Gry

Optymalna karta graficzna do Crysis Warhead

przeczytasz w 1 min.

Crysis – prawdziwy przeskok jakościowy w grafice gier komputerowych, teraz czas na jego następcę – Warhead. Dodatek wykorzystuje ten sam engine, co wersja pierwotna (CryEngine 2), toteż nie ma żadnej różnicy w jakości obrazu w porównaniu do podstawki. Jest natomiast, o dziwo, różnica w wydajności – sięga ona nawet 20% w niektórych miejscach! Gra oczywiście wspiera efekty DirectX10 i DirectX 9.0c. Grafika w grze nadal wygląda świetnie, jednak to już widzieliśmy, przydałoby się coś nowego. Przyjrzymy się jednak testom w trzech rozdzielczościach: 1920x1200, 1680x1050 oraz 1280x1024.

Platforma testowa

  • Intel Core2Duo E7300 @ 2660MHz, 3MB L2
  • Asus P5Q-E, P45
  • Kingston HyperX DDR2 800MHz, 2x1GB
  • Seagate 320GB Barracuda 7200.11 16MB Cache
  • ModeCOM Volcano 650W

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
  • DirectX 10
  • nVidia: 177.83
  • ATI: Catalyst 8.9
  • Crysis Warhead Benchmark Tool 1.11

Karty użyte do testu:

  • Gigabyte GTX260 896MB
  • EVGA GeForce 9800GTX+ 512MB
  • EVGA GeForce 9600GT 512MB
  • PowerColor Radeon 4870 512MB
  • MSI Radeon 4850 512MB

Przebieg testu:

  • Gra w wersji PL

Pomiar liczby klatek wykonywany był programem „Crysis Warhead Benchmark Tool” w wersji 1.11. Dawał on powtarzalne wyniki, ponieważ jest on oparty o zintegrowany benchmark gry. Dla pewności sprawdzałem jeszcze wydajność programem Fraps i wyniki były bardzo zbieżne.