Gry

Strzelba w dłoń, czyli recenzja Call of Duty 4 Modern Warfare.

przeczytasz w 5 min.

Gra Call of Duty 4 Modern Warfare jest dość znanym tytułem. Być może jest to wina firmy Infinity Ward, gdyż wypuścili jedną z najlepszych tego typu produkcji, lub po prostu dlatego że zmienili klimat gry z drugiej wojny światowej na czasy teraźniejsze. Ja spróbuję Wam przybliżyć tę gre w chodź małym stopniu. Zapraszam do recenzji :).

Jak już wyżej napisałem, producentem gry jest Infinity Ward, natomiast wydawcą Activision. Gra kazała się 6 listopada 2007 roku w USA oraz 9 listopada w Europie na na konsolach: Nintendo Dual Screen, Xbox 360 i PS3 oraz na PC’tach.

W grze na jednego gracza wcielamy się w SAS i U.S. Marine Corps.

Natomiast w grze dla wielu graczy, mamy możliwość zostać członkiem Opozycji lub Specnaz.

Jak to w FPS’ach, mamy do wyboru spory asortyment broni. W czwartej części Call of Duty jest on dość duży. Dzieli się on na 5 grup: Strzelby, Pistolety maszynowe, Karabiny szturmowe, Karabiny maszynowe oraz Karabiny wyborowe. W każdej z kategorii mamy do dyspozycji kilka różnych broni, które odblokowują się wraz z nabywaniem doświadczenia.

Strzelby:

Pistolety Maszynowe:


Karabiny szurmowe:
 


Karabiny maszynowe:
 


Karabiny wyborowe:

Oprócz wyżej wymienionych broni, mamy możliwość korzystania z pistoletów Deset Eagle, M9, Colt1911, USP 45, oraz z dodatków, takich jak: Tłumiki, lunety, celowniki cyfrowe, wyrzutnie granatów, czy rączki do stabilniejszego strzelania. Oprócz nich są również C4, Claymore, RPG oraz granaty odłamkowe, oślepiające, ogłuszające i dymne. Zmieniać możemy również kamuflarze na broniach, takie jak Cyfrowy, Niebieski Wilk czy Moro.

 

 

Podczas ustawiania profilu (czyli bronie, dodatki itd.) mamy możliwość ustawienia tzw. Perków, czyli umiejętności naszej postaci. Dzielą się one na 3 grupy, z której wybieramy po jednym:

Niebieskie:

RPG-7 x 2: dwie rakiety do granatnika przeciwpancernego.

C4 x 2: dwa ładunki wybuchowe typu C4.

Special Grenades x3: trzy dodatkowe granaty (odłamkowy, ogłuszający oraz dymny).

Bandolier: Dodatkowa amunicja.

Bomb Squad: Możliwość zobaczenia miejsca podłożenia ładunku wybuchowego C4 oraz miny przeciwpiechotnej Claymore przeciwnika.

Claymores x 2: dwie miny przeciwpiechotne typu Claymore.
Frag x 3: trzy granaty odłamkowe.
 
Czerwone:

Stopping Power: Zwiększone zadawane obrażenia przez nasze kule.

UAV Jammer: Niewidoczność na radarze podczas skanu terenu wykonanego przez przeciwnika (UAV).

Sleight of Hand: Szybsze przeładowywanie broni.

Double Tap: Szybsza prędkość strzelania.

Overkill: Zdolność do posiadania dwóch podstawowych broni, brak pistoletu.

Juggernaut: Zwiększona ilość zdrowia.

 
Zielone:

Steady Aim: Mniejszy rozrzut broni.

Last Stand: W momencie, gdy przeciwnik zada nam śmiertelne obrażenia, zdolność ta pozwala na wyciągnięcie pistoletu oraz oddanie strzałów, podpierając się.

Martyrdom: Odbezpieczenie i wyrzucenie granatu w miejscu naszych zwłok.

Deep Impact: Nasze pociski mają zdolność do głębszej penetracji ścian oraz innych materiałów.

Iron Lungs: Zdolność do wstrzymania oddechu na dłuższy czas.

Extreme Conditioning: Dłuższy bieg.

Dead Silence: Wytwarzanie mniej hałasu przy poruszaniu się.

Eavesdrop: Zdolność do podsłuchiwania przeciwnej drużyny

Sonic Boom: Większe obrażenia wywołane przez wybuch.

 

Zdobywanie doświadczenia poprzez same zabijanie i podkładanie bomby było by nudne i monotonne. Dlatego też twórcy gry wymyślili specjalne wyzwania. Są one stosowane do każdej broni (by np. odblokować kamuflarz, tłumik) lub ogólne (np. zabij 10 wrogów używając karabinu snajperskiego, leżąc.)

Karabiny szturmowe

Pistolety maszynowe

Lekkie karabiny maszynowe

Strzelby
 

Karabiny snajperskie

Obóz szkoleniowy
 

Wyzwanie operacji

Wyzwanie zabójcy

Wyzwania upokorzenia

Elitarne wyzwania

 

Gra wieloosobowa oferuje nam różne tryby gry. Są to:

Team Deathmatch - Należy zabijać jak najwięcej przeciwników. Wygrywa drużyna z większą ilością punktów.
Znajdź i zniszcz - Gracze zostają podzieleni na drużyny ataku i obrony. Drużyna atakująca ma za zadanie zanieść i podłożyć bombę na jednym z dwóch miejsc, tak zwanych Bomb Side’ów. Drużyna broniąca ma bronić punkty A i B tak, aby atakujący nie podłożyli bomby. Po podłożeniu bomby, drużyna atakująca zamienia się rolami i od tego momentu to ona broni miejsca A lub B (zależy gdzie tą bombe podłożyli). Zadaniem wcześniejszej obrony jest rozbroić bombe.

Dowolny - Każdy na Każdego, czyli stary, poczciwy Deathmach.

Sabotaż - Gra toczy się w trybie Team Deathmatch, lecz na mapie jest bomba. W momencie gdy któraś z drużyn przejmie bombę i uda się im ją podłożyć, musi bronić bomby przed rozbrojeniem. Gdy nie podołąją zadaniu, bomba wraca na stan poprzedni i gra toczy się dalej. Jest to swoiste połączenie trybów Team Deathmach i Znajdź i Zniszcz.

Sztab - Na mapie co jakiś czas pojawia się Sztab, a drużyny mają za zadanie go przejąć. Po przejęciu należy bronić punktu. Za czas w którym drużyna broni sztabu dostaje punkty.

Dominacja - na mapie znajdują się trzy flagi - A (alfa) B (beta) C (charlie). Im więcej flag twoja drużyna posiada tym szybciej druzyna zdobywa punkty. Flagi zdobywa się szybciej w grupie niż pojedyńczo. Wygrywa ta drużyna która zdobędzie maksymalny limit punktów, lub ukończy się limit czasowy.

Oprócz tych trybów należy wspomnieć innych trybach gry. Są to Hardcore i Oldschool

Hardcore cechuję to, że znika nam hud (radar, ilośc amunicji, nasze zdrowie itd.). Wrogowie są bardziej podatni na strzały, ale i my również.

W trybie gry Oldschool tracimy nasze osiągniecia (na czas grania na danym serwerze) i zaczynamy grę od nowa. Każdy gracz ma tylko podstawowe bronie i zdobywa nowe z czasem grania na serwerze.

Cholera, nie wyłączyłem żelaska..!

Gdy podczas jakiego kolwiek trybu zabijemy pod rząd (bez zginięcia) 3 przeciwników, otrzymujemy UAV, czyli radar, który pokazuje nam pozycje naszych wrogów. Po zabiciu 5 przeciwników dostajemy możliwość zesłania nalotu na daną pozycję (nie koniecznie wroga J). Wreszcie po uśmierceniu 7 wrogów mamy możliwość przywołać śmigłowiec. Wszyscy zabici przeciwnicy przez nalot czy śmigłowiec trafiają na nasze konto.

Teraz trochę o graficę. Gra postawiona jest na silniku Quake III Engine. Nie jest to może zbyt rewolucyjne, jednakże grafika w grze nie należy do najgorszych, a nawet tych średnich. Otoczenie jest bardzo ładnie wykończone, a także modele graczy wyglądają nieźle.

chapaj noża…

Dzwięki w grze są na bardzo wysokim poziomie. W przeciwieństwie do swojego następny, Call of Duty World At War, gracze mieli naprawdę dobre zdanie na temat odgłosów broni, otoczenia czy wybuchu granatów.

Ciekawym dzwięku, polecam ten filmik. Ciekawie wykonana robota.

Ogólnie grę oceniam na 4+/5 za sam pomysł i wykonanie.

Zalety:

+Grafika
+Dzwięk
+Dynamika
+Cały ogół :)
 
Wady:

- Jak na Call of Duty przystało, ping w granicach 80 to normalka, w przeciwieństwie do innych FPS’ów np. CS.

- Gdy nie mamy zaktualizowanego PunkBustera (ochrona przed oszustami w grze), zaczyna on wariować i wyrzuca nas z serwerów.

 

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cr4sH
    0
    Jest to moja druga recenzja, mam nadzieję, że spodoba wam się tak samo jak pierwsza :).
    I pozdrawiam TheSpeeda :D.
    • avatar
      Bartek Żak
      0
      Recenzja widzę postawiona bardzo na tryb multiplayer. Brak wprowadzenia w fabułę signle. Ale to może dobrze? Mniej jest chyba recenzji, gdzie tak wiele info. na temat MP jest pokazanych.

      Jeśli chodzi o minus z punkbusterem - to akurat bardziej plus. Broni to przed cziterami próbującymi pograć na starszej wersji PB tylko dlatego, że na niej działa im 'hax'.

      Recenzję oceniam na 4.
      • avatar
        Cr4sH
        0
        Doszukałem się dwóch literówek.
        W jednej "ukazała" zamiast "kazała" w 2007 roku.
        Kolejna "żelasko".
        Za oba przepraszam, ale już nie mam opcji edytowania tekstu :).
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Na silniku Quake III?!?!?!
          "Infinity Ward has created its own proprietary graphics engine based on Quake IV graphics engine"
          Na silniku Q3 to ta gra by wyglądała jak .....
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            oby Modern Warfare 2 było tak dobre jak 1częśc
            • avatar
              sas11
              0
              Jednak jest gorsze... (według większości)
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Witam mam takie pytanie nie wiecie gdzie można znaleść zdjęcie znaku opozycjii z calla te 2 miecze i gwiazda w środku

                pozdro