Procesory

Rise Of The Tomb Raider - GeForce GTX 980

przeczytasz w 1 min.

Przy wykorzystaniu karty graficznej NVIDIA GeForce GTX 980 średnie wyniki nie powiedzą nam nic - korzyść przechyla się w stopniu minimalnym raz w stronę DirectX 11, a drugim razem w DirectX 12. Zerknijmy więc głębiej.

Wszystkie testy przeprowadzane były trzykrotnie, wyniki uśredniono.

Rise of the Tomb Raider – test Mountain Peak
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA

Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 116
38
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 113
36
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 112
22
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 111
21
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 97
40
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 95
33
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 94
37
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 93
31
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Podobnie jak w przypadku Radeona, tu również szybsze jest DirectX 11, ale tym razem minimalnie - różnice są niezauważalne.


Rise of the Tomb Raider – test Syria
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA

Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 91
32
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 87
45
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 76
25
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 77
28
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 84
28
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 83
29
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 81
21
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 78
25
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

W drugim teście dzięki DX 12 minimalne klatki na sekundę idą w górę, ale średnie nieco w dół.


Rise of the Tomb Raider – test Geothermal Valley
[kl./s.] NVIDIA GeForce GTX 980 – 1920 x 1080, wysokie + FXAA

Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX11 92
48
Intel Core i3 6100 (2C/4T) DX12 98
59
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX11 85
22
Intel Pentium G4400 (2C/2T) DX12 90
45
AMD FX 6350 (3M/6T) DX11 90
39
AMD FX 6350 (3M/6T) DX12 95
43
AMD FX 4300 (2M/4T) DX11 75
21
AMD FX 4300 (2M/4T) DX12 83
39
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Dopiero ostatni test pokazuje jasno przewagę DX 12 - jednak nie ma tu aż takich różnic jak w przypadku Radeonów. Sterowniki kart GeForce obsługę wielowątkowości mają "we krwii" tzn. już w wersji DirectX 11, podczas gdy sterowniki DX 11 Radeonów opierają się na jednym wątku.