
  • Oni też będą wysadzać piekarniki. Polskie symulatory trafią do Chin
Gry

Oni też będą wysadzać piekarniki. Polskie symulatory trafią do Chin

przeczytasz w 2 min.

Firma Silk Road Games z grupy PlayWay poinformowała, że wprowadzi do Chin trzy gry z Polski. Chodzi o symulatory: gotowania, wędkowania i budowy domu. Ich sprzedaż ma ruszyć w II kwartale 2023.

Już wkrótce trzy popularne symulatory zadebiutują na rynku chińskim. Chodzi o Cooking Simulator PC (z Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator PC (z Ultimate Games) oraz House Flipper PC (z Frozen District).

Chiny to potęga gier na świecie, z ponad 660 milionami aktywnych graczy. Silk Road Games, jedyny europejski dystrybutor gier na rynku w Chinach, chce wykorzystać jego potencjał. Studio stawia na organiczną ekspansję europejskiego gamedevu, który jest bardzo ceniony przez chińskich graczy, ale nadal jest mało dostępny dla szerokiego rynku w Chinach.

Chiński rynek gier dla reszty świata to nadal zagadka. Wielu chce się tam dostać, ale proces ten nie jest prosty. Wychodząc temu naprzeciw i korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dystrybuujemy treści, opierając się na estetyce starego kontynentu z zachowaniem najnowszych trendów w gamingu – z uszanowaniem kultury, mentalności i zasad panujących w Chinach – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games. 

Jak polskie gry trafiają do Chin?

Przed wejściem na chiński rynek gry mają długą drogę. W pierwszej kolejności rolą Silk Road Games jest odpowiednia selekcja tytułów, które rokują najlepiej pod względem sprzedażowym. W tym zadaniu spółka jest wspierana przez zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House – państwowego chińskiego wydawcę.

Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań chińskiego rynku, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN niezbędny do dystrybucji. Proces ten polega na wykonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie dostosowaniu treści do tego, co regulator rynku uzna za dopuszczalne.

W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. (…) Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy – zapowiada Wojciech Dutkiewicz, współzałożyciel Silk Road Games. 

Silk Road Games planuje wprowadzić na rynek chiński tytuły nie tylko z Polski, ale także z krajów Europy Zachodniej, USA lub Kanady. Firma pracuje nad wprowadzeniem gier mobilnych i konsolowych do Chin.

źródło: materiały prasowe

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login