Gry

Wrażenia z gry

Ale Puzzle Quest to przede wszystkim potyczki z przeciwnikami, z którymi mamy do czynienia praktycznie co chwile. W tym jednak tkwi siła tej gry, bo wszystkie walki rozgrywane są przy pomocy logicznej mini-gry w kulki. Bitwy odbywają się na planszy osiem na osiem pól, na której rozmieszczone zostają różnokolorowe kule.

walka z wodotryskami

Warto wyjaśnić pokrótce podstawowe zasady. Najważniejszą regułą jest to, iż nasze ruchy wykonujemy naprzemiennie z przeciwnikiem. Czasami jednak uzyskujemy bonusową turę dzięki ułożeniu naraz czterech kul albo innych znaków. Podobnie mogą działać niektóre czary np. oślepienie, jednak efekt ich trwania bywa dłuższy.   

Naszym zadaniem podczas normalnej walki jest pozbawienie oponenta punktów życia. Możemy tego dokonać zestawiając ze sobą w linie poziome lub pionowe trzy lub więcej wspomnianych już wyżej czaszek, bądź też używając czarów.

Jak w każdym rasowym erpegu rozwój bohatera i podnoszenie mu konkretnych umiejętności ma znaczący wpływ na przebieg kolejnych potyczek. Każda podjęta przez nas decyzja, czy to w zakresie wyboru kwalifikacji czy też magicznych przedmiotów służących nam jako oręż, modyfikuje nasze statystyki. W ten sposób może zwiększyć się zarówno ilość zdobywanej przez nas many jak i wielkość zadawanych obrażeń wrogowi.

bohater

W czasie naszych wędrówek poznajemy szereg postaci, z których część chętnie do nas przystąpi, o ile oczywiście wykonamy dla nich określone zadanie. Z czasem co prawda nasza drużyna powiększa się, ale ich obecność nie wpływa bezpośrednio na wynik starć z przeciwnikami. Jedyne co obserwujemy to pewna określona modyfikacja ich przebiegu. Innymi słowy otrzymujemy więc różnorakie bonusy np. podczas starć ze stworami latającymi. 

 nowy towarzysz


wpływ postaci dodatkowych na walkę

Gra w kulki nie służy wyłącznie rozgrywaniu potyczek z przeciwnikami. I dobrze, bo wówczas zabawa mogłaby szybko stać się nużąca. Zamiast tego twórcy Puzzle Quest postanowili mocniej zaingerować w zasady rządzące grą w kulki i zaproponowali coś zupełnie nowego. 
I tak np. gdy chcemy schwytać przeciwnika w celu późniejszego nauczenia się od niego zaklęć, naszym zadaniem jest wyeliminowanie kilkoma ruchami wszystkich kulek z planszy. Gdy chcemy natomiast poznać nowy czar musimy zgromadzić niezbędną ilość poszczególnych rodzajów energii magicznej i dodatkowo zebrać kilka sztuk pergaminu do zapisania formuły. 
W jeszcze innym przypadku tworząc nowy przedmiot z posiadanych przez nas runów (również zdobywanych na mapie) łączymy ze sobą odpowiednią ilość ikon symbolizujących młot i kowadło.  

Trzeba przyznać, że niektóre "zagadki" bywają kłopotliwe. Dobrze jednak, że twórcy wyważając poziom trudności gry dali możliwość wielokrotnego powtarzania tych samych zadań (lub  starć z przeciwnikiem) w przypadku poniesienia porażki, co czasami się zdarza.

 chwytanie przeciwnika
 

wykuwanie przedmiotu


poznawanie nowej formuły