Gry

Grafika

przeczytasz w 1 min.

 

Silnik graficzny

DiRT2 wykorzystuje silnik EGO, czyli rozszerzoną wersję silnika Neon. Pozwala na uzyskanie efektów oferowanych przez DirectX11.

Gra w pełni wspiera okulary 3D i jest to z pewnością produkcja, w której takowe na pewno się sprawdzą. Zapowiadano, że wymagania silnika będą ogromne, tymczasem gra działa bardzo dobrze nawet na słabszych kartach.
Dla ścisłości – silnik EGO został wykorzystany przy produkcji Operation Flashpoint: Dragon Rising, jednak nie wykorzystano w pełni jego zalet sprawiając, że grafika znana z Dragon Rising prezentowała się naprawdę mizernie, z pominięciem efektów świetlnych.

EGO zadziała na kartach obsługujących DX9, DX10 i DX11, wyposażono go w HDR, który naprawdę w DiRT2 bardzo dobrze się prezentuje. Kurz generowany przez efekty cząsteczkowe potrafi zakryć cały ekran.

Jako ciekawostkę podam, że koszt stworzenia EGO, to około 84 milionów dolarów.  Gra została natomiast przygotowana z myślą o kartach graficznych ATI/AMD i procesorach Intel.

Różnica w jakości między kartami NVIDII a AMD/ATI:

Karty ATI oferują intensywniejszy HDR i wyraźniejsze efekty świetlne, natomiast NVIDIA generuje ładniejsze shadery.

Ciekawe efekty graficzne


Świetne efekty odbicia światła, znakomity blur


Perfekcyjne efekty cząsteczkowe


Oślepiający, głęboki HDR

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login