
Testujemy Dark Souls II na tanich kartach graficznych. Czy grafika w cenie poniżej 300 zł wystarczy do płynnej rozgrywki?
poprawiona względem „jedynki” oprawa graficzna
liczne udoskonalenia techniczne
genialne oświetlenie
jak zawsze subtelna, najwyższej klasy ścieżka dźwiękowa
całe mnóstwo delikatnych zmian nieburzących założeń serii, a wprowadzających powiew świeżości
Świat gry nie daje takiego wrażenia spójności jak dawniej
hardkorowym fanom może nie spodobać się ożywiona kolorystyka jak i początkowe, nieco łagodniejsze podejście
Stworzenie wersji PC pierwszej części Dark Souls odbiło się szerokim echem w komputerowym światku. Nie oszukujmy się - port z konsol był marny, ale dzięki wysiłkom społeczności graczy oraz takim osobom jak Peter "Durante" Thoman (autor modyfikacji DSFix), Dark Souls: Prepare To Die Edition stał się produkcją którą mogli się cieszyć pecetowi gracze. Gra charakteryzuje się niesamowitą grywalnością i klimatem, chociaż niedzielni gracze mogą narzekać na wysoki poziom trudności.
Tak wygląda Dark Souls II w rozdzielczości 4K (3840 x 2160)
Przy okazji premiery Dark Souls 2 obyło się już bez petycji graczy - producent sam przygotował wersję PC. Na pierwszy rzut oka widać usprawnienia, które w pierwszej części wprowadzał dopiero nieoficjalny patch - mowa tu o obsłudze wysokich rozdzielczości, czy cieniowaniu SSAO. Obsługa myszki nie kuleje (jak to miało miejsce w pierwszej części Dark Souls na PC), chociaż opcje konfiguracji klawiszy są dalekie do doskonałości. Przyznam się, że miałem niejakie trudności z wyborem sterowania - pad, czy klawiatura + mysz. Z jednej strony gra powstała na konsole i sterowanie padem jest najbardziej intuicyjne. Walka przy pomocy klawiatury nie jest tak doskonała, za to możliwość płynnego rozglądania się za pomocą myszy ma swój urok. To jednak jest wciąż port z konsol poprzedniej generacji i nie należy oczekiwać tu graficznych fajerwerków. Przypomnijmy, że pierwsza część Dark Souls posiadała blokadę szybkości działania na poziomie 30 klatek na sekundę. Dark Souls 2 również posiada blokadę, ale na poziomie 60 klatek na sekundę, co zapewnia o wiele płynniejszą rozgrywkę. Nie omieszkajcie zajrzeć do naszej recenzji gry.
W testach wykorzystaliśmy kart graficzne z niższej półki - w szranki stanął GeForce GT 640 oraz Radeon R7 250 (w dwóch wersjach). Możliwości kart graficznych z tego segmentu są skromne - czy wystarczą one by bezproblemowo zagrać w drugą część Dark Souls?