Gry

Testy wydajności: 1680x1050, 1280x1024

 

Najwyższe z możliwych ustawień, rozdzielczość 1680x1050 – 9600GT pozwala włączyć grę, jednak nic poza tym. Prowadzi Radeon 4870 z wynikiem 13 klatek. Trwa zacięta walka między 4850 a 9800GTX+.

Po wyłączeniu AA i Anizo, 4870 (22fps) zostaje wyprzedzony przez GTX260 (23fps), które jednak stara się dogonić 9800GTX+ (19fps).

Po zmianie ustawień na tryb Gracz, GTX260 wysuwa się na prowadzenie z 24 klatkami bijąc Radeona 4870 o 3fps. 9600GT zostaje w tyle, dając pole do popisu Radeonowi 4850, który jednak nie wykorzystuje okazji i zostaje pokonany przez 9800GTX+ osiągającego wynik 19 klatek na sekundę.

Bez jakościowych dopalaczy sytuacja zostaje praktycznie podobna, jednak tutaj możemy wyłonić dwie karty, które umożliwią nam płynną rozgrywkę. Są to GTX260 z 35 klatkami oraz 4870 z 31 klatkami. Warto zauważyć, że taką sytuację mogliśmy osiągnąć dopiero po zejściu do rozdzielczości 1680x1050 oraz po wyłączeniu bajerów graficznych. Spójrzmy zatem na popularną rozdzielczość 1280x1024 – czy wyniki się znacznie poprawią?

Rozdzielczość 1280x1024

Wydawać by się mogło, że rozdzielczość 1280x1024 pozwoli rozwinąć skrzydła naszym kartom, niestety jednak nie stało się tak. GTX260 od razu wychodzi na prowadzenie z liczbą klatek równą 23, 4870 osiąga 20 klatek. 9600GT nie radzi sobie najwidoczniej z silnikiem CryEngine2, pozostając cały czas w tyle.

Natomiast w tym wypadku sytuacja już się nieco polepsza, znów możemy wyłonić dwie karty pozwalające na płynną rozgrywkę – GTX260 z 32 klatkami oraz Radek 4870 z 31 klatkami. Obie karty pozwolą cieszyć nam się grą na tych ustawieniach. 9800GTX+ osiąga wynik 26fps, natomiast przeganiający go R4850 – 27fps.

Tutaj sprawa prezentuje się jeszcze ciekawiej – GTX260 zostawia konkurencję mocno z tyłu wraz ze swoimi 35fpsami. 9800GTX+ w końcu wybija się nieco przed szereg osiągając 26 klatek. Radeon 4870 cofa się, by potowarzyszyć Radeonowi 4850 z wynikami kolejno 23 i 22fps.

W tym wypadku wszystkie karty prócz oczywiście 9600GT osiągają zadowalające wyniki ponad 30 klatek na sekundę. Prowadzi GTX260 z 44 fpsami. 9800GTX+ nadal bije Radeona 4850 i 4870 o odpowiednio 4 i 3 klatki.

 

W trybie Standard wszystkie karty są w stanie zaoferować wydajność pozwalającą obserwować płynną animację. 9800GTX+ dogania nieco GTX260 osiągając 45 klatek, o 3 mniej od swego szybszego brata. Nawet 9600GT pozwoli nam już cieszyć się dobrą płynnością przy tych ustawieniach dając nam wynik 32fps.

Wyniki są już naprawdę wysokie. Radeon 4870 i 4850 idą łeb w łeb (47 i 46fps), GTX260 nadal na prowadzeniu (57 klatek), a 9600GT osiąga wynik ponad 40fps.