Gry

Multiplayer. Kooperacja. Dźwięk

Menu główne multiplayer.

Lista serwerów – bardzo nieliczna…

…jednak po wgraniu patcha sytuacja zmienia się na lepsze;)

Multiplayer, Kooperacja

Czym byłby Call of Duty bez multiplayera po prostu dobrym shooterem;) Multi w CoD5 jest bardzo podobne do tego znanego nam z Modern Warfare, oferuje rozgrywkę dla maksymalnie 64 graczy. Zdobywać możemy różnego rodzaju perki, ulepszenia do broni, czy wypełniać wyzwania (np. 100 headshotów z danej broni). Takie urozmaicenia sprawiają, że multiplayer nie nudzi się po krótkim czasie, a gracz może stawiać sobie różne wyzwania i je spełniać.

Na screenie widoczny gracz z perkiem „Last Stand”.

Niestety, w wersji gry, którą zakupimy w sklepie, multiplayer jest chyba wyciągnięty z wersji Beta… Lista serwerów jest bardzo krótka, są ogromne problemy z połączeniem się z którymś z serwerów.

Całe szczęście jednak, że autorzy wprowadzili stosowną łatkę, dzięki której możemy już normalnie grać w multi. Jestem tylko ciekaw, gdzie w dniu testów ostatecznej wersji podziała się ekipa testerów;) W grze mamy dostęp do następujących trybów:

Deathmatch – każdy na każdego, nie ma podziałów na drużyny, gracze w ograniczonym czasie muszą zabić jak największą liczbę przeciwników

DM zespołowy – drużyna na drużynę, gracze dzielą się na dwie drużyny, po czym muszą w ograniczonym czasie zabić jak najwięcej razy graczy z przeciwnej drużyny. Tryb podobny do Deathmatch.

Kwatera główna – obie drużyny mają własne kwatery główne, gracze mają za zadanie odbić i obronić kwaterę przeciwnika.

Walka o flagę – standardowy CTF, obie drużyny mają po jednej fladze, gracze mają za zadanie odbić swoją flagę i zanieść ją do swojej strefy. Wygrywa drużyna, której uda się to więcej razy.

Przewaga – drużyna na drużynę, zdobądź flagi i broń ich. Wygrywa zespół, który pierwszy zdobędzie określoną liczbę punktów.

Znajdź i zniszcz – standardowy S&D, obie drużyny mają po jednym lub więcej punktów, które przeciwnik ma za zadanie wysadzić. Wygrywa drużyna, której uda się to więcej razy.

Sabotaż – tryb znany z Call of Duty United Offensive, podobny do Znajdź i zniszcz, z tymże obie drużyny mają za zadanie bronić swoich punktów jednocześnie wysadzając punkty przeciwnika.

Wojna – drużyna na drużynę, drużyna traci Impet, jeżeli przeciwnik zdobędzie punkt strategiczny na mapie – drużyny odbijają punkty wzajemnie, wygrywa drużyna, która pod koniec rundy będzie posiadała więcej odbitych punktów.

Współpraca – maksymalnie do 4 graczy, umożliwia graczom wspólne przechodzenie kampanii na pojedynczego gracza. Dostępna z menu gry trybu Solo.

Dźwięk

Po pierwsze – muzyka! Jestem pełen podziwu dla twórców muzyki do World at War, ponieważ znakomicie pasuje ona do sytuacji na ekranie, ma także niesamowitą siłę napędzającą nas do walki. Przykład – podczas szturmu na Reichstag, przygrywa nam ostrzejszy kawałek z szybką perkusją (twin – dla wtajemniczonych;)) i świetną orkiestrą symfoniczną, której towarzyszy ciężkie brzmienie gitar. Podczas „spaceru” po wyspie, gdy nic się nie dzieje, muzyki nie słyszymy w ogóle, jednak, gdy tylko zaraz ma się coś wydarzyć, pojawia się w tle, coraz to głośniejsza i szybsza. Sprawia to naprawdę niezłe wrażenie. Wszelkiego rodzaju dźwięki, czy to broni, czy granatów, są jak najbardziej prawdziwe – wszystkie nagrano w studiu posługując się oryginalnymi egzemplarzami, przez co brzmią naprawdę świetnie! Również głosy naszych przeciwników, czy kompanów – osoby podkładające głos naprawdę się postarali, bo wyszło to po prostu idealnie. Polecam wszystkim zagranie przy głośnikach 5.1 – niesamowite wrażenia.