Procesory

Gry: w co można pograć na Llano?

przeczytasz w 3 min.

Oczywiste jest, że przy zintegrowanej grafice nie należy nastawiać się na najwyższe detale i maksymalny antyaliasing. Konieczne może być obniżenie detali lub też rozdzielczości. Wiele najwyższych ustawień graficznych w grach często jednak po prostu niesamowicie obciąża nawet bardzo wydajny sprzęt, nie dając w zamian większych korzyści (jak choćby osławione uberpróbkowanie w Wiedźminie 2).

W testach wykorzystaliśmy dwa modele Llano: A8-3870K (najmocniejszy model serii A8) oraz A6-3500 (najsłabszy model serii A6) również w wersji podkręconej. Więcej o OC Llano znajdziecie na podstronie Dla entuzjastów: podkręcanie. W obu przypadkach APU pracowało z pamięcią RAM taktowaną 1866 MHz (w wersji niepodkręconej). Mocniejszy model przetestowaliśmy w rozdzielczościach 1920 x 1080 i 1680 x 1050, natomiast słabszy w 1680 x 1050 oraz 1280 x 720.

 

The Darkness 2 (demo)

 

The Darkness 2 - A8-3870K
[śr.kl./s] tekstury średnie, oświetlenie niskie

OC 1680 x 1050 49
1680 x 1050 43
OC 1920 x 1080 43
1920 x 1080 36

 

The Darkness 2 - A6-3500
[śr.kl./s] tekstury średnie, oświetlenie niskie

OC 1280 x 720 73
1280 x 720 58
OC 1680 x 1050 40
1680 x 1050 34

Czterordzeniowy A8 świetnie radzi sobie przy takich ustawieniach, jedynie przy standardowych zegarach i rozdzielczości Full HD prędkość działania gry spada poniżej 40 klatek na sekundę. Trzyrdzeniowy A6 wymiata w 720p, ale już 1680 x 1050 zaczyna nieco dawać się APU we znaki. Podkręcenie przynosi zadowalający wzrost wydajności.

 

Warhammer 40K: Space Marine

 

Warhammer 40K: Space Marine - A8-3870K
[śr.kl./s] efekty wysokie, cienie niskie, przetwarzanie wył., rozmycie wł.

OC 1680 x 1050 49
1680 x 1050 44
OC 1920 x 1080 42
1920 x 1080 38

 

Warhammer 40K: Space Marine - A6-3500
[śr.kl./s] efekty wysokie, cienie niskie, przetwarzanie wył., rozmycie wł.

OC 1280 x 720 70
1280 x 720 60
OC 1680 x 1050 43
1680 x 1050 37

"Rozwałka" orków w uniwersum Warhammera 40000 nie sprawia topowemu Llano większych trudności. Również model A6 radzi sobie dobrze w rozdzielczości 1680 x 1050 - przy około 40 klatkach na sekundę rozgrywka jest płynna.

 

Trine 2

Trine 2 - A8-3870K
[śr.kl./s], AA x0, Detale wysokie

OC 1680 x 1050 51
1680 x 1050 44
OC 1920 x 1080 43
1920 x 1080 39

 

Trine 2 - A6-3500
[śr.kl./s], AA x0, Detale wysokie

OC 1280 x 720 72
1280 x 720 58
OC 1680 x 1050 43
1680 x 1050 34

A8 wciąż bez kompleksów w każdej rozdzielczości, natomiast standardowo działający A6 przy tych ustawieniach i rozdzielczości 1680 x 1050 ma już nieco problemów.

 

The Lord Of The Rings Online

 

The Lord Of The Rings Online - A8-3870K
[śr.kl./s] DX9, AA x0, detale wysokie

OC 1680 x 1050 89
1680 x 1050 78
OC 1920 x 1080 76
1920 x 1080 61

 

The Lord Of The Rings Online - A6-3500
[śr.kl./s] DX9, AA x0, detale wysokie

OC 1280 x 720 111
1280 x 720 90
OC 1680 x 1050 72
1680 x 1050 66

Gra ma duże możliwości konfiguracyjne (różne ustawienia jakości grafiki, tryb DX9 i DX11) i nawet słabszy z modelu radzi sobie w LOTRO śpiewająco. Prawie 70 klatek sekundę przy wysokich detalach i rozdzielczości 1680 x 1050? Można pokusić się o zwiększenie detali, włączenie AA lub użycie większej rozdzielczości.

 

Hard Reset

Hard Reset - A8-3870K
[śr.kl./s] AA x0, ustawienia średnie

OC 1680 x 1050 39
1680 x 1050 34
OC 1920 x 1080 33
1920 x 1080 30

 

Hard Reset - A6-3500
[śr.kl./s] AA x0, ustawienia średnie

OC 1280 x 720 50
1280 x 720 39
OC 1680 x 1050 32
1680 x 1050 26

Gra w ustawieniach średnich sprawia problemy obu modelom (oprócz rozdzielczości 1280 x 720). Nie chcieliśmy jednak wykorzystywać niskich ustawień grafiki, ze względu na to, że spadek jakości obrazu jest widoczny. Podkręcony A8 dobrze sobie radzi w 1680 x 1050, natomiast w przypadku A6 konieczne może okazać się zejście do niższych rozdzielczości.