Gry

Wykresy wydajności: 1920x1200

przeczytasz w 1 min.

Do mierzenia ilości klatek posłużył mi program Fraps. Test polegał na przebiegnięciu z punktu A do punktu B ostrzeliwując przeciwników podczas drugiej misji po treningu. W tym teście stworzyłem podział na dwie wartości – max i niskie. Stało się tak, ponieważ nie ma najmniejszego sensu testowanie ww. kart graficznych przy najniższych ustawieniach. Poniższa tabelka przedstawia wartości ustawień do testów:

 MaxNiskie
Szczegóły teksturB. wysokoNormalnie
Pamięć wideoDomyślneDomyślne
Filtr. AnizotropoweB. wysoko*Normalnie*
AntyaliasingB. wysoko*Normalnie*
Szczegóły terenuB. wysokoNormalnie
Szczegóły obiektówB. wysokoNormalnie
Detale cieniB. wysokoNormalnie
PostefektyB. wysokoNormalnie
Rozmiar interfejsu Bardzo małyBardzo mały
Tryb wyświetlaniaPanoramaPanorama
Widoczność50%50%
 *Wyłączone do testów bez AA i bez Anizo

 

Ustawienia maksymalne naprawdę potrafią świetnie obciążyć maszynę. Niestety, silnik graficzny nie jest idealny i nawet na szybkich konfiguracjach wartość „B. wysoko” przysparza problemy. Jak widać na wykresach, wyłączenie Anizo i AA (wykres z gwiazdką) powoduje przyrost około 7-8 klatek.

Rozdzielczość bez zmian, zmniejszone wartości ustawień – zauważamy ogromny przyrost wydajności. Co zmienia się oprócz tego? Grafika nie wygląda wiele gorzej, jedynie cienie rzucają się w oczy, gdyż wyglądają jak jednolite plamy, ale coś za coś – w tym wypadku ~25fps więcej.