Karty graficzne

Testy: Battlefield 3, Crysis, Crysis 2

przeczytasz w 2 min.

Battlefield 3

Battlefield 3

Battlefield 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 100
79
Radeon 6990 4GB (880/1250) 97
76
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 96
76
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 96
76
Radeon 7970 3GB (925/1375) 78
60
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 71
58
Radeon 7950 3GB (800/1250) 66
51
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 62
52
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 55
43
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 55
43
Radeon 7970 3GB (925/1375) 49
39
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 41
35
Radeon 7950 3GB (800/1250) 41
32
Radeon 6990 4GB (880/1250) 29
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 3 wygląda bardzo ładnie, ale przy tym wymaga dość nowoczesnych i szybkich kart graficznych dla zapewnienia optymalnej liczby kl./s. W trybie FullHD wszystkie karty graficzne zawarte na wykresie potrafią uzyskać wystarczający płynny obraz. Liderem wśród jednoukładowych kart graficznych jest GeForce GTX 680, który w zasadzie ustąpił tylko GeForce GTX 590. Co więcej, osiągnął prawie taki sam wynik, jak najpotężniejszy układ graficzny „czerwonych”, czyli HD 6990!

Po zwiększeniu rozdzielczości obrazu do 2560x1600 pikseli zauważyliśmy, że GeForce GTX 680 jakby zwolnił tempa i przewaga nad Radeonem 7970 dość wyraźnie się zmniejszyła. Niemniej jednak najnowszy GeForce i tak oferował dobrą wydajność, zauważalnie lepszą, niż poprzednik – GTX 580.

 

Crysis

Crysis

Crysis - DX10
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 63
48
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 57
48
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 57
48
Radeon 7970 3GB (925/1375) 56
47
Radeon 6990 4GB (880/1250) 54
29
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 47
40
Radeon 7950 3GB (800/1250) 47
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6990 4GB (880/1250) 44
27
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 40
35
Radeon 7970 3GB (925/1375) 38
33
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 35
30
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 35
30
Radeon 7950 3GB (800/1250) 31
27
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 28
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis w wysokich rozdzielczościach obrazu zawsze rzucał na kolana karty graficzne. Nie inaczej jest i tym razem. O ile w 1920x1080 na topowych układach można grać bez większych problemów, o tyle przejście do 2560x1600 jest naprawdę sporym wyzwaniem. W Crysis trzeba mieć co najmniej 35-40 kl./s dla zapewnienia odpowiedniego komfortu. GeForce GTX 680 pomimo swojej ogromnej mocy i nowoczesnej architektury przegrał z Radeonem 7970, choć różnice są raczej niewielkie.

 

Crysis 2

Crysis 2

Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 72
57
Radeon 6990 4GB (880/1250) 68
38
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 65
41
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 65
41
Radeon 7970 3GB (925/1375) 62
40
Radeon 7950 3GB (800/1250) 55
33
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 53
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 47
37
Radeon 6990 4GB (880/1250) 45
23
Radeon 7970 3GB (925/1375) 42
22
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 40
28
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 40
28
Radeon 7950 3GB (800/1250) 35
20
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 32
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

  

W nowszej i znacznie piękniejszej drugiej części gry Crysis, nowość firmy Nvidia radzi sobie nieco lepiej. O ile nie myślimy o dodatkowym włączeniu wygładzania krawędzi, to w trybie 1920x1080 pogramy w „maks detalach”. Zwiększenie trybu wielkości obrazu, wymagania sprzętowe znacznie rosną, co się objawia częstymi spadkami wyświetlanych kl./s. Co więcej, pod tym względem GeForce GTX 680 lepiej wypadł na tle Radeona 7970, u którego częściej spotykaliśmy klatkowanie obrazu.