Komentarze

  • Takich hitów na PlayStation 4 już nie będzie. Dziś premiera The Last of Us Part II

    Ocena komentarza: 0
    @kitamo Dziwne są komentarze tego Piotrka, bo kto normalny kupowałby PS4 i gry na tą konsolę byle tylko sobie ponarzekać. Ja nawet nie komentuje już jego komentarzy, bo uważam je za trolling, ale tu zrobiłem wyjątek, bo się sam odezwał pod moim własnym komentarzem. Od teraz będę go już zupełnie ignorował, bo to aż szkoda tracić czas na dyskusję z kimś takim, kto zmyśla na siłę i chce jedynie robić na złość innym ludziom.

    88

  • Takich hitów na PlayStation 4 już nie będzie. Dziś premiera The Last of Us Part II

    Ocena komentarza: -1
    @raffal81 Dokładnie. Ja akurat oglądam bardzo dużo filmów BD i UHD, a te ziarno /szum jest tam standardem i ma swój filmowy urok.

    88

  • Takich hitów na PlayStation 4 już nie będzie. Dziś premiera The Last of Us Part II

    Ocena komentarza: 0
    @piotreeeek Uncharted 4 było dość nierówne i te otwarte lokacje (a już zwłaszcza w dodatku) były mniej szczegółowe. Na końcu gry te pokoiki co były prezentowały zdecydowanie lepszy poziom. Cała gra też w kwesti kolorów była raczej taka sztuczna. W TLOU2 poziom grafiki jest bardziej równy i częściej są momenty takie jak w tym pokoiku z uncharted 4. Kolorystyka jest też bardziej realistyczna i bez kitu często miałem wrażenie, że to wygląda jak zdjęcie. Co do samych różnic w detalach to jest tego dużo. Lepsza jakość materiałów i faktów powierzchni, a odbicia w metalach tak doskonale wykonane, że dające iluzje RT. Zwraca też uwagę jeszcze lepsze wykonanie modeli postaci (a nie mówią o interakcji z przeciwnikami w czasie walki, gdy chociażby grymasy na twarzy idealnie oddają ich emocje). Co ciekawe niektóre lokacje przypominają mi nawet crysis 3 (ta zielona trawa i opuszczone samochody), a z tym tylko, że tu wygląda to wszystko zdecydowanie lepiej. Aż jestem ciekawy co będzie jeszcze dalej w grze, bo narazie pograłem tylko 3 godziny. Ja swoje PS4P sprzedałem, ale siostra mieszkająca piętro wyżej również ma i tylko u niej mogę w TLOU2 obecnie grać. Drugi raz PS4P nie chce mi się kupować, bo niedługo wychodzi PS5.

    88

  • Takich hitów na PlayStation 4 już nie będzie. Dziś premiera The Last of Us Part II

    Ocena komentarza: 0
    @raffal81 Dokładnie. Mnie w kwestii grafiki najbardziej zakoczyło to, że gra wygląda jakby miała RT. Wszystko to są oczywiście triki, ale mnie jako gracza interesuje efekt końcowy, a ten jest super. Już uncharted 4 wyglądało cudownie, ale to jednak było wrażenie grafiki z gry. W TLOU2 bez kitu ma się wrażenie patrzenia na coś realistycznego. Kompozycja kolorów, światła, oraz bogactwo detali świata jest naprawdę super.

    88

  • Takich hitów na PlayStation 4 już nie będzie. Dziś premiera The Last of Us Part II

    Ocena komentarza: 0
    Miałem dziś okazję zagrać i początek z jednej strony czarujący, a z drugiej zaskakukący. Po 3 godzinach z grą mogę powiedzieć już teraz, że oceny 10/10 są zasłużone, bo wszystko tu jest na najwyższym poziomie. Pełno smaczków i nawiązań do poprzedniej części, a sama mechanika gra nie jest zmieniona na siłę jak się obawiałem, a jedynie udoskonalona. Graficznie jest natomiast miazga i nie wiem jak ND tego dokonali, bo TLOU2 jest jeszcze ładniejsze od Uncharted 4, a sprzęt przecież ten sam. Muszę też przyznać, że brutalność w tej grze naprawę szokuje i wszystko wygląda tak realistycznie (krew, miny i reakcje na ciosy), że pojawiają się ciarki na plecach.

    88

  • GeForce RTX 3000 - nowe karty nie trafią szybko do sprzedaży

    Ocena komentarza: -1
    @szymcio30 Jeśli wierzyć leakom, to wydajność ampere będzie 50-70% większa w rasteryzacji i nawet 4x większa w RTX. W takim wypadku nawet 3070 będzie szybsze od 2080ti, a zwłaszcza w RT.

    40

  • GeForce RTX 3000 - nowe karty nie trafią szybko do sprzedaży

    Ocena komentarza: 0
    @mistrz Niedługo wyjdzie kilka dużych gier z obsługą RT, a po premierze next genowych konsol będzie to już nawet standard, bo one mają HW RT i już na pokazie gier z PS5 widać było RT. 2 lata temu można było mieć wątpliwości, ale teraz już wiadomo, że RT będzie sukcesem i nawet już karty RDNA2 AMD będą wspierać RT.

    40

  • The Last of Us Part 2 to prawie ideał

    Ocena komentarza: 0
    @raffal81 2080ti można wykorzystać od czasu premiery w 4K, lub na 1440p 144 Hz, lub ustawiając wyższe detale i RT, choć oczywiście rozumiem, że pewnie myślałeś o takim wykorzystaniu mocy GPU jak ja konsolach, gdzie wszystkie zasoby idą na stworzenie gry pod 30fps i w mniejszej rozdzielczości, która ostatecznie jakością grafiki wyglądałaby jeszcze lepiej na pierwszy rzut oka. Większa płynność i rozdzielczość to jednak też ważne zalety z punktu widzenia graczq, więc jak ktoś używa zasobów tej karty w taki sposób, to one się nie marnują jak pisałeś (choć opłacalność zakupu 2080ti to już inna sprawa). Co do fanatycznych wojowników platformy PC, to się zgodzę, bo oni rzeczywiście piszą takie rzeczy, ale ja jednak w ostatnim czasie napotykam znacznie więcej fanatycznych wojowników sprzętu sony i to mówię nawet jako osoba, która sama lubi gry z konsoli sony (20 lat temu nawet sprzedałem kompa, byle kupić PS2). Jeden typ próbował mi nawet wmówić na przykładzie gier BC na XSX, że SSD w XSX jest wolniejsze od nawet zwykłego 500 MB/s, a PS5 to oczywiście transfer na poziomie 9-22 GB/s. W takie bzdury to nawet fan sony nie powinien wierzyć, no chyba, że ma nierówno pod sufitem :P, a tak niestety coraz częściej się zdarza.

    33

  • Nie sądziłem, że The Last of Us Part 2 może być lepsze od “jedynki”. Ale jest. Oto nasza recenzja

    Ocena komentarza: 1
    @myszka91 Całościowo to nawet nie jest top 20? Tekstury sprzed 2010 roku (czasy xboxa 360 i ps3), czy Reshade odmieniający 15 letnie gry? To co piszesz jest absolutnie nierealne.

    66

  • Nie sądziłem, że The Last of Us Part 2 może być lepsze od “jedynki”. Ale jest. Oto nasza recenzja

    Ocena komentarza: 0
    @hideo Ja jedynkę ukończyłem 2x razy pod rząd, bo tak mi się podobała. Już nie mówię nawet o samej fabule, bo najważniesza rzecz, czyli lokacje często się zmieniały i też zawierały od groma ukrytych smaczków, więc nie było mowy o znużeniu. Mechanika gry wymagała natomiast strategicznego podejścia do eliminacji wrogów, więc każde starcie wygłądało trochę inaczej. Jeśli TLOU1 uważasz za nużące, to tym bardziej każdą inną grę możesz uznać za nużącą.

    66

  • Nie sądziłem, że The Last of Us Part 2 może być lepsze od “jedynki”. Ale jest. Oto nasza recenzja

    Ocena komentarza: 1
    @Ezowow 20 lat temu nikt nie mówił, że konsole spowalniają rozmach gier. W chwili obecnej po prostu postęp technologii CPU i GPU nie idzie już tak szybko jak dawniej. Za 4 lata będzie dobrze, gdy doczekamy się chociaż 2x lepszego procesora względem 3.5 GHz 8c16t ryzena2, a też w tych konsolach zasoby CPU są znacznie odciążone z uwagi na dedykowany chip audio i dekompresji, więc ten ryzen 2 w konsoli będzie sporo wydajniejszy niż taki sam CPU na PC.

    66

  • Nie sądziłem, że The Last of Us Part 2 może być lepsze od “jedynki”. Ale jest. Oto nasza recenzja

    Ocena komentarza: 1
    @myszka91 Daną grę zawsze ocenia się biorąc pod uwagę możliwości platformy na jakiej wyszła, a że na innej platformie może wyglądać lepiej, to już inna sprawa.

    66

  • Nie sądziłem, że The Last of Us Part 2 może być lepsze od “jedynki”. Ale jest. Oto nasza recenzja

    Ocena komentarza: 1
    Część pierwsza była genialna i zasługiwała na 10, bo jednak wyznaczyła nowe standardy, a sam trzon gry był wykonany idealnie biorąc pod uwagę sprzęt PS3. Jeśli część druga ma być jeszcze lepsza, to nie mam pytań, choć osobiście wolę poczekać na wersję pod PS5, bo te 60fps i 4K na pewno zrobi różnicę, a do premiery PS5 już tylko kilka miesięcy.

    66

  • Jest prześliczna. Gra Kena: Bridge of Spirits to jedna z perełek na PS5 i PC

    Ocena komentarza: 0
    Wygląda to na coś zeldopodobnego i zapowiada się dobrze. Jeślo tak małe studio potrafi zrobić tak wyglądającą grę na PS5, to dobrze to świadczy o developingu na PS5. Mam tylko nadzieję, że gra nie będzie za krótka.

    11

  • Tylko spójrzcie. Horizon Forbidden West będzie mocno zachęcać do zakupu PlayStation 5

    Ocena komentarza: 0
    Genialny pokaz, ale obecne materiały z gry nie mają zupełnie AA i shimmering aż razi po gałach (zobaczcie sobie oryginalne screeny w 4K). Ratchet and clank na PS5 miał super AA i czegoś podobnego oczekuje po horizonie.

    28

  • Gran Turismo 7 nadjeżdża na PlayStation 5. Obejrzyj pierwszy gameplay wyścigów nowej generacji

    Ocena komentarza: 0
    Marka GT już nie wyznacza standardów, ani nawet nie szokuje grafiką jak kiedyś. Mam wrażenie, że Drive Club z PS4 w 4K i 60fps wyglądałby lepiej.

    15

  • The Last of Us Part 2 to prawie ideał

    Ocena komentarza: 0
    @xbk123 Pierwszej części może jeszcze bym dał 10, bo wyznaczyła jednak nowe standardy i była powiewem świeżości. Nie wiem jednak co by musiała wprowadzić część druga, aby zasłużyć na takie oceny.

    33

  • The Last of Us Part 2 to prawie ideał

    Ocena komentarza: 0
    @kitamo Niektórzy PCtowcy bywają też fanatykami. Jeśli jednam mam być szczery, to w ostatnim czasie znacznie częściej widzę wojowników marki playstation, niż PCtów, a też argumenty tych pierwszych są znacznie bardziej niedorzeczne.

    33

  • The Last of Us Part 2 to prawie ideał

    Ocena komentarza: 0
    @PS4Ekskluzyw Gry na PS5 na pewno będą spoko, ale przez podobne komentarze przemawia ślepy fanatyzm do marki Sony. Po co to wszystko, czy sony chociaż płaci tobie za pisanie takich rzeczy? Sony, czy MS to są firmy, które mają kompletnie gdzieś wasze dobro i jedyne na czym im zależy to kasa pozyskana na każdy możliwy sposób od ludzi, a wy dla nich walczycie.

    33

  • The Last of Us Part 2 to prawie ideał

    Ocena komentarza: 0
    Pierwsza część była genialna ale wolę sam sprawdzać i oceniać gry, bo recenzje to i tak subiektywne oceny, w dodatku całkiem możliwe, że podyktowane jakimiś ukrytymi zamiarami. Przykładowo recenzent gamespotu pociągnął ocenę TLOU2 w dół za przemoc, co jest totalnym absurdem.

    33

  • Facebook ostro weryfikuje fake newsy - nawet nam się oberwało

    Ocena komentarza: 7
    Cenzura nigdy nie jest dobra i można powiedzieć, że to jak palenie książek w dawnych czasach.

    22

  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

    Ocena komentarza: 0
    @PS4Ekskluzyw W spidermana jeszcze nie grałem, ale jakość grafiki w takim uncharted 4 i the order była fenomenalna, aż miałem szczene w ziemi. Niedługo wyjdzie TLOU2 i pewnie tą jakość grafiki na PS4 jeszcze trochę poprawią tak samo jak było w części pierwszej. TLOU1 też podniosła poprzeczkę na PS3 na ostatniej prostej i aż nie dowierzałem jak mogli taką grę zrobić na podzespołach sięgających czasów 7800 GTX.

    94

  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

    Ocena komentarza: 0
    @endogie Nie czytałeś chyba wywiadu z Epic na temat tego demko. Napisali tam, że choć można owe demko odpalić na słabszych platformach jak nawet PS4, ale jednak jednak będą oczywiste różnice w jakości assetów. Tylko SDD w PS5 uznali za poziom boski (god tier), zaś obecne SDD na PC będą musiały mieć mniejszy poziom detali assetów. Tak więc czym szybszy SDD, tym lepsza jakość assetów, a czym szybsze GPU, tym większa ilość pikseli (większa rozdzielczość). Oczywiście jest tylko kwestią czasu aż na PC również wyjdą tak szybkie SDD, a też gry na UE5 prędko nie wyjdą. Tak więc w chwili obecnej te demko może działać w tej jakości tylko na PS5 (to są słowa epic), ale z czasem to się zmieni.

    94

  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

    Ocena komentarza: 1
    @PS4Ekskluzyw Być może tak jest i aby owe demko ruszyło na XSX, to musieliby obniżyć trochę jakość assetów, ale to pewnie by się nie przełożyło na realne różnice w odbiorze grafiki przy tak doskonałej szczegółowości co do piksela. Pamiętaj też, że TFLOPSy wciąż są ważne i za czas jakiś to właśnie dzięki nim karty na PC będą w stanie odpalić te demko w 4K i 60fps, a na konsoli zostanie 30fps (no chyba, że dadzą downgrade grafiki).

    94

  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

    Ocena komentarza: 1
    @kitamo Goście od Unreal Engine lubią wyznaczać nowe standardy jakości grafiki. Przyznam jednak, że nie spodziewałem się aż tak gigantycznej różnicy w jakości grafiki. GI w real time, oraz przepaść w ilości polygonów względem PS4. Gdyby mi ktoś pokazał te tech demo bez informacji na temat tej prezentacji, to do wczoraj pomyślałbym, że to CGI. Teraz dopiero widać jakim przełomem jest odpowiednio użyte SDD.

    94

  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

    Ocena komentarza: 1
    @piotreeeek Obecne 2080ti starczyłoby na 1440p i 60fps, a w 4K i 60fps MOŻE da radę dopiero 3080ti. Przypuszczam, że udostępnią te demko za czas jakiś, ale wówczas nawet na PC mało kto sobie je odpali w jakości o jakiej piszesz. Mam natomiast nadzieję, że implementacja DLSS 2 będzie standardowo stosowana, bo wówczas będzie można osiągnąć znacznie łatwiej te 4K i 60fps przy takim przepychu graficznych, bo to wygląda jak film CGI i gdyby nie stosowne informacje, to do wczoraj nawet nie uwierzyłbym, że to zostało wyrenderowane w real time, a co dopiero na konsoli.

    94

  • Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X

    Ocena komentarza: 1
    @raffal81 Obydwie konsole mają podobnie dopracowaną technologię streamingu i dekompresji danych z SDD (MS konkretnie nazwał to velocity architecture i bardzo szczegółowo opisał), choć oczywiście 4.8GB/s vs 8.5GB/s to jednak przewaga dla konsoli sony. Najbardziej ciekawi mnie jednak jak będzie wyglądała teraz kwestia portów na PC, bo tu nie ma przecież sprzętowej dekompresji i jedyne co mi przychodzi do głowy to konieczność załadowania całej gry do pamięci RAM, ale kto obecnie ma 128GB RAMu :D.

    127

  • Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X

    Ocena komentarza: 0
    @kitamo Zgadzam się. Oszczędność pamięci dzięki zoptymalizowanemu streamingowi SDD (wbudowany sprzętowy dekompresor danych to rewolucja, na PC tego nie ma) będzie gigantyczna. MS mówi tu o efefktywnym 2-3x zwiększeniu zasobów pamięci, co przełoży się na znacznie lepszej jakości tekstury i nawet większą ilość detali świata gry. Poniżej wypowiedz gościa z naughty dog na ten temat, oraz też jeszcze zamieszczam ciekawą analizę podzespołów PS5, bo wszystko wskazuje na to, że obie konsole będą tak naprawdę równie wydajne i ewentualnych w multiplatformach nie powinniśmy oczekiwać.

    https://ibb.co/nc2NFzD
    https://ibb.co/st1zRPB

    127

  • Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X

    Ocena komentarza: 1
    @piotreeeek Ja oczekiwałem GPU od 8TF do 13TF, bo były informacje potwierdzające różne scenariusze i w przypadku PS5 nic nie było takie oczywiste (w przypadku xboxa od dawna było wiadomo o 12TF). Co do PS5 to konsola robi wrażenie jak ktoś weźmie pod uwagę całą technologię jaka tam poszła. Temat niestabilnych zegarów obecnie jest rozdmuchany i jedynie co to ludzie sami sobie przypuszczają, że tak będzie (ze słów Cernego ja jednak wywnioskowałem co innego). Na papierze PS5 ma więc 16% więcej FLOPSów i wątpię aby w multiplatformach przełożyło się to na jakieś dostrzegalne różnice, a tym bardziej, że zegar 2.2GHz umożliwi szybszą pracę wszystkich części składających się na GPU (Cerny podkreślił to wyraźnie), a wówczas już cała ta różnica we FLOPSach na papierze będzie jeszcze bardziej zatarta. Jest też jeszcze bardzo istotna kwestia dedykowanego chipa do raytracingu dzwięku, który w przypadku PS5 jest na bank. XSX ma mieć również dźwięk z raytracingiem, ale niestety nie znalazłem informacji o dedykowanym chipie, a to wbrew pozorom istotna informacja, bo na RT dzwięku pójdzie jednak trochę tych zasobów. Wydaje mi się więc, że XSX będzie to realizował wykorzystując zasoby RT GPU, co w praktyce może dać taki rezultat, że PS5 będzie nawet szybsze pomimo nawet 16% różnicy w FLOPSach. Naprawdę mi wydaje, że obie konsole w praktyce zaoferują właściwie te same możliwości i podobne zdaniem podzielają się też developerzy, którzy co jak co, ale najlepiej znają się na rzeczy.

    127

  • Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X

    Ocena komentarza: 0
    @ttwinsturbo Jedynie się domyślasz, że zegar 2.2GHz nie będzie do utrzymania, a z tego co Cerny powiedział wywnioskowałem, że to nie powinno być problemem. Zakładam więc maksymalny zegar co daje różnicę na poziomie 16% w FLOPSach. Większa częstotliwość GPU w PS5 przyśpieszy te GPU jeszcze bardziej w praktyce (Cerny mówił, że wyższe taktowane GPU wpływa na przyśpieszenie wszystkich komponentów składających się na GPU) i te różnice będą już zupełnie zatarte. Zastanawia mnie jeszcze jak to będzie z audio. PS5 ma potwierdzony dedykowany audio chip, a XSX nie. W przypadku XSX owszem mówi się o audio z RT, ale wszystko wskazuje na to, że te kalkulacje zabiorą zasoby RT przeznaczone dla GPU. XSX ma szybsze GPU na papierze, ale w praktyce ta różnica będzie zatarta.

    127

  • Specyfikacja PlayStation 5 ujawniona! Konsola jest słabsza niż Xbox Series X

    Ocena komentarza: 1
    16% mniej FLOPSów niewiele zmieni, a tez może być tak, że znacznie wyżej taktowane GPU jeszcze nadrobi. Najważniejszym elementem konsoli Sony tak czy inaczej wydaje się SDD, bo będzie jeszcze lepsze jak nawet w XSX i zanosi się na to, że PS5 będzie też tańsze. MS stworzył produkt, który lepiej się reklamuje, ale sony stworzyło produkt, który lepiej się sprzeda.

    127

  • Nvidia szykuje potężną kartę graficzną - mamy pierwsze informacje o wydajności

    Ocena komentarza: 0
    7936 rdzeni przy 2GHz będzie odpowiadać 31.6TF. A ludzie myśleli, że 12TF na konsoli robi wrażenie :P. Przecież ta karta w wersji gami gowej zje na śniadanie 2080ti, 70% wydajności więcej, a też jeszcze pewnie wydajność RT zostanie znacznie poprawiona. Zanosi się na 3000$ ;).

    36

  • Poznaliśmy wydajność Xbox Series X. Konsola będzie naprawdę potężna

    Ocena komentarza: 0
    @szymcio30 W rzeczywistości 1080ti osiągają spoto wyższe taktowanie jak na papierze. Można powiedzieć, że te karty się same podkręcają. 2GHz nie jest niczym szczególnym dla 1080ti, a mowa tu już o 14.3TF, a ludzie podkręcają nawet na 2150MHz.

    60

  • Poznaliśmy wydajność Xbox Series X. Konsola będzie naprawdę potężna

    Ocena komentarza: 0
    @piccardo Liczy się jednak większość ludzi, a nie jednostki. Większość ludzi ma na PC coś pokroju i5 z GTX 1060 i chcąc zagrać w nowe gry będą mieli do wyboru zapłacić tanio za konsole, lub zainwestować w drogi i zupełnie nowy PC. Nawet jak ktoś kupi dajmy na to 3080ti za pare miesięcy to i ta karta nie powinna zapewnić 2x większego framerate'u przy tych samych ustawieniach, a sens grania na PC jest największy wówczas, gdy można tą samą grę odpalić w 2x większym fps, 2x większej rozdzielczości. Na pewno więc XSX znajdzie wielu nabywców.

    60

  • Poznaliśmy wydajność Xbox Series X. Konsola będzie naprawdę potężna

    Ocena komentarza: -1
    12TF ale co ciekawe RDNA2. Są plotki jakoby RDNA2 miało być wyraźnie szybsze od jedynki.

    https://www.notebookcheck.net/AMD-RDNA-2-New-rumors-allege-50-better-performance-than-RDNA-1-with-no-added-power-consumption.450435.0.html

    Może się okazać, że realny odpowiednik wydajności będzie jak na 20x xboxach one, a dojdą jeszcze przecież ficzery takie jak skalowanie AI z niższych rozdzielczości, czy VRS.

    Strzelam, że cena za tą konsole to będzie minimum 550$, a pewnie 599$.

    60

  • Zaawansowany bezlusterkowiec Fujifilm dla początkujących - drugie podejście, czyli X-T200

    Ocena komentarza: 1
    @Fenio 3) Bardzo duża różnica jest też w dynamice tonalnej. Na normalnym aparacie jesteś w stanie wydobyć dużo szczegółów nawet jak światła dosłownie brak. Robiłem eksperymenty w warunkach zupełnego braku światła, czyli 2 w nocy i jeszcze przy zasuniętych żaluzjach. Na zdjęciu ze smartfonów przy maksymalnym czasie naświetlania nic nie było widać, choć w programie jak podkręciłem cienie jakieś zaszumione kształty zaczęły się wyjawiać i widać było obrys telewizora w tle. Te same ujęcie na X-T30 wyglądało natomiast tak jakbym zdjęcie zrobił jeszcze za dnia, aż oniemiałem, że te normalne aparaty potrafią wydobywać aż tyle szczegółów.

    https://cdn.photographylife.com/wp-content/uploads/2014/02/Maroon-Bells-at-Night.jpg

    Zdjęcie wykonane w nocy, a wygląda prawie jak za dnia.

    Robiąc zdjęcia za dnia też można wykorzystać większą dynamikę jako oferuje normalny aparat. RAWy z telefonów w małym stopniu pozwalają odzyskać szczegóły z miejsc niedoświetolnych lub prześwietlonych, więc gdy już zrobisz zdjęcie to zbytnio już tego nie poprawisz (już mała modyfikacja cieni eydobędzie 10x większą ilość szumów). Na X-T30 jestem natomiast w stanie poprawić zdjęcie, które normalnie musiałbym wykasować. Gdy jakiś obiekt zlewa się w czerń to można w znacznym stopniu podnieść podnieść jego jasność i poziom suzmu wciąż jest dużo mniejszy jak z telefonu.

    4) Duża jest też różnica w zdjęciach ludzi, wychodzą realistyczne odcienie skóry, a zmieniając ogniskową jesteś w stanie uzyskać normalne proporcje twarzy. Większość telefonów ma obiektyw szerokokątny i twarze wychodzą zdeformowane gdy robisz zdjęcie z bliskiej odległości (inna wielkość nosa, czoła itd.)

    5) Warto też wspomnieć o głębi ostrości. Te filtry w iphone 11 gubią się bardzo (rozmazują zupełnie ubranie zwłaszcza w kratki), a gdy już działają to i tak bokeh nie wygląda podobnie jak na moim XT-30 (zwłaszcza, gdy w tle są światła, przykładowo lampki)

    6) Lampa. Ostatnio też zainwestowałem w normalą lampę reporterską i obecnie uważam, że to w sumie najbardziej kolosalna różnica względem telefonu. Można dzięki niej róbić super zdjęcia niezależnie od oświetlenia. Nawet w słońcu flesz jest w stanie pozbyć się głębokich cieni na twarzy, a w nocy i w warunach domowego oświetlenia można odbijać światło od ścian i sufitów, co powoduje zmiksowanie światła zastanego z fleszem. Zdjęcja są więc wciąż naturalne, ale też efektowne.

    7

  • Zaawansowany bezlusterkowiec Fujifilm dla początkujących - drugie podejście, czyli X-T200

    Ocena komentarza: 1
    @Fenio Posiadam X-T30 i jest to mój pierwszy taki "normalny" aparat, a tak przez wszystkie lata robiłem zdjęcia właśnie telefonami. Po kupnie fuji spodziewałem się lepszej jakości względem telefonów, ale różnica okazała się wręcz gigantyczna. Z każdym dniem była też większa, gdy zacząłem odkrywać dalsze ograniczenia i różnice w telefonach, których wcześniej nie dostrzegałem.

    1) Ogromna ilość szumu nawet przy małym ISO. Na ekranie telefonu może tego tak nie widać, ale na ekranie monitora już bardzo. Przy 6400 ISO ten mój fuji X-T30 ma mniejszy poziom szumów jak iphone 11 szwagra przy 100. Oznacza to, że przy warunkach słabego oświetlenia jak np. parkiet na weselu będziesz miał na telefonie rozmazany obraz przy małym ruchu z uwagi na długi czas naświetlania.

    2) Robiąc zdjęcia w dzień można mówić o akceptowalnej jakości ze smartfonów, ale nawet wówczas jak wykonam podobne ujęcie na X-T30 to i tak jest spora różnica. Zdjęcia z telefonów są wyprane z kolorów, ale oprogramowanie wszystko później podkręca i efekt finalny sprawia wrażenie sztucznie pokolorowanego. Problemem na smarfonach są zdjęcia w dużym słońcu, bo o ile normalny obiektyw (a przynajmniej mój) dobrze sobie radzi z wytłumieniem światła to na zdjęciu z telefonie obraz będzie jakby wyprany z kontrastu.

    Poniżej moje zdjęcia. Nie są to te same ujęcia, ale widać nawet na nich o co chodzi. Nie ująłem w kadrze słońca, ale i tak powstała flara i wyprany z konstrastu obraz. Na XT30 nawet jak umieszcze w kadrze słońce to nawet wówczas kontrast nie jest wyprany.

    https://ibb.co/8KnP3KL
    https://ibb.co/7VPLKmD

    7

  • Xbox Series X będzie korzystać z SSD pod PCI-Express 4.0 - są pierwsze szczegóły

    Ocena komentarza: 0
    @raffal81 Prędkość wczytywania gier to jedna zaleta szybszego dysku, ale drugą jest szybkość streamingu, co bezpośrednio wpływa na jakość tekstur i wielkość świata gry. SDD w tych konsolach zrobi większą różnicę w wyglądzie gier niż to się ludziom może wydawać :)

    9

  • Xbox Series X będzie korzystać z SSD pod PCI-Express 4.0 - są pierwsze szczegóły

    Ocena komentarza: 8
    Sama prędkość odczytu SDD to tylko połowa sukcesu, gdy mowa o prędkości ładowania gier, bo później przed załadowaniem do pamięci trzeba te dane jeszcze zdekompresować. Obecne dyski na platformie PC nie mają sprzętowej dekompresji danych i z tego względu różnice w grach między dyskami SDD są znikome. Obie natomiast konsole PS5 i XSX mają taką sprzętową dekompresje i gość z MS powiedział na przykładzie gry sea of thieves, że XSX ładuje level w czasie 3 sekund, podczas gdy standardowe 3.5GB/s SDD potrzebuje na to samo 15 sekund.

    9

  • Specyfikacja kart GeForce RTX 3000 - czy warto wierzyć w przecieki o rdzeniach Ampere?

    Ocena komentarza: 1
    @awesome1337 Na tym drugim filmiku, który wcześniej zalinkowałem całkiem sporo gier chodzi w tych 50-60fps przy 8K na titanie RTX dzięki odpowiednio dużemu zapasowi pamięci, a RTX 3080 będzie jeszcze szybsze i tym bardziej VRAM się przyda.

    Ten filmik pokazuje porty z obecnej generacji konsol i skoro one potrafią doprowadzić do slideshow'u na 2080ti 11GB względem titana RTX 24GB to jest oczywiste, że next genowe porty gier podniosą poprzeczkę jeszcze bardziej. Zobaczysz, że wówczas już nawet w 4K i jeszcze mniejszych rozdzielczościach będziesz miał gry na ponad 10GB VRAMU.

    Obecnie kupno karty z 10GB uważam za mało przyszłościowy zakup i bardzo dobrze, że Nv zaoferuje modele z 20GB, bo dzięki temu nie powinno dojść do sytuacji z 2013 roku, gdy topowe karty Nv szlag trafił zaraz po wyjściu PS4/XBO z uwagi na zbyt małą ilość pamięci. To było wówczas świństwo, bo Nv dając tak mało VRAMu do swoich kart zmusiła niejako ludzi do konieczności upgradu z chwilą wyjścia nowych konsol. Ja nauczyłem się na swoich błędach i karty z 10GB obecnie bym już na pewno nie kupił, a jak ktoś zakłada, że 10GB będzie ok to niech sobie sam ryzykuje i kupi 10GB byle tyle oszczędzić te kilka stówek.

    27

  • AMD mocno zaatakuje w 2020 roku - w planach karty z Big Navi i procesory Zen 3

    Ocena komentarza: 1
    @awesome1337 Piszesz, że to fake, ale masz na to dowód? Wiele szanowanych portali napisało o tym newsa, a też śledziłem tematy na forach na temat nowych kart AMD i nikt nie linkował informacji po których można by stwierdzić, że tamten wynik to był fake. W dodatku 80CU faktycznie można się spodziewać większej wydajności w porównaniu do 2080ti, więc ten wynik nie był wcale jakoś niewiarygodny.

    53

  • Jak już kupować SSD to... warto porządny

    Ocena komentarza: -4
    Do gier szybkość SDD nie ma większego znaczenia, bo i tak dekompresja danych ograniczy efektywną wydajność lepszych dysków. Różnica między wolnym SDD, a szybkim SDD nie będzie więc duża.

    Co innego byłoby, gdyby te SDD były robione pod gry i miały sprzętową dekompresję danych (tak jak będzie to w przypadku SDD pod PS5 i XSX), bo wówczas można wykorzystać całą szybkość dysku w grach. Wydaje mi się, że jak wyjdą już te nowe konsole to również na rynku PC będzie można kupić takie dyski i wówczas będzie miało to sens.

    23

  • Specyfikacja kart GeForce RTX 3000 - czy warto wierzyć w przecieki o rdzeniach Ampere?

    Ocena komentarza: 1
    @emil2424 Już teraz w 8K i przy obecnej marnej jakości teksturach z gier pod PS4 to użycie VRAMu potrafi sięgać 20GB. gdy 2080ti zaczyna brakować vramu wydajność spada drastycznie.

    https://youtu.be/tr0DumwIdkc


    Zobacz sobie filmiki z gameplayów Titana RTX 24GB w 8K, to jest z reguły 14-20GB.

    https://youtu.be/S5pjtb1T1Ys

    Po wyjściu natomiast next genowych konsol będzie natomiast jeszcze "ciekawiej" i posiadacze 8/11GB kart raczej nie będą mieli powodów do śmiechu.

    27

  • Specyfikacja kart GeForce RTX 3000 - czy warto wierzyć w przecieki o rdzeniach Ampere?

    Ocena komentarza: -2
    Spodziewałem się 20GB, bo już niedługo wyjdą nowe konsole i co oczywiste wymagania odnośnie VRAM będą dużo większe. Dzięki SDD specjalnie zaprojektowanemu pod gry (sprzętowa dekompresja danych, przez co dane do GPU i CPU trafiają bez opóźnień i można wykorzystać pełną prędkość dysku SDD) w nowych konsolach developerzy zaczną pakować gigantyczne ilości tekstur. Filmik Digital Foundry pokazał podobne rozwiązanie na profesjonalnej karcie AMD to dzięki wbudowanemu SDD ta karta była w stanie operować na paczce tekstur powyżej 20GB (obraz był płynny), podczas gdy na karcie Nv był slideshow z uwagi na brak pamięci.

    27

  • AMD mocno zaatakuje w 2020 roku - w planach karty z Big Navi i procesory Zen 3

    Ocena komentarza: 0
    Zapowiada się ciekawie. Wynik tajemniczej karty AMD jest 30% lepszy od stockowego 2080ti i 17% od podkręconego. Jeśli Nv przy generacji Ampere zaprezentuje kartę tylko 30% szybszą od 2080ti to AMD będzie blisko górnego segmentu.

    Zastanawia mnie tylko kwestia wydajności RT. Wydaje mi się (a przynajmniej leaki to sugerują), że Ampere będzie miało drastycznie poprawioną wydajność efektów RTX. Teraz coraz większe znaczenie będzia miała wydajność RT i jeśli karty AMD dogonią Nvidię w rasteryzacji, ale wciąż będą daleko w RT to ludzie wciąż będą wybierać częściej karty Nv (no chyba, że Nv znowu dowali z cenami i nawet już nikogo z normalnych graczy na ich karty nie będzie stać :P).

    53

  • Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5

    Ocena komentarza: 0
    @PS4Ekskluzyw No cóż i tak będą pisać różne kłamstwa, że to nie robi wrażenia itd. Przykładowo jest taki zatwardziały PCMR na jednym forum i ten szczególny gość zawsze mnie denerwuje. Gdy Detroit Become Human było tylko na PS4 to pisał, że grafika słaba i że ma lepszą na PC. Gdy natomiast gra już wyszła na PC to nagle zaczął pisać, że to najładniejsza obecnie gra. Wersja na PC nie jest wcale dużo ładniejsza od tej na PS4P i po prostu widać po samym zachowaniu PCMR, że większość z nich to hipokryci, którzy sami siebie okłamują.

    74

  • Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5

    Ocena komentarza: 0
    @endogie Widzę, że moje argumenty były trafione, bo coś za bardzo się zdenerwowałeś ;).

    Co do mnie to tak się składa, że ja uważam platformę PC za najlepsze miejsce do gier, bo jeśli mogę tą samą grę uruchomić w 2x większym fps i lepszej grafice, a nie mówiąc o dostosowaniu różnych opcji w samej grze to platforma PC jest naturalnym wyborem. Na pewno 60fps jest lepsze od 30fps, ale też na pewno 30fps jest lepsze od braku możliwości zagrania w daną grę (tym bardziej, że 30fps na padzie jest jak najbardziej do zaakceptowania). Piszesz, że gry z konsoli ogrywasz na streamingu, ale dla mnie jednak taka forma gry zdecydowanie odpada. Jakość samego obrazu (gradienty na przejściach tonalnych, mniejsza ostrość obrazu, gorsze kolory) jest fatalna i jest też dużo wiekszy input lag, co już zupełnie dyskwalifikuje ten streaming. Sam jak chcesz możesz sobie grać w taki tani sposob, ale grasz wówczas w jakości wyraźnie gorszej jak nawet na konsoli.

    Piszesz o 60fps, ale prawda jest taka, że jeśli będziesz sobie chciał zagrać w port gry z konsoli w 60fps, który na PS5 chodził w 30fps to potrzeba będzie przynajmniej 2x szybszego GPU, a jeśli chcesz sobie podnieść rozdzielczość i detale powyżej konsolowych to nagle się okazuje, że potrzeba już 3-4x lepszego GPU względem tego jakie jakie jest w konsoli. To co napisałem jest faktem, a jak nie wierzysz to zobacz sobie na benchmarki gier. Aby sobie pograć w takie RDR2 czy Detroit Become Human w 4K to nawet 2080ti ledwo co wystarczy do 60fps, a ta karta po OC ma 16TF, czyli 8x więcej TFLOPSow względem PS4, a też dużo bardziej wydajniejszych z uwagi na architekturę.

    Możesz być zły i pisać następne obelgi, ale ja tu napisałem prawdę, bo nie jestem fanboyem żadnej z platform. Jak myślisz, że będzie inaczej to się tylko oszukujesz. To już nie te czasy, gdy co roku wychodziło blisko 2x szybsze GPU w cenie 2 tys zł. Dziś nowa generacja GPU wychodzi co 2 lata, a model topowy nie jest już w cenie 500$ jak dawniej, a 2000$, lub 1200$ w okrojonej wersji Ti dla plebsu :D. Platforma PC już nie jest po prostu tak atrakcyjna jak dawniej.

    W najbliższych 2 latach raczej nie będzie dużo szybszego GPU jak w konsoli, a tym bardziej, że AMD i Nv doszli już prawie do granicy pomniejszania GPU, a w wydanie 10 tys na kompa z RTX 3080 byle tylko zagrać w jakości podobnej do konsol nie będzie zbytnio kuszące. Jeśli jakaś gra na PS5/XSX będzie chodzić w tych 30fps to o 60fps sobie pomarzysz.

    74

  • Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5

    Ocena komentarza: 0
    Swoją drogą linkowałem dzisian link do leaku o szczegółach z prezentacji PS5. Od tego momentu leak został już z reddita wykasowany, ale za to pojawił się inny, którego autor pokazał nawet zdjęcja telewizora z dashboardem PS5 i potwierdzona jest jedna z funkcji, a która była wspomniana w powyższym leaku.

    Wklejam ten leak drugi raz, bo wydaje mi się, że może być faktycznie prawdziwy.

    https://www.neogaf.com/threads/next-gen-ps5-next-xbox-ot-speculation-analysis-leaks-thread.1480978/post-256616094

    74

  • Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5

    Ocena komentarza: 1
    @raffal81 Wygląda to tanio :P, jakby ktoś wydrukował drukarką 3D

    74

  • Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5

    Ocena komentarza: 0
    @Tomasz Duda Mi na początku wygląd XSX trochę zaszokował, ale muszę przyznać, że na poniższych renderach komponuje się to świetnie i wreszcie się przekonałem do takiego wyglądu konsoli.

    https://www.google.com/amp/s/www.tweaktown.com/news/69361/xbox-series-look-living-room/amp.html

    Wygląd konsoli nie jest może najważniejszą kwestią przy konsoli, ale jednak za każdym razem jak patrzyłem na PS4P to mnie denerwowało, że tak tandetnie wyglądające "coś" leży pod TV. PS2 i PS3 bardzo mi się podobały, ale PS4 to był dramat.

    74