Karty graficzne

GeForce GTX 680 w SLI

przeczytasz w 1 min.

GTX 680 SLI

Przez chwilę mieliśmy dwa akceleratory graficzne GeForce GTX 680. Jeden z nich, to układ referencyjny, drugi zaś to konstrukcja firmy Zotac. Postanowiliśmy sprawdzić, jak dwa GTX’y 680 poradzą sobie w tandemie. Instalacja przebiegła bez żadnych kłopotów, system i sterowniki poprawnie rozpoznały dwie karty zamontowane na płycie głównej. Jedyne, co trzeba było zrobić własnoręcznie, to w opcjach sterownika uaktywnić tryb SLI.

GTX 680 SLI

Po konfiguracji sprawdziliśmy wydajność w kilku wybranych testach, aby pokazać wam, jaką wydajnością może dysponować zespół dwóch Keplerów. Dodatkowo, po tych testach można wnioskować, jaką wydajność mogą mieć dwurdzeniowe akceleratory z serii GTX 600.

3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 13621
Radeon 6990 4GB (880/1250) 9576
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 9016
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 8613
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 8610
Radeon 7970 3GB (925/1375) 7753
Radeon 7950 3GB (800/1250) 6699
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 6565

 

3DMark 11 - Graphics
Performance - Średni

GeForce 680 2GB SLI (1006/1500) 18136
Radeon 6990 4GB (880/1250) 10777
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 9538
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 9007
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 9006
Radeon 7970 3GB (925/1375) 7782
Radeon 7950 3GB (800/1250) 6530
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 6335

 

BattleField 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 103
84
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 62
52
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 55
43
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 55
43
Radeon 7970 3GB (925/1375) 49
39
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 41
35
Radeon 7950 3GB (800/1250) 41
32
Radeon 6990 4GB (880/1250) 29
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

 

Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 71
48
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 47
37
Radeon 6990 4GB (880/1250) 45
23
Radeon 7970 3GB (925/1375) 42
22
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 40
28
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 40
28
Radeon 7950 3GB (800/1250) 35
20
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 32
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dirt 3 - DX11 - Norwegia
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 98
87
Radeon 6990 4GB (880/1250) 71
65
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 67
60
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 65
59
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 65
59
Radeon 7970 3GB (925/1375) 53
50
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 47
43
Radeon 7950 3GB (800/1250) 43
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Hard Reset - DX9
2560x1600, Ultra, AA x4, AF x16

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 87
55
Radeon 6990 4GB (880/1250) 57
39
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 51
32
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 47
31
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 47
31
Radeon 7970 3GB (925/1375) 41
26
Radeon 7950 3GB (800/1250) 36
23
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 33
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) 40
28
Radeon 6990 4GB (880/1250) 32
22
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 31
19
Radeon 7970 3GB (925/1375) 24
18
Radeon 7950 3GB (800/1250) 23
17
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) 20
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Tym razem rozdzielczość obrazu 2560x1600 pikseli nie stanowiła już problemy ze zbyt niską liczbą kl./s. Nawet Crysis 2 i Hard Reset były grywalne. Nawet Metro 2033 wyraźnie przyspieszyło, choć średnia liczba kl./s na poziomie 40 nie jest szczytem marzeń każdego gracza :).

Niemniej jednak, aby mieć tak dobrą wydajność w grach, należy wydać ok. 4400 zł na same karty graficzne. Jesteśmy ciekawi, jakimi możliwościami będzie dysponował dwurdzeniowy Radeon z serii HD 7000.