Procesory

Testy: AMD vs Intel - gry

przeczytasz w 2 min.

Oczywistym jest, że konstrukcje z tego segmentu nadają się głównie do starszych, mało wymagających gier, czy też produkcji indie. To nie jest procesor dla graczy, ale skoro można na nim pograć, to warto sprawdzić gdzie leży granica jego możliwości.

Przypominamy, że konkurentem AMD Athlon 5350 w teście jest mobilny Pentium 2020M, który jest odpowiednikiem desktopowego Celerona 1620T

Resident Evil 5

Na początek nieśmiertelny Resident Evil 5 w rozdzielczości 1280 x 720 i ustawieniach niskich. W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. Bez obaw, w kolejnym teście przechodzimy do wyższych rozdzielczości ;-).


Na górze wynik AMD Athlon 5350, na dole Intel Pentium 2020M

Przewaga Athlona jest wyraźnie widoczna. Nikt nie pogardzi średnio 5 klatkami na sekundę więcej.

Space Hulk

Następna na liście jest doskonale znana wielbicielom planszówek gra Space Hulk. W testach wykorzystaliśmy pierwsze 5 minut rozgrywki. Tym razem sięgnęliśmy do rozdzielczości Full HD - gra turowa nie potrzebuje dużej ilości klatek na sekundę. Poniższy film obrazuje, że do gier turowych można z powodzeniem zastosować nawet rozdzielczość 1920 x 1200.


Space Hulk na Athlonie 5350 w rozdzielczości 1920 x 1200

Kolor czerwony - AMD Athlon, kolor niebieski - Intel Pentium

Space Hulk - 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia Good

AMD Athlon 5350 31
22
Intel Pentium 2020M 28
19
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Nowy produkt AMD utrzymał prowadzenie, lecz tym razem różnica nie jest duża.

Rayman: Legends

W testach wykorzystaliśmy pierwsze 2 minuty rozgrywki i rozdzielczość Full HD. Gra nie posiada zaawansowanych ustawień graficznych.


Kolor czerwony - AMD Athlon, kolor niebieski - Intel Pentium

Rayman: Legends - 1920 x 1080
[kl./s.]

AMD Athlon 5350 50
 48
Intel Pentium 2020M 41
 29
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

W tym przypadku integra AMD generuje praktycznie stałą ilość klatek na sekundę, podczas gdy grafika Intela notuje wyraźnie spowolnienia.

Cargo: Quest for Gravity

Na koniec sięgnęliśmy po starszą (2011) i mało wymagającą grę, jaką jest Cargo. W testach wykorzystaliśmy pierwsze 5 minut rozgrywki w rozdzielczości 1920 x 1080. 

Kolor czerwony - AMD Athlon, kolor niebieski - Intel Pentium

Cargo - 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia minimalne

AMD Athlon 5350 34
13
Intel Pentium 2020M 33
19
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

AMD minimalnie wygrywa w średnich klatkach na sekundę, ale widocznie przegrywa w minimalnych klatkach. Rzut okiem na wykres z rozgrywki zdradza, że w pewnych momentach lepiej radził sobie konstrukcja AMD, a w innych Intela. Tam gdzie większe znaczenie ma moc rdzeni procesora, układy z Intel HD mogą radzić sobie równie dobrze jak te z Radeonem R3.