Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400, 3.0 GHz Procesor do testów został podkręcony do częstotliwości 3.2 GHz | |
Płyta główna: Asus Rampage Extreme X48 | |
Pamięć RAM: Kingston 2x 2GB DDR2 HyperX 800MHz CL4 | |
Dysk twardy: Seagate 250GB Barracuda 7200.12, 8MB Cache | |
Zasilacz: PC Power & Cooling Silencer 750W |
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows Vista Ultimate 64bit PL, SP2
- DirectX 10.1, 9.0C
- nVidia: 191.07
- Fraps 2.9.6
Procesor do testów został podkręcony do częstotliwości 3.2 GHz.
Do testów wybrałem następujące tytuły
• Crysis Warhed 1.0
Testy zostały przeprowadzone za pomocą programu Crysis WARHEAD Benchmark Tool w wersji 1.1.2. Wszystkie ustawienia na najwyższym poziomie, z włączonym trybem DirectX 10. Testowana rozdzielczość: 1680x1050.
• Far Cry 2 1.0
Tutaj również zastosowany został wbudowany w grę benchmark. Karty zostały poddane testom w najwyższych ustawieniach, z trybem DirectX 10 w rozdzielczości 1680x1050.
• GTA IV 1.0
Podobnie, jak w wypadku poprzednich tytułów, również przy GTA IV wykorzystałem oferowany przez grę benchmark, w rozdzielczości 1680x1050.
• Warhammer: Dawn of War 2
Warhammer – któż nie słyszał o tej grze? Świetny RTS w futurystycznym klimacie, oparty o grę strategiczną o tym samym tytule. Dawn of War 2 posiada świetny benchmark, z którego nie omieszkałem skorzystać. Oczywiście przy rozdziałce 1680x1050.
• Arma 2
Test polegał na przebiegnięciu, strzelając do przeciwników, z punktu A do punktu B podczas pierwszej misji scenariusza. Ustawienia maksymalne, DX10, rozdzielczość 1680x1050.
• Batman: Arkham Asylum (PhysX)
Gra posiada wbudowany benchmark, który mocno obciąża testowany sprzęt, daje wymierne wyniki. Ponownie włączam tryb DX10, wybieram rozdzielczość 1680x1050, a dodatkowo aktywuję efekty PhysX.
• Mirror’s Edge (PhysX)
Bardzo nowatorska gra, w której wcielamy się w agentkę Faith, której zadaniem jest dostać się do celu w najdziwniejszy możliwy sposób – biegiem przez dachy. ME ma wsparcie dla DirectX10, toteż do celów został włączony, efekty PhysX aktywowane i ustawiona rozdzielczość 1680x1050. Test polegał na zliczeniu ilości fps podczas dwuminutowego biegu przez pierwszą mapę scenariusza.
• Sacred 2 (PhysX)
Gra bardzo wymagająca sprzętowo, wykorzystująca efekty PhysX w każdym calu. Karty przetestowałem w trybie DX10, z włączonym PhysX, na najwyższych ustawieniach w rozdzielczości 1680x1050. Podczas testu trwającego 2 minuty rozegrałem walkę z pięcioma przeciwnikami z użyciem czarów.
Benchmarki (ustawienia domyślne)
• 3DMark 2006
• 3DMark Vantage