Gry

Podsumowanie testów

przeczytasz w 1 min.

Wszystkie testowane karty poradziły sobie z generowaniem płynnej animacji Mass Effect 2 w rozdzielczościach 1680x1050 i 1280x1024. Nic w tym dziwnego, gdyż gra oparta jest na silniku Unreal Engine 3, który został wykorzystany również w jej pierwszej odsłonie. Trochę problemów sprawiła kartom HD4550 i GF9800GT rozdzielczość 1920x1200 - nie są to zdecydowanie karty do takich ustawień. Zaskakuje też liczba osiąganych klatek przy minimalnych ustawieniach – wszelkie dodatki graficzne mogą być bardzo zasobożerne.

Test pamięci wykazał, że Mass Effect 2 nie wymaga dużej ilości RAM-u, większego znaczenia nie ma również jego taktowanie. Gra radzi sobie świetnie już przy 2 GB pamięci, co na dzisiejsze czasy jest bardzo dobrym osiągnięciem.

Porównałem także procesory, od Pentium 4 poprzez dwurdzeniowego E6320, na czterordzeniowych Q6600 i i7 920 kończąc. Nie poprzestałem na fabrycznych zegarach, co jednak nie przyniosło ogromnych korzyści - zyskaliśmy zaledwie kilka procent wyniku sprzed O/C. Czar i7 i procesorów czterordzeniowych po raz kolejny prysł, gdyż ME2 nie obsłuży więcej niż dwa rdzenie.

Na koniec pewna nowość w naszych artykułach – Vintage Test, który wykazał, że stare też może być jare. W testowanej rozdzielczości 1280x1024, bez wygładzania krawędzi z załączonym filtrowaniem anizotropowym, świetnie, jak na wiekowy już produkt, spisała się karta Radeon X1900XT. Musiała poradzić sobie z osiągnięciami techniki, z którymi nie miała wcześniej do czynienia. ;-) Słabszym wynikiem 7900GTX udowodniłem, że gra lepiej zadziała na kartach ATI.

Panom z Bioware należą się brawa za dość dobrze zoptymalizowaną grę, jednak Unreal Engine nie sprawiał do tej pory z tym problemów. Jedyne, czego można się przyczepić od strony technicznej, to brak większej liczby opcji graficznych (ustawień pośrednich).

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login