Procesory

Gry użyte w testach

przeczytasz w 2 min.

 

Crysis Warhead

Druga część słynnego już Crysisa jest w stanie lepiej skorzystać z możliwości procesorów dwu i więcej rdzeniowych. Dzięki Crysis Warhead sprawdzimy czy procesor w jakikolwiek sposób wpływa na szybkość działania tej jednej z najbardziej wymagających gier w historii. Do testów wykorzystamy benchmark przygotowany przez stronę HardwareOC w dwóch konfiguracjach:

  1. Uruchamiamy HardwarOC Crysis Warhead Benchmark
  2. Klikamy na „Resolution & screen” z menu Benchmark
  3. Zaznaczamy ptaszki przy rozdzielczości 1280x1024 oraz przy „Custom Resolution”
  4. W wolnych polach wpisujemy odpowiednio 1680 i 1050
  5. Na dole w sekcji Quality wybieramy opcję „High”
  6. Klikamy „Run >>” po lewej stronie na dole.
  7. Po zakończeniu testu program wyświetli okno przeglądarki Internetowej z wykresem
  8. Spisujemy wartości Min, Avg, Max dla każdej wybranej rozdzielczości.

 

Supreme Commander

Ta znana i ceniona strategia czasu rzeczywistego. Aplikacja zasłynęła na rynku dzięki kilku unikatowym rozwiązaniom w jakie ją wyposażono. Jednym z nich jest optymalizacja do możliwości skorzystania z potencjału procesorów dwu oraz cztero-rdzeniowych. Aby ułatwić pracę testerom autorzy zintegrowali w swojej produkcji bardzo prosty w użyciu benchmark, dlatego Supreme Commander świetnie sprawdza się w roli testu wydajności. Jak uzyskać wyniki?

  1. Uruchamiamy grę, tworzymy profil, a następne klikamy na przycisk "opcje"
  2. W menu opcje klikamy zakładkę "wideo" a następnie ustawiamy "główny monitor" na  1280x1024(60)
  3. Wybieramy "ogólną jakość grafiki" jako "wysoką" a następnie wyłączamy synchronizację pionową.
  4. Nie zmieniamy innych ustawień, zapisujemy ustawienia i wyłączamy grę.
  5. Tworzymy na pulpicie kopię skrótu uruchamiającego grę Supreme Commander
  6. Klikamy na prawym przyciskiem myszki na skopiowany skrót i wybieramy właściwości
  7. W polu element docelowy, za nazwą pliku wykonywalnego gry dopisujemy ciąg znaków /perf
  8. Zapisujemy ustawienia i uruchamiamy grę za pomocą nowego skrótu. Rozpoczyna się procedura testowa.
  9. Po zakończonych testach w katalogu z plikiem wykonywalnym gry odnajdujemy plik .log z informacjami o benchmarku.
  10. W pliku log odnajdujemy sekcję [Frames] i spisujemy wartości min, avg i max
  11. Uruchamiamy grę za pomocą normalnego skrótu i zmieniamy rozdzielność "głównego monitora" na 1680x1050(60).
  12. Ponownie uruchamiamy grę spreparowanym skrótem.
  13. Po zakończonych testach odnajdujemy plik log i ponownie spisujemy wartości min, avg, max z sekcji [Frames]

 

Call of Duty World at War

World at War to już piąta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier FPS. Na potrzeby testu nagraliśmy kilkuminutowe demo z rozgrywki sieciowej w której uczestniczyło dużo graczy. Jak przeprowadzić podobny benchmark?

I) Przygotowanie dema

  1. Uruchamiamy Call of Duty World at War a następnie dołączamy się do gry sieciowej
  2. Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /record nazwa_dema co rozpocznie nagrywanie dema
  3. Nagrywamy około 5-10min dema, im więcej akcji tym lepiej.
  4. Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /stoprecord co zakończy nagrywanie dema
  5. Wyłączamy grę.

II) Konfiguracja gry

  1. Uruchamiany Call of Duty World at War
  2. Klikamy "opcje" a następnie "grafika"
  3. Zmieniamy rozdzielczość na "1280x1024"
  4. Klikamy na ustawienia tekstur
  5. Jakość tekstur ustawiamy na "ręcznie", co rozwinie kolejne trzy opcje
  6. Wszystkie trzy opcje rozdzielczości tekstur ustawiamy na "wysokie"
  7. Zatwierdzamy zmiany i wyłączamy grę.

III) Test wydajności

  1. Uruchamiamy program FRAPS
  2. Klikamy zakładkę "FPS"
  3. Zaznaczamy opcję MinMaxAvg
  4. Minimalizujemy FRAPS a następnie uruchamiamy grę.
  5. Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /demo nazwa_dema co rozpocznie odtwarzanie dema
  6. Jak tylko rozpocznie się odtwarzanie dema, naciskamy F12 a następnie F11 co rozpocznie rejestrowanie ilości klatek na sekundę
  7. Po zakończeniu odtwarzania dema klikamy F11 a następnie F12
  8. Wychodzimy z gry i przechodzimy do katalogu z plikiem wykonywalnym programu FRAPS
  9. Odnajdujemy plik FRAPSLOG.TXT i odczytujemy z niego wartości min,max,avg

Wszystkie aplikacje testowe były uruchamiane w najnowszych dostępnych w dniu testów wersjach. Podczas testów jedyną uruchomioną aplikacją w systemie była aplikacja testowa.