Procesory

Testy: S.T.A.L.K.E.R.

przeczytasz w 1 min.

Testy wykonałem przy pomocy funkcji demo_play wbudowanej w grę, na uprzednio przygotowanym demie mapy "Wysypisko". Gra "spatchowana" do wersji 1.0005.

Procedura testowa:

  • narzędzie testowe: wbudowane w konsolę (demo_play)
  • ustawienia: jakość bardzo wysoka
  • render: Pełne Oświetlenie Dynamiczne (Dx9c)
  • ustawienia jakości (profil): maksymalne
  • szczegółowość tekstur: wysoka (80%)
  • filtrowanie: anizotropowe x16

Wbrew zapowiedziom producenta gry, nie obsługuje ona dwurdzeniowych układów w sposób optymalny. Jak pamiętamy z recenzji "Karta do STALKERA" obydwa rdzenie obciążane są równo po połowie, lub też jeden w 100%. Jak do tej pory sprawa widać nie została rozwiązana, a mamy już patch 1.0.05. Przetestujmy jednak to, co jest.

STALKER dosyć dobrze szereguje karty względem wydajności 3D w środowisku DirectX9c, toteż ograniczeniem nie będzie tu procesor, a bardziej karta graficzna. Nawet na jednordzeniowym Athlonie można cieszyć się przyzwoitym frameratem i wykorzystaniem kart pokroju GeForce 8800GT, czy Radeon HD3870 w przynajmniej 90%. Nie ulega natomiast wątpliwości, iż posiadacze "biurowego" Semprona wymianę podzespołów w swoim PC powinni zacząć od właśnie od niego.