Gry

SEGA wykorzysta PhysX w swoich grach

Dariusz Wieleba | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Dariusz Wieleba
12 komentarzy Dyskutuj z nami

Firmy NVIDIA i SEGA poinformowały, że rozmowy na temat wprowadzenia technologii PhysX w nadchodzących grach SEGI zakończyły się powodzeniem. Ma ona być zaimplementowana we wszystkich tytułach, jakie pojawią się najbliższym czasie. 

Obecna umowa nie jest pierwszym porozumieniem koncernów na temat wykorzystania tego silnika odpowiadającego za wyświetlanie realistycznych efektów fizycznych w grach. SEGA ma już kilka gier wykorzystujących PhysX, jednakże stara licencja wygasała. Podpisanie kolejnej umowy ma bardzo istotną zaletę - twórcy gier mają już doświadczenie w tworzeniu gier wykorzystujących PhysX i dzięki temu będą mogli tworzyć jeszcze lepsze tytuły.

Wygląda na to, że umowa obu koncernów to porażka ATI i jej programu Havok. Nie może on na razie znaleźć większego uznania wśród twórców gier, a co za tym idzie także nabywców. 

Źródło: Fudzilla

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Faktycznie Havok mimo iż równie dobry to jednak ZDECYDOWANIE mniej popularny. Szkoda że dwa te koncerny nie stworzyły jednego systemu fizyki (choć to pewnie nie możliwe)
  • avatar
    Konto usunięte
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Havok Ati się po prostu nie chwali...
  • avatar
    darek11
    To powinno byc tak jak z bibliotekami DX ze tworzy je zewnetrzna firma a nie Ati albo NV
  • avatar
    danieloslaw1
    PHYSX NAJLEPSZY JEST!
  • avatar
    Konto usunięte
    Bodajże w Diablo 3 ma być wykorzystany Havok więc nie powiedziałbym o braku zainteresowania :P