Gry

Wydawca Call of Duty pozwany przez producenta Humvee

przeczytasz w 1 min.

Według firmy AM General, która tworzy pojazdy Humvee, Activision bezprawnie wprowadziło te maszyny do gier z serii Call of Duty.

W Call of Duty: WWII ponownie spotykamy rozpoznawalne dla miłośników militariów bronie i pojazdy – są one zresztą integralną częścią tej serii. Pojawiają się jednak pytanie o to, czy Activision robi to zgodnie z prawem.

High Mobility Miltipurpose Wheeled Vehicles, czyli Humvee, to czterokołowa ciężarówka wojskowa, którą można dostrzec w strefach działań wojennych w Iraku czy w Afganistanie, ale też… na wirtualnych polach bitew w kolejnych odsłonach Call of Duty. To rozpoznawalny pojazd, który odgrywa(ł) istotną rolę w zmaganiach wojennych z przełomu wieków XX i XXI – zdaniem producenta odgrywał też ważną rolę w serii Activision.

Producent Humvee, czyli AM General, twierdzi, że firma Activision oszukuje graczy, którzy wierzą, że jest on „zaangażowany w produkcję tych gier lub udostępnia licencję”. Tak nie jest, bo trwające podobno od miesięcy rozmowy pomiędzy przedsiębiorstwami nie zakończyły się porozumieniem. Dlatego też teraz AM General żąda odszkodowania w wysokości trzykrotności poniesionych strat. 

Activision nie komentuje sprawy. Trudno zresztą ją komentować – raz, że nie znamy faktów, dwa: to naprawdę dziwny pozew. Przede wszystkim trudno uwierzyć, że pojawienie się w grach Humvee rzeczywiście miało jakikolwiek wpływ na sprzedaż (a taka sugestia pojawia się w pozwie), poza tym akurat w WWII tych pojazdów nie uświadczymy – nie ten okres. Dlaczego więc akurat teraz?

Źródło: Engadget. Screen: Activision

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zwis88
    12
    To jest taka korporacyjna pazerność i cwaniactwo, a activision nie jest lepsze wcale, siebie warci niech się pozywają o byle guano i niech się doją wzajemnie...
    • avatar
      Renji
      8
      Ja skopiłem, się na aspekcie poniesionych strat. Przecież w grze nie ma jakiejś anty reklamy. Bardziej bym powiedział, że jest reklama i to całkiem niezła.

      GM gier nie wydaje, więc co stracili? A zresztą nikt nie kupuje tego typu gry ze względu na to jakie są w niej pojazdy to nie NFS
      • avatar
        kubas246
        7
        "Dlaczego więc akurat teraz?"
        Podobno sprawa chwilę się już ciągnie a AM General dalej nie udało się dogadać z Activision i w końcu skończyła im się cierpliwość.
        • avatar
          TheMaverickMX
          7
          Jak niby ponieśli straty za wirtualny samochód? Ludzie przestali kupować bo woleli sobie nim w grze pojeździć? :D
          • avatar
            Snake73
            2
            To podobna sprawa jak w przypadku samochodówek. Tam też są wymagane pozwolenia/licencje na umieszczanie samochodów danych marek. Z tego samego powodu w pierwszych CS'ach bronie miały normalny wygląd ale już nazwy były inne np AK to był CV czy jakoś tak. Itp itd absurdu ciąg dalszy.
            PS. Pod koniec CoD MW bohaterowie uciekają ruskimi UAZ'ami. Ciekawe czy Activision ma licencję od nich na umieszczenie samochodu w grze.
            • avatar
              Spichris
              2
              Nasz świat stacza się na dno - absurd goni absurd. Ja rozumiem że na używanie nazwy powinni mieć pozwolenie jeżeli jest zastrzeżona ale i jakich stratach mówimy? Ktoś ukradł im wirtualny samochód z wirtualnego parkingu?
              Aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat - zrobię sobie zdjęcie na tle jakiegoś samochodu i pozwą mnie za to że pokazałem je koledze i naraziłem na straty...
              • avatar
                rasiaknorris1
                1
                Potem będą pozwy dla każdej innej gry z ich samochodem. Potem lockhead Martin itp będzie się sadzić :) amerykański wymiar sprawiedliwości :) jak polskich polityków powinni ich zamknąć i odgrodzić murem.
                • avatar
                  Snack3rS7PL
                  1
                  Ale to uzasadnienie, że Activision wprowadza graczy w błąd, którzy myślą, że firma posiada licencję na jakieś Humvee to może przyprawić o ból brzucha...ze śmiechu :D O czymś takim to można pomyśleć przy grze wyścigowej a nie w jakimś Call Of Duty :D
                  • avatar
                    Redness
                    1
                    To GM powinni zapłacić Avtivision za zrobioną reklamę. Idiots being idiots
                    • avatar
                      axelbest
                      -4
                      Ciekawe czy mają licencję na skarpety które są noszone przez żołnierzy, albo na hełmy, opony i czasami spotykane drewniane płoty (w końcu stolarz też nieche se pierdyknie licencjonowanie)