• benchmark.pl
  • Gry
  • StarCraft II świetnie sprzedającą się strategią roku
Gry

StarCraft II świetnie sprzedającą się strategią roku

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
54 komentarze Dyskutuj z nami

Blizzard opublikował najświeższe wyniki sprzedaży swojego flagowego tytułu – StarCraft II. Sprzedaż nie zwalnia tempa, a gra nadal znajduje miliony nabywców.

  Warto przeczytać:
 

Gra StarCraft II już po pierwszych dwóch dniach została kupiona przez ponad półtora miliona graczy. Ten naprawdę świetny rezultat potwierdził, że ta gra ma rzesze fanów. Najnowsze wieści są niemniej ciekawe. Według oficjalnych informacji, do dziś gra znalazła ponad 3 miliony nabywców. Oznacza to, że w ciągu pierwszego miesiąca po premierze wynik sprzedaży został dokładnie podwojony.

Według oficjalnych danych StarCraft II to gra strategiczna, która najszybciej w histori branży elektronicznej wspięła się na szczyty popularności. Co więcej, biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju, tytuł ten ma ogromne szanse na uzyskanie statusu najlepiej sprzedającej się gry w tym roku.

Na temat świetnych wyników sprzedaży wypowiedział się także przedstawiciel tej firmy. „Cenimy sobie entuzjazm, wykazany przez graczy w stosunku do StarCrafta II” – powiedział Mike Morhaime, współzałożyciel Blizzard Entertainment. „To, by ogólne doświadczenia z rozgrywki były dobre, a sama ona była przystępna, zbalansowana i dostarczała rozrywki było dla nas bardzo ważne. Satysfakcjonujące jest to, że międzynarodowa społeczność tak ciepło przyjęła tę grę” – dodał.

To jednak nie wszystkie rekordy drugiego StarCrafta. Kilkanaście dni temu informowaliśmy o tym, że nowe dzieło Blizzarda jest najchętniej piraconą grą bieżącego roku i zostało pobrane już 260 000 razy (ze źródeł torrentowych). Ponadto, produkcja zbiera bardzo dobre oceny, których średnia wynosi ponad 92%. StarCraft II jest drugą najwyżej ocenianą grą w tym roku (przegrywa tylko z Mass Effect 2). Nie można też zapomnieć o budżecie przeznaczonym na produkcję tej gry, który wyniósł przeszło 100 milionów dolarów.

Gwoli przypomnienia, StarCraft II zadebiutował na rynku 27 lipca i został wydany wyłącznie w wersji na komputery osobiste.
 

Źródło: VG247.com

 

GeForce GTX 480 vs Radeon 5970 - pojedynek! Eee Keyboard PC – komputer w klawiaturze GamesCom 2010: najciekawsze nowości i gry

Komentarze

54
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ale grą roku nie jest i nie będzie ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    W takim razie nowy MMORPG Bizza rozniesie w pył wszystko, co do momentu jego premiery powstanie.

    Wydaje się, że ta firma jednak wie, jak robić naprawdę udane produkcje, dlatego też czekam i na D3 i na nowego "onlajnowca" RPG :)
  • avatar
    Tomecek
    Granie jest dla dzieci :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciężko mówić, że to strategia roku, skoro za kilkanaście dni wyjdzie nowa Cywilizacja. A co jak co, ale żaden "klikacz na czas" nie przebije porządnej strategii turowej :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Ani wyniki sprzedaży ani liczby spiraconych egzemplarzy nie świadczą o jakości produku w jakiejkolwiek kategorii. Co najwyżej o popularności. A to nie to samo. Dużo ludzi lubi Dodę ale 'najlepsza' to ona w niczym chyba nie jest. Zresztą oceny 'ekspertów' też mają coraz mniejsze znaczenie od kiedy znane marki z założenia dostają wysokie oceny nawet przy przeciętnych produkcjach.
  • avatar
    Konto usunięte
    Osoby które wypowiadają się o SC2 negatywnie chyba w życiu nie mieli z tą grą styczności. Nie mam tutaj na mysli przejscia kampani, bo to jak dla mnie jest dodatek. Ta gra to rzeznik Multi ^^ nie ma nic lepszego ;] i predko nie bedzie
  • avatar
    prznar1
    to nie jest strategia. to jest gra zręcznościowa. tak jak wiele ostatnich tytułów. SupCom podwyższył poprzeczkę do poziomu którego nawet druga część (SupComa) niedała rady przeskoczyć.
  • avatar
    Konto usunięte
    smiac mi sie chce jak ktos pisze ze to strategia. ale umowmy sie ze czepiam sie bo chce wiecej realnosci na wzor jedynki, gdzie prawa fizyki, prowadzenia wojny i gospodarki panujace na swiecie nie byly olane totalnie.

    moze i w jednym jest to strategia to znaczy w wydobywaniu mineralow i produkcji jendostek. ogladalem wiele pojedynkow i mnie sie ona nie podoba. 1 starcraft mial to do siebie ze jescze cos sie tam wynajdywalo i tworzylo sie rushe z jednostek ofensywnych i jednostki mialy swoje militarne uzasadnienie. a dzis??? komentatorzy i dustin browder spuszczaja sie nad tym jak kolo blokuje dronem postawienie na expansion CC lub nexusa. albo podnieca sie jak scvem koles jezdzi po mapie i goni drona.. oka to przypomina troche zachwyt nad Doda. ma miejscami zajebiste plusy tylko nie pasuje do kategorii w ktora sie ja pakuje.

    wracajac do SC2 skoro to ma byc strategia to gdzie updaty jednostek i technologii - nikt ich nie uzywa - no moze z wyjatkiem koniecznych czyli faster movement dla zealotow i zerglinkow.

    jaki sens ma stawianie budynku produkcyjnego na rampie przeciez to absud jakis - w normalnej grze i rzeczywistosci uszkoedznie barakow w nieznacznej czesci spowodowalo by zastopowanie produkcji. ale nie w SC. dlaczego nie dobrano odpowiedniego skryptu po to zeby budynki defensywne byly defensywnymi a takie baraki produkujacymi wrazliwymi na ostrzal? wobec tego jaki jest sens istnienia bunkra???
  • avatar
    Konto usunięte
    i dalej nie dosc ze jednostki terran sa oderwane od rzeczywistosci (nie widze thora na zadnym realnym polu walki, a o ile obcych mozna traktowac dowolnie to ziemian juz nie) to jeszcze extremalnie brzydkie, a w szczegolowosci nie maja szans z warhammerem 40K.

    tak samo struktury terran wygladaja jak sprzed 5 lat i nie umywaja sie szczegolami nawet do tych z C&C3.

    strategie w ogole nie zostaly rozwiniete, nie ma zadnej kontroli nad jednostkami o tworzeniu plutonow i przydzielania im trybow walki nie wspomne a przeciez "samotny zolniez na polu walki to martwy zolnierz" no ale nie w SC2.

    strategia? czy nazywacie strategia taniec "krok w przod krok w tyl" na granicy pola widzenia i zasiegu strzalu jaki robia gracze?? co to w ogole jest jaka forma walki???? kolejny absurd

    i nie nazwe zadna strategia obliczanie czy budowac 15 scv czy nie lepiej oszczedzic troche i rozwijac wtedy expa. to jest zwykly arcade i podroba strategi ktory wkuje na pamiec malpa.

    dla mnie jest za malo jednostek dla kazdej rasy, bo tak naprawde ludzie teraz graja tylko 2-3 rodzajami na rase. jakby zostawli stare jednostki przynajmniej byl by wiekszy wybor i mozliwosc zaskoczenia przeciwnika. budynki ograniczono do minimum i tak samo update'y. zrobili to ot tak zeby mecze trwaly gora 30 minut.

    dla mnie zbyt wiele rzeczy uproszczona tworzac z tego action rtsa z domieszka arcade, no ale inteligencja mniejsza niz 12 lat temu to trzeba dorownac graczom z poziomem produkcji.
  • avatar
    Konto usunięte
    mapy tez nie specjalne, cienie plytkie i wszystko takie jakies komiksowe, graficznie odstaje od nowych produkcji. fatalny tileset jungle - oryginalny sc bil go jakosciowo na glowe obecne kolory sa wrecz nie do zniesienia - za oknem mam wielki park to wiem co chcialbym zobaczyc.

    do hyperiona tez sie przyczepie na poczatku mi sie ten pomysl bardzo podobal a teraz uwazam ze jest tam za malo miejsc. po kilku misjach okazuje sie ze z 90% osob na statku nie mozna rozmawiac bo konczy sie to jednym zdaniem osobnika. przydaloby sie wiecej zakamarkow jak by nie bylo battlecruisera, ktorego zaloga ma co najmniej 5000 ludzi. choc nie wiem dokladnie bo nie jest to nigdzie podane - dane szacunkowe na podstawie liczby okienek na grafice i danych z innych produkcji SCiFI (te liczby wahaja sie od 3000 do 60000 ludzi 8P

    tylko singiel trzyma w napieciu, ale jak pomyslec ze to kosztowalo 100mln i placi sie 170zl za 1/3 to cos jednak jest nie tak.

    caly czas nie moge sie przekonac. terranie mi sie nie podobaja (graficznie i glupie jednostki pokroju vikinga czy thora) wiec battlenet tez mnie nie ciagnie. dla niedzielnych graczy moze byc dla tych co lubia pokombinowac i plawic sie w roznorodnosci nie bardzo.

    oka koniec tego narzekania :P plusy tez sa a grac i tak gram z namietnoscia... bo grywalnosc jest czyms czego jednak nie zapomnieli.
  • avatar
    Konto usunięte
    normalnie nie moge sobie darowac jescze jednego. sprzedaz...

    niby taka wielka a jednak w ogole nie ma sc2 w rankigach sprzedazy w pierwszej dziesiatce w zadnym serwisie w Europie - to o czyms swiadczy a mianowicie o tym ze to gra wybitnie dla hamburgerow i podnieconych koreanskich nastolatkow. i mysle ze powtorzenie wyniku z przed 12 lat mozna uznac za porazke (teraz mozna dotrzec do wielokrontie wiekszej ilosci ludzi niz 12 lat temu, sa przeciez drystrybucje cyfrowe, lepsza reklama i nowe media a poza tym piracenie w tej skali tez swiadczy o tym ze wielu ludzi chce miec ja na raz zeby po prostu poznac dalszy ciag histori a nie koniecznie grac w battlenecie w koncu kiedys wystarczyl LAN dzis juz trzeba miec oryginal by zagrac z kolega z pokoju). jesli SC2 sprzedalby sie w nakladzie o 50% wiekszym od jednynki to uznalbym to za sukces, a do tego czasu szkoda gadac. (do 7 mln jescze brakuje, a jeszcze gdzie te 50% wiecej, mysle ze liczyli po cichu na 10mln, zobaczymy)
  • avatar
    gloryseeker
    There can be only one! :)
  • avatar
    jwq007
    G-36, nie baw się w trola. Piszesz o grafice... jak dla mnie argument bez sensu. O reszcie nie wspomnę.
  • avatar
    Kawabonga
    Jeśli ktoś chce zagrać w miarę realistyczną strategie polecam: Combat Mission Shock Force + najnowsze patche , a nie jakieś parodie w stylu StarCraft II.
  • avatar
    fredii
    Co do gry StarCraft II kupiłem ją i gram od jakiegoś czasu muszę powiedzieć że nie spodziewałem się aż tak dobrej gierki z uwagi że jestem fanem Settlersów i tylko ta gra jako strategia jest dla mnie warta grzechu. Podrywałem w inne strategie ale to nie to. a w Settlesry gram od Amigi 500+ czyli od pierwszej serii. Jako że StarCraft II mnie wciągną i mi się podoba mogę powiedzieć że gra jest warta swojej ceny i warto stracić czas na franie, choć kampania jest stosunkowo krótka 5 dni po 4h i po wszystkim, ale zabawa była przednia. Obecnie pogrywam sobie online jest bardzo interesująco. Ale najbardziej wyczekującą prze zemnie grą i nie tylko jak czytam jest Diablo III. Czekam odkąd przeszedłem całą grę Diablo II kilka razy nie pamiętam ile a grało się po 12h na dzień z przerwą na obiad i na WC. Obecnie czytam wszystkie nowe wiadomości o Diablo III jestem coraz bardziej niecierpliwy. Czekam kiedy wyjdzie kupuje od razu z przedsprzedaży, a potem zacznie się jatka non stop najpierw kampania a potem online. Takie jest moje zdanie i jeśli się ktoś nie zgadza mnie to nie interesuje !!!. A ten kto powiedział że Diablo III będzie cukierkowy to się głęboko myli !!!

    Najbliższe miesiące będzie udręką w oczekiwaniu na Diablo III !!!

    Pozdrawiam fanów Diablo.
  • avatar
    Konto usunięte
    G36- polecam Close Combat 3 z dodatkami... dla mnie najlepsza strategia RTS, którą kiedykolwiek wyprodukowano :)

    Morale, plutony, reakcje jednostek zależne od doświadczenia - ostrzelaj z artylerii jednostkę weteranów i żółtodziobów to zobaczysz różne reakcje. Żadnego masowego produkowania jednostek.

    Codename;Panzers też było fajne, ale nie aż tak skomplikowane jak CC3 :)
  • avatar
    Room429
    Pogralem troche w SC 2 .. calkiem przyjemna zabawa. Jak dla mnie gra jest ok , ale tylko ok ... osobiscie nadal wole 4 letnie juz Company Of Heroes ... pod wzgledem graficznym jak i rozgrywki.