Karty graficzne

Platforma testowa, metodyka

przeczytasz w 3 min.
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i7 2600k @4,0 GHz

 Gigabyte P67A-UD

Płyta główna:
Gigabyte P67A-UD

 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Kingston HyperX 120 GB

Dysk:
Kingston HyperX 120 GB

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

 NEC 3090WQXi

Monitor:
NEC 3090WQXi

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

UWAGA!
Począwszy od premiery pierwszego z Keplerów, czyli GeForce GTX 680, wszystkie akceleratory firmy Nvidia oferują tryb turbo. Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, podwyższa on taktowanie karty graficznej w zależności od np. temperatury, bądź napięcia zasilającego w danym momencie. Wpływa to na ogólną wydajność akceleratora i tak naprawdę nie da się jednoznacznie przewidzieć, z jaką prędkością będzie pracował chip karty w grze Crysis 2, a w jakiej Battlefield 3. Jak zaobserwowaliśmy, poszczególne układy graficzne GTX 660 Ti zamieniają się miejscami w zależności od gry.

Warto na to zwrócić uwagę, podczas oceniania wydajności konkretnej karty graficznej. 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64 bit
  • Fraps
  • Karty GeForce GTX 660 Ti – ForceWare 305.37
  • Karty GeForce GTX 500 – ForceWare 301.42
  • Karty Radeon – Catalyst 12.6

Metodologia testowa

3DMark 11
Tryb:

  • Performance, 1280x720

Podajemy ogólny wynik.

3DMark Vantage
Tryb:

  • Performance, 1280x1024.

Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).


Battlefield 3
Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AF x16
  • 1920x1080 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksymalne. Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie gry. Ilość klatek zliczał program Fraps.


Crysis 2
Tryby:

  • 1680x1050 AFx16
  • 1920x1080 AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra. Dodatkowo ściągnięty pakiet tekstur o wyższej rozdzielczości. Patch 1.9. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany w nagranym demie w części miasta DownTown.

Deus Ex: Human Revolution
Tryby:

  • 1680x1050 FXAA Wysoki / AFx16
  • 1920x1080 FXAA Wysoki / AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.


Dirt:Showdown
Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AF x16
  • 1920x1080 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranym odcinku trasy.

Hard Reset
Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AF x16
  • 1920x1080 AA x4 / AFx16

Detale grafiki: Ultra. Środowisko testowe: DirectX 9. Pomiar wykonywaliśmy w początkowej fazie gry, przechodząc z punktu A do punktu B. Pomiar wyświetlanych klatek odbywał się za pomocą programu Fraps.

Max Payne 3
Tryby:

  • 1680x1050 AF x16
  • 1920x1080 AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Metro 2033
Tryby:

  • 1680x1050 AF x16
  • 1920x1080 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.


Shogun 2
Tryby:

  • 1680x1050 AF x16
  • 1920x1080 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Do mierzenia wydajności wykorzystaliśmy z przeznaczonego benchmarka.


STALKER – Zew Prypeci
Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AF x16
  • 1920x1080 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.