Karty graficzne

Testy: Company of Heroes

przeczytasz w 1 min.

"Kompania Braci" - kolejny RTS, z ciekawym i nowoczesnym podejściem programistów "Relic Entertainment" do samej rozgrywki (AI) oraz efektów specjalnych 3D.

Testów dokonaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia pomiaru wydajności.

ustawienia
jakość
wysoka
jakość
Ultra
jakość shaderów 
wysokie DX9
wysokie DX9
jakość modeli
wysokie
wysokie
Szczegółowość tekstur
wysokie
Ultra
Cienie
wysokie
wysokie
Odbicia
wysokie
wysokie
Szczegółowość budynków 
wysokie
wysokie
Fizyka
wysokie
wysokie
Jakość drzew
wysokie
wysokie
Szczegółowość terenu
wysokie
wysokie
Jakość efektów 
wysokie
Ultra
Zagęszczenie efektów 
wysokie
Ultra
Ślady na obiektach
włączone
włączone
Szczegółowość modeli
75%
100%

Przewaga podkręconego HD2600XT nie podlega dyskusji, ale tylko w trybie bez wygładzania krawędzi. Po jego uaktywnieniu następuje bardzo znaczny spadek wydajności. Karty ATi uzyskują tu identyczny wynik co produkty Gainwarda oparte o 8600GT. Najlepiej jednak wypada poczciwy i ostatnio niedoceniany 7900GS.





Zwiększenie detali do poziomu ultra, oprócz Radeonów, premiuje także kartę z 256-bitową szyną pamięci i przepustowością ponad 40GB/s. Nowe karty nVidii ze średniego segmentu, z szyną o połowę węższą, zwyczajnie "siadają" w tej grze. Choć framerate jest jeszcze do zniesienia i od biedy wystarczył by do grania w grę tego typu w badanej rozdzielczości.