Gry

Zaawansowane ustawienia graficzne

przeczytasz w 3 min.

RaceDriver: GRID oferuje dosyć szeroki wachlarz ustawień, przez co gracze ze starszymi maszynami mogą idealnie dopasować jakość grafiki do wydajności swojego sprzętu. Niektóre ustawienia wpływają mniej lub bardziej na liczbę wyświetlanych klatek oraz jakość grafiki.

Overall Detail: (Custom/Low/Medium/High/Ultra) – tryb ustawień “dla leniwych” ;) W ten prosty sposób ustawić zmieniać możemy poziom grafiki bez zagłębiania się w zaawansowane opcje. Do porównań jakości grafiki powrócimy w dalszej części tekstu.

Multisampling: (Level 1-8/2XMSAA/4XMSAA/8XMSAA/8XCSAA/16XCSAA/8XQCSAA/16XQCSAA/OFF) – wygładzanie anizotropowe i antialiasing. Opcje powyżej 4XMSAA tak naprawdę nie dają zbyt większej różnicy w jakości grafiki, jednak bardzo wpływają na ilość fps (spadek od 5fps dla 2XMSAA do 15fps dla 16XQCSAA).

Vsync: (ON/OFF) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania naszego monitora (w Hz). Wyłączone do testów.

Aspect Ratio – proporcje wyświetlanego obrazu do posiadanego monitora.

Ustawienia zaawansowane

Headlights: (High/Medium/Low) – szczegółowość świateł rzucanych przez pojazdy. Wykorzystywane tylko w wypadku wyścigów Le Mans 24 i ‘midnight togue’. Nie ma większego wpływu na wydajność (1fps), nie widać większych różnic między ustawieniami High, a Low.

HIGH


MEDIUM


LOW

Wind: (ON/OFF) – Oddziaływanie wiatru na dym z opon/kurz na trasie. Widoczna różnica w jakości obrazu (dym jest bardzo dynamiczny), w szybkości klatek na sekundę niewielka (2-4fps).

Shadows: (High/Medium/Low) – Cienie rzucane przez samochody i wszelkie inne obiekty na trasie. Polecam zostawić tą opcję przynajmniej na Medium, ponieważ przy wyłączonej prowadzony samochód sprawia wrażenie, jakby się unosił nad trasą.

HIGH


MEDIUM


LOW


OFF

Particles: (Ultra/High/Medium/Low) – Jakość dymu, kurzu, wyłączenie nie daje dużego przyrostu fps (3-5fps), natomiast gra wygląda mniej ciekawie – byłbym przeciwny wyłączaniu tej opcji ;)

ULTRA


HIGH


MEDIUM


LOW

Mirrors: (ON/OFF) – Lusterka w samochodzie. Ma dość duży wpływ na wydajność (7-9fps).

ON


OFF

Crowd: (ON/OFF) – Publika w pełnym 3D przy torze. Jeśli odczuwasz spadek wydajności w grze, wyłącz tę opcję, ponieważ daje ona dość odczuwalny wzrost liczby klatek (8-10fps).

ON


OFF

Ground Cover: (High/Medium/Low) – Wpływa na ilość kurzu, trafy I żwiru na trasie. Bez większego wpływu na wydajność.

HIGH

MEDIUM


LOW