Karty graficzne

Max Payne 3, Metro: Last Light, Tomb Raider

z dnia

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 93
79
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 93
79
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 92
74
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 90
73
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 89
67
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 86
69
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 85
56
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 83
60
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 83
60
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 82
54
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 78
48
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 75
53
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 73
51
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 73
47
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 70
49
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 70
49
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 68
48
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 61
37
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 61
37
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 56
41
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 51
32
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 91
76
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 91
76
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 90
73
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 86
70
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 81
56
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 77
53
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 69
45
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 67
44
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 61
44
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 61
44
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 56
40
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 55
39
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 54
36
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 52
38
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 50
37
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 50
37
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 48
36
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 45
31
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 44
30
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 40
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Karta w tej grze nie miała żadnych oporów, aby wyświetlać średnio 91 kl./s, a często bywało znacznie więcej, a wszystko w rozdzielczości 2560x1600. Rywal z obozu „zielonych” tym razem osiągał dużo słabsze rezultaty.

Metro: Last Light

Metro: Last Light

Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 75
65
Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 66
57
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 66
57
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 65
56
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 63
54
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 61
52
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 52
45
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 50
44
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 48
41
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 48
41
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 40
35
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 40
35
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 37
32
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 34
29
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 33
28
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 32
28
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 32
28
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 31
27
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 21
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16

GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 40
35
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 35
30
Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 35
30
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 35
30
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 33
30
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 33
29
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 28
24
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 27
23
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 27
23
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 26
23
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 21
18
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 20
18
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 18
16
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 18
15
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 17
15
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 17
15
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 17
14
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Diabelnie zaawansowany graficznie Metro: Last Light wycisnął wszystkie soki z naszego komputera testowego, w tym akceleratora graficznego. O ile rozgrywka w Full HD nie stanowi większego kłopotu i nowość firmy XFX nieźle sobie dawała radę, o tyle wyższa rozdzielczość stanowiła zbyt duże wyzwanie. Niemniej jednak konkurent GeForce GTX 780 Ti w tych samych warunkach testowych osiągał płynniejszy obraz.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 85
78
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 75
69
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 75
65
Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 72
66
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 72
66
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 70
65
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 64
60
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 61
56
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 53
46
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 53
45
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 53
44
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 51
43
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 44
40
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 39
34
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 38
33
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 36
32
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 36
32
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 35
31
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 34
30
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 31
28
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 24
18
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 57
45
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 47
41
Sapphire R9 290X Tri-X OC 4GB (1040/1300) 45
42
XFX R9 290X BE 4GB (1050/1250) 45
42
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 45
37
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 44
41
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 41
37
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 36
34
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 30
26
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 30
26
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 30
23
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 27
24
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 27
22
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 23
19
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 23
19
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) 22
19
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) 22
19
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 21
18
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 20
17
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 18
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Tomb Raider ze względu na specyfikę rozgrywki nie wymaga aż tak duże liczby kl./s, jak w przypadku gier typu FPS. Z tego też względu średnie 45 kl./s w rozdzielczości 2560x1600 można uznać za wystarczające do komfortowej zabawy.