Karty graficzne

Testy w grach - bez AntyAliasingu

przeczytasz w 2 min.

Jeżeli gdziekolwiek 1GB pamięci miałoby się przydać, byłby to na pewno "Stalker". Gra przechowuje w pamięci karty bardzo dużą ilość danych - nawet powyżej 500MB (w większości przypadków niezależnie od ustawień).
Jak widać po testach, brak jakichkolowiek pozytywnych oznak większej ilości pamięci zamontowanej na karcie ASUSa. "Sonic" Palita na poziomie leciwego, ale wciąż poczciwego przecież GeForce 8800GTX.

Znikomy wpływ na wydajność powiększonej ilości pamięci HD4850 potwierdza się w kolejnych testach bez uaktywnionego antyaliasingu. Jedynie w "NFS ProStreet" jednogigowy ASUS osiąga jedną klatkę przewagi nad kartą 512-to megabajtową. Testowany ASUS nie tylko dzięki przebudowanej sekcji zasilania, ale także dzięki "Glaciatorowi" podkręca się dosyć dobrze. Przekłada się to bezpośrednio na wyniki, i choć nie pozwala mu się zbliżyć zanadto do HD4870, to już podkręcone 9800GTX+ w większości przypadków, mówiąc kolokwialnie, leży na łopatkach.

Słowo uwagi należy się także Palitowi. Karta tak jak już wspominałem przy opisie, na domyślnych zegarach często potrafiła zaskoczyć czarnym ekranem. W przypadku dodatkowego podkręcenia kończyło się niestety totalną zwieszką, choć tak naprawdę wszystkie częstotliwości powinny być w 100% stabilne. Takich wykresów zatem (po O/C) dla tej karty nie byłem w stanie wykonać.