Karty graficzne

Testy: Bioshock DEMO

przeczytasz w 1 min.

Bioshock - nowa gra oparta o zmodyfikowany silnik UnrealEngine3. Równolegle do wersji na XBOX'a 360 wydana zostanie także wersja na PC, przy czym, na tę ostatnią musimy poczekać do końca września. Bioshock to charakterystyczny FPS, który można sklasyfikować jako "duchową" kontynuację System Shock'a 2. Akcja rozgrywa się w podwodnym, tajemniczym mieście Rapture na początku lat 60-tych ubiegłego wieku. Gra charakteryzuje się fajnym klimatem, uzupełniając przy tym rozgrywkę o najnowsze efekty 3D, dostępne nawet przy użyciu API DX9c.
Do testów wydajności posłużyło nam nie dawno wypuszczone demo tej gry w wersji 1.0.

Zaraz po wydaniu dema, producenci kart graficznych zmuszeni byli poprawić sterowniki do swoich kart - nvidia Forceware 163.44, ATi Catalyst 7.8 bioshock hotfix (8.401.1). Nvidia zwiększyła wydajność, ATi rozwiązało kilka problemów ze stabilnością gry i brakiem oświetlenia części tekstur. Niestety nie poprawiono stabilności w trybie DX10, stąd ten test obecnie pominiemy. Tym niemniej, warto zauważyć tylko kilka klatek straty w stosunku do API DX9c na GeForce 8600GT. Różnice w grafice, sprowadzają się już tylko do różnej ilości detali przy zastosowaniu obydwu interfejsów. W dynamicznej grze jest to praktycznie niezauważalne.

Ustawienia: jakość wysoka

  • Windowed Mode: OFF
  • Vertical Sync: OFF
  • Shadow Maps: ON
  • High Detail Post Processing: ON
  • High Detail Shaders: ON
  • Real Time Reflection: ON
  • Distortion: ON
  • Force Global Lightning: OFF
  • DirectX 10 Detail Surfaces: Not Active
  • Graphic Quality: HIGH
  • Actor Detail: HIGH
  • Texture Detail: HIGH



Fabrycznie podkręcony Radeon HD 2600XT, który jest odniesieniem do wersji tej karty na pamięciach GDDR4, zdecydowanie radzi sobie z przeciwnikami ze stajni nVidii. Karty 7900GS i 8600GT prezentują niemal identyczny poziom wydajności. Należy jednak zauważyć, że silnik nowego Unreala będzie wykorzystywany zapewne w wielu tytułach i optymalizacja sterowników pod nowe układy 8600/8800 pozbawi już definitywnie szans starszą serię 7 na konkurowanie ze swoimi nowocześniejszymi braćmi.