Karty graficzne

Gry: RAM i OC

przeczytasz w 2 min.

Ta podstrona poświęcona jest wynikom w grach przy użyciu zintegrowanej grafiki w AMD Trinity. Dzięki nim możecie się przekonać jakiego przyśpieszenia należy się spodziewać stosując szybsze pamięci RAM oraz podkręcając APU. Testy przeprowadziliśmy w trzech ustawieniach:

  • z pamięcią RAM 1333MHz
  • z pamięcią RAM 1866MHz
  • z rdzeniami procesora podkręconymi do 4,5 GHz oraz układem graficznym podkręconym do 1,1 GHz oraz pamięciami 1866MHz

W każdym przypadku dla APU zostało przypisane 512 MB RAM (ustawienia domyślne). Testowa płyta Gigabyte umożliwiała przypisanie dla zintegrowanego układu graficznego nawet 2GB RAM, jednak wątpliwe jest, by każda płyta z FM2 oferowała taką możliwość - warto na to zwrócić uwagę przy zakupie.

DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 44
36
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 40
33
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 33
27
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 

DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 49
40
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 45
37
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 37
30
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 

DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 73
50
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 65
47
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 57
42
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Nawet bez podkręcania DiRT: Showdown w średnich ustawieniach działa na topowym Trinity naprawdę dobrze. Po podkręceniu możemy pokusić o zwiększenie detali, czy też włączenie wygładzania krawędzi.

 

Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 31
26
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 29
22
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 23
20
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Sleeping Dogs – 1680 x 1050
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 35
30
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 33
28
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 27
22
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 58
50
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 54
39
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 44
33
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W przypadku Sleeping Dogs wyższe rozdzielczości poważniej odbijają się na komforcie działania gry. Dzięki OC możemy zwiększyć komfort rozgrywki, choć w Full HD średnia ilość klatek na sekundę nie zwiększa się do imponującego poziom - znacznie lepiej wygląda za to minimalna liczba.

 


Borderlands 2  - 1920 x 1080
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 31
24
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 29
23
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 23
18
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Borderlands 2  - 1680 x 1050
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 34
28
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 32
26
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 26
20
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Borderlands 2  - 1280 x 720
[kl./s] niskie

OC A10-5800K 4,5GHz/1,1GHz – 1866MHz 57
46
Radeon HD 7660D RAM 1866 MHz 54
43
Radeon HD 7660D RAM 1333MHz 42
34
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Również Borderlands 2 jest dla APU wymagającym tytułem. Niemniej około 30 klatek na sekundę w Full HD jest dobrym wynikiem.

Topowe APU AMD umożliwia rozgrywkę nawet w najnowsze tytuły, choć by uzyskać pełną płynność w przypadku wymagających tytułów konieczne może się okazać zmniejszenie rozdzielczości. Pamiętamy o życzeniu naszych czytelników, by przeprowadzić test w najnowszej wersji gry World of Tanks - testy ukażą się wkrótce w postaci newsa.