Procesory

Testy: Bioshock 1.1, Direct X10, (Unreal Engine 3)

Pomiar dokonany FRAPSem na jednej z map poziomu 'Olympus Heights'

Procedura testowa:

  • narzędzie: FRAPS 2.9.3 (60sec. bench)
  • ustawienia: jakość wysoka
    Windowed Mode OFF
    Vertical Sync OFF
    Shadow Maps ON
    High Detail Post Processing ON
    High Detail Shaders ON
    Real Time Reflection ON
    Distortion ON
    Force Global Lightning OFF
    DirectX 10 Detail Surfaces ON (DX10)
    Graphic Quality HIGH
    Actor Detail HIGH
    Texture Detail HIGH

Bioshock oparty jest na najnowszym, bardzo udanym engine Unreala, który wykazuje większą zależność od dwu rdzeni, aniżeli nie do końca dopracowany STALKER. Tym niemniej pewna podstawowa zależność pozostaje niezmienna. Im lepsza karta graficzna, tym lepsze wyniki. Dotyczy to wszystkich procesorów dwurdzeniowych jakie mieliśmy okazję testować. Warto zauważyć także iż połączenie stosunkowo drogiego Core2 Duo E6550 z kartą ATI RADEON D3870 da nieco gorsze wyniki od połączenia taniego Athlona X2 z kartą GeForce 8800GT. Sytuację zawdzięczamy nie do końca jeszcze optymalnie wykonanym sterownikom pod DX10 dla tej gry od ATI, oraz co by nie mówić nieco słabszego układu od "czerwonych". Wszystko było by zrozumiałe, jednak akurat w środowisku DX9c, karty te, w tym samym tytule, sprawują się zdecydowanie lepiej.

Niższa rozdzielczość dla słabszych kart. Sytuacja bez zmian. Aby zauważyć korzyści z zastosowania mocniejszego procesora musielibyśmy zmniejszyć detale do poziomu średnie/niskie jednak przecież nie o to chodzi ;)