Słuchawki

Jakość dźwięku, podsumowanie

przeczytasz w 4 min.

Słuchawki Edifier Gammatera G2 podczas testów łączyłem z poniższymi urządzeniami:

  • MSI GT60-0NC (laptop, wyjście słuchawkowe)
  • Motorola Moto X 2 gen. (smartfon, wyjście słuchawkowe)
  • Apple iPod Touch 2G + wzmacniacz słuchawkowy FiiO E5

Motorola Moto X w chwili testu działała pod kontrolą systemu Android 5.0.2. Dźwięk na niej odtwarzałem przy pomocy programu Poweramp bez użycia korekcji dźwięku. Podczas odsłuchu na laptopie MSI GT60 korzystałem z odtwarzacza foobar2000 w wersji 1.3.8. W przypadku iPoda Touch odsłuch odbywał się wyłącznie poprzez podłączony do złącza dokującego (wyjście cyfrowe) wzmacniacz FiiO E5, który miał wyłączone podbicie basów.

Wykorzystane gry:

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon
  • GTA V
  • Project Cars
  • Warhammer 40k Dawn Of War: Soulstorm
  • Metro: Last Light
  • Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
  • Battlefield 3
  • TES V: Skyrim

Lista odtwarzanych utworów:

  • Led Zeppelin – Stairway To Heaven; live Celebration Day
  • Led Zeppelin – Rock N Roll; live Celebration Day
  • AC/DC – You Shook Me All Night Long
  • AC/DC – Back In Black
  • Rammstein – Du Hast
  • Rammstein - Amerika
  • Oasis – Columbia
  • Oasis – Gas Panic! (live Familliar To Millions)
  • Oasis – Go Let It Out (live Familliar To Millions)
  • The Doors – Break On Through (To The Other Side)
  • The Who – My Generation
  • Don Felder – Heavy Metal (Takin` a Ride)
  • Empire Of The Sun – We Are The People
  • Jamiroquai – Runaway
  • The White Stripes – Seven Nation Army
  • Michael Jackson – Billie Jean
  • The Beatles – Get Back (LOVE version)
  • Howlin Wolf – Spoonful
  • Dave Brubeck – Take Five
  • Antonio Vivaldi – Wiosna
  • Clyde Carson – Slow Down feat. The Team
  • Trick Daddy – Represent
  • YG – I'm real 1
  • Daft Punk – Tron Legacy Soundtrack
  • Jeremy Soule – The Elder Scrolls V: Skyrim OST
  • Wiedźmin 3: Dziki Gon Soundtrack
  • Yuki Oike - Age of Aquarius (Gran Turismo 6 Soundtrack)

Wszystkie pliki audio skompresowane były bezstratnie (flac, alac). Należy pamiętać, że oceny jakości i charakterystyki dźwięku są subiektywne i zawsze uzależnione są od gustu osoby słuchającej.

Charakterystyka dźwięku

Słuchawki Gammatera G2 są przede wszystkim sprzętem stworzonym z myślą o graczach, jednak promowane są również jako słuchawki uniwersalne. Według producenta pozwolą one cieszyć się nie tylko z gry, lecz także doskonale spiszą się podczas słuchania muzyki w połączeniu z różnorodnymi źródłami dźwięku jak na przykład smartfony czy tablety.

Testując te słuchawki przesiadałem się na nie bezpośrednio z droższego modelu Kingston HyperX Cloud (http://www.benchmark.pl/produkt/kingston-hyperx-cloud), który ma o wiele jaśniejszy dźwięk oraz szerszą scenę niż Gammatera, tak więc pierwsze parę dni upłynęło na przyzwyczajenie się do bardziej basowego brzmienie Edifierów.

Gammatera G2 grają blisko ucha i generowany przez nie dźwięk jest zdecydowanie bardziej ściśnięty w porównaniu z innymi słuchawkami dla graczy z jakimi miałem okazję obcować. Scena nie należy do najszerszych, ale jest dość głęboka. Ta charakterystyka okaże się najbardziej pożądana w grach FPS takich jak Battlefield 3 czy też Metro: Last Light. Możemy dzięki niej precyzyjniej zlokalizować poszczególne dźwięki jak wystrzały, wybuchy lub kroki.

W wielu przypadkach podczas korzystania z Gammatera da się zauważyć delikatny, metaliczny pogłos, który przypomina dźwięk wydobywający się z rury lub włączony cyfrowy efekt przestrzenny. Wrażenie to występuje niezależnie od źródła z jakim łączyłem G2. Wada ta nie uprzykrza w aż tak wielkim stopniu odsłuchu jednak osoby, które szukają jak najbardziej przejrzystego dźwięku zawiodą się.

Dźwięk nie imponuje też rozdzielczością. Niedoskonałości na tym polu można najłatwiej zaobserwować podczas słuchania muzyki w formatach skompresowanych bezstratnie jak flac. Niektóre utwory są przytłumione i brzmią jakby buprzednio skompresowano je do formatu mp3. Cecha ta na szczęście nie jest aż tak zauważalna podczas grania w gry.

Izolacja

Dobra jak na słuchawki za tę cenę. Pady nie należą do najgrubszych, jednak dobrze przylegają do ucha (czasem nawet za mocno).

Basy

Według mnie są wizytówką tego modelu. Bardzo mocne i dość miękkie. Schodzą nisko zarówno w grach, jak i muzyce. W skrajnych przypadkach potrafią wprowadzić w wibracje całą konstrukcję słuchawek. Sprawiają wiele frajdy podczas słuchania rapu oraz muzyki elektronicznej.

Tony średnie

Są przytłumione oraz oddalone w stosunku do basów oraz sopranów. Z reguły łagodne oraz płytkie potrafią stać się żywe oraz wyraźne w zależności od gatunku słuchanej muzyki. Ich niespójność w stosunku do tonów niskich najbardziej słychać gdy w grach jest dużo basowych efektów jak wybuchy czy też wystrzały, a w tle puszczany jest ludzki głos, który bywa przykryty przez dolne pasmo.

Soprany

Ostre, metaliczne. Bywają jazgotliwe gdy podłączymy słuchawki do zimnego źródła dźwięku. Są według mnie zbyt mocno wysunięte przed średnicę, jednak dość dobrze współgrają z mocnym basem.

Głośność

Gammatera G2 charakteryzuje się stosunkowo niskimi wymaganiami wobec źródła. Zagra głośno nawet z urządzeniami przenośnymi takimi jak smartfony czy tablety. Gdy podłączymy je do silniejszych źródeł dźwięku górny próg głośności staje się niemal ogłuszający, nawet dla osób lubujących się w głośnej muzyce.

Efekt mikrofonowy

Praktycznie niezauważalny. Brak wyraźnych szumów oraz stuków podczas ruszania głową.

Jakość mikrofonu

Jest zadowalająca jak na tę półkę cenową. W nagrywanym dźwięku obecne są wyraźne szumy, lecz bez problemu da się zrozumieć to co mówimy. Brakuje mi jednak pianki, która zapobiegłaby „dmuchaniu” w mikrofon. Na początku każdego nagrania słychać delikatne zniekształcenia.

Podsumowanie

Edifier Gammatera G2 ciężko nazwać słuchawkami uniwersalnymi. Bardzo basowe brzmienie oraz ostre soprany, którymi cechuje się ten model sprawiają, że gatunki gier oraz muzyki w jakich radzi on sobie dobrze można policzyć na palcach jednej ręki. Model ten mogę polecić osobom, które szukają niedrogiego zestawu słuchawkowego z mikrofonem do grania głównie w gry FPS oraz słuchania muzyki, w której dominują tony niskie jak na przykład rap.

Jeśli szukasz słuchawek uniwersalnych, które nadadzą się do słuchania wszelakiej maści muzyki i nie zależy Ci na wbudowanym mikrofonie poszukałbym na twoim miejscu innych modeli w podobnej cenie. Testy i aktualności znajdziesz w naszej sekcji ze słuchawkami.

Ocena końcowa:

  • miękki, głęboki bas
  • dość dobra izolacja
  • pozłacane wtyki
  • długi kabel sygnałowy
  • pilot w przewodzie
     
  • zbyt płytkie muszle słuchawkowe
  • wtyki nierozróżnione kolorem
  • anemiczne tony średnie
  • soprany bywają ostre i kłujące

70%

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    Słuchawki "dla graczy". Chyba grających w pasjansa.
    • avatar
      kombajn
      0
      Ja mogę dodać że warto przeczytać poniższy poradnik. Autor oprócz łatwostrawnego opisania najważniejszych zagadnień podaje również przykładowe modele (w różnych przedziałach cenowych) warte zainteresowania.

      http://forum.pclab.pl/topic/1014644-Co-z-czym-si%C4%99-je-a-wi%C4%99c-poradnik-o-s%C5%82uchawkach-i-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82ach/

      Ja osobiście korzystam ze słuchawek Superlux HD681 EVO podpiętych do FiiO E10k całość kosztuje mniej więcej tyle co słuchawki Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 USB które gościły u mnie parę dni, a gra o klase lepiej. Cieszę się że te Corsairy wygrałem w konkursie (i sprzedałem) a nie kupiłem bo byłyby to pieniądze stracone.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Zdecydowanie warto kupić coś droższego raz a dobrze, niż kupić najtańszy chiński plastik z wywindowaną ceną. Jak zwykle nie wiadomo co to za przetworniki więc zapewne made in china 1$ za sztukę.
        • avatar
          adi777
          0
          Witam.Wiecie może kiedy będzie premiera słuchawek Neoh 3D?