Ciekawostki

Jak złożyć reklamację dotyczącą usługi telekomunikacyjnej? - Poradnik UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował krótki poradnik z którego dowiadujemy się jak można złożyć reklamację na usługi telekomunikacyjne.

uke urząd komunikacji elektronicznej poradnik jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjne

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował informacje przygotowane przez Centrum Informacji Konsumenckiej, z których niedoświadczone osoby mogą dowiedzieć się, w jaki sposób postępować w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji związanej ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych.

W ostatnim czasie UKE rozpoczął publikację materiałów informacyjnych skierowanych do niedoświadczonych użytkowników usług telekomunikacyjnych. Ostatnio informowaliśmy m.in. o publikacji informacji o prostym sposobie na odczytywanie ceny wiadomości typu SMS-Premium.

Tym razem na celowniku UKE znalazła się kwestia szeroko pojętych uprawnień konsumentów dotyczących usług telekomunikacyjnych oraz sposóbu zgłaszania reklamacji. Chociaż tematyka ta może dla wielu osób wydawać się oklepana i powszechnie znana, to jednak w rzeczywistości tak nie jest. W dalszym ciągu wiele osób ma problemy z egzekwowaniem swoich praw u operatorów usług komunikacyjnych, a niekiedy te osoby nie mają nawet świadomości przysługujących im uprawnień i obowiązków. Dlatego tutaj z pomocą przychodzi krótki poradnik przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

uke powody reklamacji

Według UKE w przypadku kiedy użytkownik odczuje problemy w związku z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub z dostępem do Internetu należy skontaktować się z operatorem, który realizuje świadczenie danej usługi. Jeżeli operator, nie rozwiązał występującego problemu, użytkownik ma prawo złożenia reklamacji.

Jak się okazuje, złożenie reklamacji nie jest zbytnio skomplikowaną czynnością. W skrócie reklamacja na usługi telekomunikacyjne może zostać złożona w ciągu 12 miesięcy od dnia wystąpienia zdarzenia np. nienależytego wykonania przez operatora usługi, jej braku lub przerwy w jej działaniu.

Warto zaznaczyć, że klient może złożyć reklamację w dogodny dla niego sposób, a więc ma możliwość wyboru czy uda się osobiście do pobliskiego punktu obsługi klientów, czy też zrobi to telefonicznie, listownie lub e-mailowo. Informacje o danych kontaktowych operatora, na które należy złożyć reklamację można znaleźć n.in. na stronie internetowej danego operatora, w regulaminie usługi lub w punkcie obsługi klientów.

Przy składaniu reklamacji należy pamiętać, że musi ona zawierać elementy obowiązkowe, takie jak: 

  • Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy)
  • Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy)
  • Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu
  • Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie
  • Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia usług
  • W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego
  • Podpis – jeżeli reklamację składamy na piśmie

uke elementy reklamacji

Operator jest zobowiązany w terminie 14 dni do potwierdzenia przyjęcia złożonej reklamacji, z wyjątkiem sytuacji, kiedy udzielił odpowiedzi dotyczącej reklamacji w terminie krótszym. Na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację operator ma ustawowe 30 dni, jeżeli w tym termie odpowiedź nie zostanie udzielona, reklamację uważa się za uwzględnioną.

Jeżeli operator uzna reklamację związaną z odszkodowaniem, wówczas zostanie przyznane zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia danej usługi telekomunikacyjnej. W przypadku odmowy odpowiedź powinna zostać dostarczona pisemnie przesyłką poleconą zawierającą wyczerpujące uzasadnienie odmowy uwzględnienia reklamacji. Dodatkowo warto zaznaczyć, że w przypadku poniesienia wymiernych strat z tytułu nieprawidłowego świadczenia usług możliwe jest również żądanie od operatora wypłaty odszkodowania w innej wysokości niż określona w regulaminie.


Szczegółowe informacje dotyczące praw konsumentów i postępowania dotyczącego reklamacji można znaleźć na stronach Urzędu Komunikacji Elektronicznej, kompleksowe informacje można uzyskać również drogą telefoniczną.

Źródło: UKE

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Michur
    4
    Brawo za trafny temat.
    • avatar
      Kropeczka
      4
      Plus dla autora artykułu.

      Polacy maja bliską zeru znajomość swoich praw.

      Dlatego są oszukiwani na każdym kroku....

      Także takich artykułów nigdy za dużo !!!!!!!!!!!!
      • avatar
        Konto usunięte
        1
        Czyli na przykład mogę złożyć reklamację z powodu dużego pingu jeżeli zgłoszę i nic z tym, nie zrobią ?
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Polecam pisać do UKE w razie problemów z dostawcą neta - ja walczyłem z dostawcą pół roku bezskutecznie - a po pisemku do UKE komuś u dostawcy kakao zmiękło i się wzięli do roboty.