Gry

Ustawienia graficzne c.d.

Objects: (Low, Medium, High, Ultra) – wbrew pozorom nie określa ilości obiektów na trasie, tylko ich jakość. Różnica w wydajności to 1 klatka.

Trees: (Low, Medium, High, Ultra) – pozwala określić ilość i jakość generowanych w grze drzew. Różnica w wydajności niezauważalna – 1 fps.

Vehicle reflections: (Low, Medium, High, Ultra) – ma duży wpływ na wydajność, 8 klatek. Dotyczy wszelkich odbić, refleksów na karoseriach pojazdów.

Water: (Low, Medium, High, Ultra) – znikomy wpływ na wydajność, zaledwie 1 fps. Ma wpływ na jakość wody, na którą i tak podczas wyścigu nie zwrócimy uwagi;)

Post Process: (Low, Medium) – 1 fps, brak wpływu na jakość grafiki.

Skidmarks: (On, Off) – detal zabierający nam zaledwie 1 fps, dotyczący śladów po kołach pojazdów, efekt wygląda naprawdę bardzo ładnie.

Cloth: (Off, Low, High) – różnica 2 fps, ma wpływ na fizykę wszelkich „szmat” w grze, np. flag.

DX9, DX10, DX11

Aby zauważyć różnice, nie trzeba się zbyt długo przyglądać. O ile między DX9, a DX10 różnica jest w sumie niezauważalna, o tyle DX11 wprowadza o wiele ładniejsze efekty świetlne (HDR), a także gęstsze efekty cząsteczkowe (Particles), na tekstury narzucony jest głębszy Bump Maping, co powoduje, że są one jeszcze ładniejsze, bardziej realistyczne.

A jak wpływa to na wydajność?

  ATI Radeon 5850
DX 9 74 fps
DX 10 69 fps
DX 11 63 fps

Testy przeprowadziłem w najwyższych ustawieniach z czterokrotnym wygładzaniem krawędzi (4xMSAA) w rozdzielczości 1920x1200.