Komentarze

  • Xiaomi Mi 6 zaprezentowany - Snapdragon 835, 6 GB RAM i podwójna kamera

    Ocena komentarza: 0
    Nie chce mi się po raz kolejny odpisywać Ci na te same rzeczy, więc odpowiem Ci tylko na

    "Czym ma się różnić jakaś przejściówka z przetwornikiem na USB C od obecnych rozwiązań? "

    Odpowiedź jest prosta: Standardem!
    Fiio z microUSB działają z nielicznymi telefonami i nie masz, żadnej gwarancji, że przy aktualizacji telefonu samsung czy inny producent nie wyłączy modułu w jądrze (a może to zrobić z wielu względów) i zostaniesz z bezużytecznym pudełkiem! Audio przez USB-C jest standardem takim, że kupując dla niego masz pewność, że zadziała wszędzie - pod każdym nowym telefonem, tabletem, laptopem, desktopem z dowolnym systemem (linux,macos,windows,android...). To jest gigantyczna różnica zmieniająca skale i sensowność takich rozwiązań - z rzeczy dla fanatyków staje się rzeczą dla mas.

    29

  • Xiaomi Mi 6 zaprezentowany - Snapdragon 835, 6 GB RAM i podwójna kamera

    Ocena komentarza: 1
    To przeczytaj jeszcze raz! Słuchawki to nie tylko membrany, a całość. Jeśli słuchawki są na usb-c to jasne jest, że są z dac i to od całych słuchawek zależy jakość dzwięku.
    Nie na jedno wychodzi, bo im dłuższy kabel analogowy tym więcej będziesz mieć zakłuceń, więc krótki tor dzwięku od dac do membrany w teorii poprawia (jednak to co straci słaby dac już samo tak zepsuje dzwięk, że już prawie na jedno wyjdzie).

    Jeśli potrzebujesz jednego urządzenia i jesteś przekonany, że przetrwa dłużej niż słuchawki to na jedno wychodzi. Jeśli potrzebujesz więcej urządzeń lub chcesz aby słuchawki przeżyły mimo wymiany na inne urządzenie to już wychodzi usb-c po prostu taniej i wygodniej

    Znasz jakieś słuchawki dobrych firm z DAC? No to po co porównujesz zabawki dla "graczy" do dobrych słuchawek. Duże USB nigdy nie było dla słuchawek i nie ma spójnego interface dla tego typu komunikacji (słuchawki musiały mieć pełną "kartę dzwiękową" w sobie). Pierwsza specyfikacja audio dla standardu USB to właśnie wydana ledwo pół roku temu USB Audio Device Class 3.0 dla USB-C i dużo upraszcza, ale jednak to nowość i dobre słuchawki dopiero się robią, ale zainteresowane nim są takie firmy jak Sennheiser i inni wielcy (nie tylko zresztą output ich interesuje, ale też w celu wykorzystania smartfona jako profesjonalnego rejestratora z dołączanym na usb-c mikrofonem), więc o jakość ich tego sprzętu bym się nie bał.

    Ja jednak mam znacznie więcej źródeł dźwięku niż jego odbiorników - 2x słuchawki (otwarte i zamknięte) i zestaw głośników... dodatkowo z usb-c możesz mieć też tak to co Ty chcesz, a nawet lepiej - kupujesz adapter z dobrym przetwornikiem (nie mam wątpliwości, że na ten rynek wejdzie nie tylko asus czy creative, ale i bardziej profesjonalne firmy) i mieć do wielu tańszych słuchawek, ale też podłączysz do wielu tańszych źródeł, bo nawet najgorszej jakości źródło nie będzie miało wpływu na jakość dzwięku.

    29

  • Xiaomi Mi 6 zaprezentowany - Snapdragon 835, 6 GB RAM i podwójna kamera

    Ocena komentarza: 1
    Praktyka mówi co innego.

    Nie ja mam braki wiedzy, tylko ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Dzwięk jest analogowy i musi być przetwornik cyfrowo-analogowy, ale już głośniki/słuchawki nie muszą być analogowe, bo mogą taki przetwornik mieć wbudowany. Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem to zauważyłbyś, że nie zakładam iż przetworniki i wzmacniacze są w smartfonach, odtwarzaczach czy komputerze kiepskiej jakości jak i nie zakładam, że w słuchawkach są dobre... po prostu musisz kupić dzięki temu tylko jeden dobry sprzęt (słuchawki) i masz taką samą świetną jakość z każdego źródła, a nie tak jak teraz, że musze wydać 1k na Xonar Essence, 1k na mp3 z przetwornikami na dobrym poziomie (obecnie Cowon), 1k na słuchawki kilkaset zł na kable i szukać telefonu z przyzwoitym audio, a takie telefony praktycznie nie istnieją! itd. MiniJack to porażka pod każdym względem i wymóg posiadania całej masy sprzętu w wersji "audiofilskiej" zamiast inwestycji po prostu w jedno dobre urządzenie i tyle!

    "Nie mówię, że nie ma dobrych słuchawek z DAC, jednak zapomnij, że jakiekolwiek z nich kupisz poniżej 1500 zł."
    Z dobrymi DAC, dobre słuchawki pewnie z 2k minimum będzie kosztować! I tak lepiej wychodzi niż obecnie!

    "Wyjaśnij mi też proszę jak wyobrażasz sobie wykonanie małych słuchawek dokanałowych ze wzmacniaczem, DAC i jeszcze jakąś w miarę pojemną baterią, która je zasili?"
    Baterię? Mówimy o usb-c - nie musi być, żadnej baterii w słuchawkach (zasilanie pochodzi ze źródła). Co do dokanałowych to samo przez się nie można mówić o dobrych słuchawkach, więc będziesz mieć zapewne takie słabizny jak te EarPods od Apple czy JBL Reflect Aware C... inna sprawa, że klasa ich DAC jest porównywalna z flagowcami smartphone.

    29

  • Xiaomi Mi 6 zaprezentowany - Snapdragon 835, 6 GB RAM i podwójna kamera

    Ocena komentarza: 0
    Brak miniJacka to dużo więcej miejsca wewnątrz telefonu, a to brak miejsca jest zazwyczaj przyczyną małej pojemności baterii, bo nie umiemy lepiej przechowywać energii. Ofc nie każdy telefon bez miniJacka wykorzysta więcej miejsca na większą baterię, a może na inne rzeczy, ale tak czy tak, jest to plus.

    Kable analogowe niestety są bardzo podatne na uszkodzenia. Ja uszkodziłem kilka gniazd i pewnie już w przeciągu życia kilkadziesiąt kabli (kabli, ani gniazd usb niezależnie czy mini/micro/a/b/c usb jeszcze mi się nie udało).

    Niestety jestem audiofilem i kable i wtyczki jacka zazwyczaj ssą. Musisz wydać majątek na dobre kable (i ofc robić wielki research przy zakupie telefonu/odtwarzacza/innego sprzętu audio jak bardzo ma spieprzony tor audio, aby wybrać ten, który najmniej niszczy dzwięk), aby zminimalizować błędy wynikające z tego rozwiązania, które przy usb-c nie występują... nie ma znaczenia układ w telefonie, to jak dużo wydali na gniazdo - dzwięk jest przesyłany w formie cyfrowej bez najmniejszej straty nawet najtańszym kablem i tylko od słuchawek zależy jakość!
    Nie, nie musi analogowo i nie nie idzie! Przetworniki cyfrowo analogowe znajdują się w słuchawkach jak w każdych słuchawkach usb dostępnych od lat na rynku! I to jest właśnie piękne w tym rozwiązaniu, że jakość dźwięku zależy TYLKO I WYŁĄCZNIE OD SŁUCHAWEK i żadne marnej jakości przetworniki w urządzeniu z którego słuchasz nie mają wpływu na dzwięk

    29

  • Xiaomi Mi 6 zaprezentowany - Snapdragon 835, 6 GB RAM i podwójna kamera

    Ocena komentarza: 1
    Rezygnacja z miniJack jest świetnym pomysłem - dzięki temu w telefonie 5.15 cala zmieściła się pojemniejsza bateria niż w 5.6 konkurencji!!! miniJack zajmuje sporo miejsca wewnątrz telefonu. W dodatku miniJack jest bardzo podatny na uszkodzenia i w dużej mierze on odpowiada za słaby dźwięk, bo jako analogowy łatwo o zakłócenia. To, że zastosowano USB-C nie oznacza, że musisz się pożegnać ze swoimi ulubionymi słuchawkami - w zestawie masz przejściówkę na Jacka, a za dwa lata lata sam zobaczysz, że trudniej będzie o podłączenie słuchawek jack do czegokolwiek nowego (nie tylko tel) niż usb-c. Dźwięk przez USB-C to same zalety, a prawie brak wad - tzn jedyną jest to, że obecne słuchawki, które już masz podepniesz do adaptera zamiast bezpośrednio, a w zamian tel wytrzyma dużo więcej na baterii.

    29

  • Umowy o dzieło kolejne do ozusowania

    Ocena komentarza: 2
    Taka zmiana nie wpłynie na zwiększenie zatrudnienia na czarno tak samo jak nie zmieniła go zmiana na umowach o zlecenie (z których duża część nie mogła przejść na umowę o dzieło ze względu na konkretne miejsce i godziny pracy i po prostu "pracodawcy" (cudzysłów dlatego, bo jest to bardzo słaba nazwa, bo oni pracy nie dają, a są co najwyżej pracobiorcami lub płacodawcami) płacą Zus, a pracownikom pensja się nie zmniejszyła).

    21

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 1
    Ze względu na to, że jesteś chrześcijaninem odbierasz to zapewne po prostu niesymetrycznie (zapewne bo nie znam konkretnego przykładu i może faktycznie masz rację i znasz kogoś kto tak ma - ja też znam, ale jest to tylko jedna osoba).
    Zazwyczaj jest to bardzo symetryczne traktowanie religii, należy jednak rozgraniczyć katolicyzm, a katolik, islam, a muzułmanin. Islam i katolicyzm to niemoralne dwa twory, które najlepiej gdyby zniknęły z ziemi jako zorganizowane religię... w tym samym momencie jednak mogę szanować umiarkowanych katolików i umiarkowanych muzułmanów (darząc pogardą ekstremistów obu ekip). Będąc jednak katolikiem atak na katolicyzm traktujesz jako atak na katolików, a jest to dalekie od prawdy, tak samo jak mówienie po prostu prawdy o większości muzułmanach bierzesz jako bronienie Islamu, podczas gdy Islamem gardzę.

    Zarówno Islam jak i Katolicyzm brany umiarkowanie (cherry picking) jest niegroźny i nawet ok... problem jest z braniem tych religii na serio (bo obie są podobnie niemoralne).

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 1
    http://www.independent.co.uk/news/science/religious-people-are-less-intelligent-than-atheists-according-to-analysis-of-scores-of-scientific-8758046.html

    Masz powyżej opracowanie jednego z wielu takich badań i niestety dla ciebie praktycznie zawsze wychodzą takie same wyniki (niezależnie od miejsca przeprowadzania testów).

    Ja z doświadczenia powiem Ci, że ateiści są bardzo inteligętni i w MENSA czy na najlepszych uczelniach na świecie jak i wśród naukowców większość jest ateistami, lub jest ich zdecydowanie więcej niż w reszcie społeczeństwa (co zawyża minimalnie średnią). Jednak przeciętny ateista inteligencją nie różnią się niczym od wierzących... jedynie w przedziale 2% najinteligentniejszych ludzi na świecie ateizm jest popularniejszy, bo podnosi średnią, ale to nie zmienia tego, że przeciętny ateista wcale wybitnie inteligenty nie jest, a równie dobrze możesz trafić na osobę grubo poniżej 100IQ (tak samo często jak w innych grupach).

    Niestety ale kościół jest bardzo niemoralny, a i sama księga święta nie jest miarą moralności (jeśli przeczytałeś to wesz o tym dobrze!). Wolę, aby świeckie prawa rządziły, bo od kiedy weszły takie jak prawa człowieka, czy konstytucje (jak dobrze wiesz kościół był wbrew tej 3-go maja i za sprawą papieża (który prosił caryce o pomoc) doszło do rozbiorów polski) świat stał się lepszym miejscem.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 2
    To zabawne. Mówisz, na początku mit, że większość to radykałowie, gdy oni oscylują około 1%, a później gadasz o wynoszeniu się do Azji (uwielbiam ten kontynent), na której wiele krajów jest muzułmańskich blisko 100%, a zapewne chodzi Ci o rosje (10.6%), w której islam jest wyznawany przez znacznie większy procent populacji co we francji (7.5%), a jest to w azji jeden z krajów o najmniejszym stosunku muzułmanów do wielkości społeczeństwa.

    Przykład z Japonią świetnie obrazuje skąd czerpiesz wiedzę. TO ŚCIEMA INTERNETOWA. Takiego prawa nie ma i islam jest jak najbardziej legalny, a jego wyznawcy są traktowani jak każdy inny człowiek. Radzę następnym razem sprawdzić źródła zanim będziesz po nich powtarzać, albo wysnuwał wnioski, bo wystarczą takie bzdury jak przeczytałeś, abyś stworzył własny mem w głowie i go rozpowszechniał.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 1
    Wystarczy czytać okazjonalnie aby sobie wyrobić pobierzne zdanie które nic nie ma wspólnego z pradą, która nie jest tak czarno biała.

    Nie - znam zarówno wykształconych naukowców jak i robotników fabryk pracujących za minimalną pensje, znam zarówno tych w UK, jak i tych w islamskich krajach. Znam też dobrze społeczności multikulturowe jak Singapur (byłem tam podczas zamachów w paryżu z w muzułmańskiej częsci miasta, w muzułnańskiej restouracji z muzułmanką koleżanką gdy o tym się dowiedziano i nie było osoby, która nie chciałaby przywódców ISIS dosłownie rozszarpać za to co robią).

    W Anglii jakoś większość asymiluje się bez problemu. To co opisujesz to przykład francuski i radzę poczytać na temat ich polityki imigracyjnej - to wcale nie tak, że nie chieli się asymilować, tylko to francuzi nie chcieli by się zasymilowali i powstał po latach problem.

    Problem polega na tym, że to zazwyczaj uchodcy którzy wcale tu nie chcą być, a nie mają wyboru (i pragną jak najszybciej wrócić do syrii gdy nie będzie im tam grozić obcięcie głowy tak jak jest obecnie - ofc część wracać nie chce, bo już całe rodziny im wybito i nie mają do czego wracać). Ofc z 30-40% (czyli bardzo dużo) to emigranci zarobkowi z innych krajów niż Syria, którzy się podpinają pod uchodców (bo emigrować do europy inaczej by nie mogli)... którzy pragną się zasymilować jak najszybciej, tylko przykładowo niemiecki rząd im na to nie pozwala i muszą żyć w poniżających warunkach (radzę dowiedzieć się jakie są warunki w obozach uchodców, jak tam nie działa prawo - o tym media milczą - szególnie polskie i musisz czytać po angielsku), bez możliwości podjęcia pracy i życia w społeczeństwie.

    Mieszkałem w takim kraju 3 miesiące i jestem ateistą (czyli znacznie gorzej niż chrześcijaninem) i nie miewałem żadnych problemów - ofc są kraje w których zabito by mnie od razu, podobnie jak chrześcijaninem, ale w takich krajach reżimowych i tak najgorzej mają sami muzułmanie (innego odłamu, bo tego samego co reżim to mają kiepsko, ale mniej więcej jak my w komunie - odezwać się za bardzo nie mogą, ale jak siedzą cicho to przeżyją).

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 0
    jw

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 1
    Widzę, że jako prawdziwy katolik nie masz problemu z łamaniem przykazań od boga. Ja takich przykazań nie mam, jednak uczciwość cenię bardzo wysoko i nie jest to powód dla którego miałbym kłamać. Dalszy poziom "dowcipu" pominę milczeniem.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 1
    Religia działa tak, że wyłącza logiczne myślenie (mało kto czytając święte księgi zastanawia się czy ma to logiczny sens... w większości nie ma) i nie ma to wiele wspólnego z inteligencją. Można być wierzącym człowiekiem inteligentnym, jak i można być ateistą niezbyt inteligentnym... niemniej jednak statystyki pokazują, że statystycznie inteligentniejsi są ateiści (jednak max o kilka punktów IQ, więc bez szału i generalizacji).

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 0
    Wnioskuję, że nigdy nie byłeś w krajach arabskich, ani w krajach zachodnich i jedyne wiadomości jakie masz to z okłamującej cię polskiej prasy.
    Za tydzień jadę do anglii napić się ze znajomymi muzułmanizmami i pogadać na poziomie (też o ich badaniach na temat różnych chorób, bo wielu z moich znajomych to naukowcy z oxfordu) - tak napić, bo to, że muzułmanie nie piją alkoholu to taki sam przesąd jak to, że żydzi nie jedzą szynki lub chrześcijanie nie kradną - kilka procent tak robi, ale głównie chodzi o to, że w krajach arabskich rządzi prawica, która założenia religijne włącza w prawodawstwo i nie mogą pić nawet jeśli chcą (turcja była wyjątkiem, gdie większość turków piła alkohol, ale w ostatnich latach sobie z tym Erdogan "poradził" windując akcyzę na alkochol do poziomu takiego, że alkohol kosztuje wielokrotność ceny polskiej i nikogo nie stać).
    Byłem osobiście w Sudanie, Maroko, Tunezji, Indonezji, Malediwach czy Malezji i żyją tam normalni weseli ludzie dla których religia jest tak mało znacząca jak dla ludzi w europie czy w stanach (W krajach islamskich gdy na pytanie jakiej jestem wiary gdy odpowiedziałem, że ateistą spodkałem się jedynie z zainteresowaniem... w ameryce południowej, z oburzeniem i innymi nieprzyjemnościami, bo nie jestem chrześcijaninem).
    W sprzyjających okolicznościach bardzo łatwo się radykalizować! I nie ma to nic wspólnego z religią. W anglii ciężko się radykalizować, bo społeczeństwo jest wymieszane. Problem zaczyna się gdy rząd postąpi tak jak wiele lat temu we francji i jak obecnie wiele rządów UE chce zrobić z uchodźcami.
    Chodzi o to, że zamiast starać się pomóc faktycznie i zintegrować ze społeczeństwem, będą getta jak we francji tylko z uchodźców i imigrantów, którzy nie mają równych praw, możliwości i są gorzej traktowani. Poczucie niesprawiedliwości bardzo radykalizuje i później mamy właśnie wewnętrzne zamachy jak we francji (nie bez powodu tam). Identyczny problem tylko nie mający nic wspólnego z religią występuje na antypodach (niestety nie znam sytuacji tak dobrze jak w europie, bo w australii nie byłem, ale znam z opowieści znajomych mieszkających i urodzonych w australii) - tam problem jest z aborygenami, którzy są odizolowani od społeczeństwa, nie chodzą do szkół, nie wiedzą co to pieniądze... gdy kończą ileś tam lat dostają od państwa kilka groszy i nie

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 3
    Niestety takich jest coraz więcej, mimo, że nie mają pojęcia o czym mówią i o tym, że mniejsza ilość chrześcijan wcale nie jest przyciągająca dla muzułmanów (z chrześcijanami się dogadują świetnie, a problem mają z ateistami). Nie wiedzą o tym, że większość muzułmanów na zachodzie walczy znacznie bardziej z radykalnym islamem niż chrześcijanie, bardzo wielu przybyszy z krajów muzułmańskich staje się apostatami (a u nich to nie ekskomunika, a śmierć jest karą która grozi za porzucenie religii) i aktywnie walczy o rozdzielenie państw od kościołów (szczególnie w anglii, gdzie to właśnie muzułmanie walczą z wprowadzonym równoległym prawem szariatu!). Najśmieszniejsze jest to, że uważają, że z radykalnym barbarzyńskim islamem (czyli 1-2% muzułmanów) powinien walczyć równie radykalny barbarzyński chrześcijanizm od którego ledwo europa się uwolniła dzięki kolejnym wielkim ateistom naukowcom, bo jeszcze nie tak dawno to europa była barbarzyńskim chrześcijańskim miejscem, a w krajach arabskich była cywilizacja i rozwijała się nauka.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 2
    wkleiło się w złym miejscu

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 3
    @Pardek: Kościół katolicki mnie zmusza! Urodziłem się w ateistycznej rodzinie, jestem ateistą od zawsze, ale wystarczyło, że komuś odbiło i mnie ochrzcił, gdy nie mogłem się bronić i już jestem zapisanym katolikiem i nawet dokonana apostazja tego nie zmienia. Dalej według kościoła jestem katolikiem i nie mogę przestać (apostazja sprawia, jedynie, że jestem katolikiem z ekskomuniką, ale dalej jednak katolikiem według kościoła katolickiego).

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 6
    Po pierwsze nakazuje to uczciwość.
    Bycie uczciwym sam ze sobą jest bezcenne. Do tego dochodzi kwestia finansowa. Duże pieniądze z budżetu państwa zamiast do kościoła mogą iść na naprawdę ważne cele jak opieka zdrowotna, walka z bezrobociem, walka z bezdomnością, podwyższenie standardów życia przeciętnego polaka.
    Im mniejszą mają władzę nawet w statystykach tym szybciej coś się zmieni. Tym prędzej nie będą mogli rządzić rządzącymi.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 4
    Utrudnienia jak najbardziej są, bo powinno się to załatwiać urzędowo wysyłając list lub maila (i to nie do kościoła, a do urzędu) i powinno być możliwe pełne wyjście z organizacji tak jak przewiduje polskie państwo czyli razem z wymogiem usunięcia wszelkich danych osobowych. Niemniej jednak sama apostazja przynajmniej w moim wypadku była dosyć miła i odbyła się w 30min przy kawce i rozmowach o nauce.

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 4
    Trzeba płacić i to całkiem sporo! Płacisz to w podatkach (powoli się to będzie zmieniać na dobrowolne jak za granicami polski (ofc jeśli nie płacisz to automatycznie stajesz się apostatą jak w niemczech i wypisujesz się z kościoła jeśli nie płacisz dosyć dużej kwoty)), płacisz przez to, że oni nie płacą podatków należnych społeczeństwu (mimo prowadzenia własnych firm i sporych interesów)... płacisz też w podatkach, które nie są przeznaczone dla nich (jak przypadkowo radni wielu miast w polsce przekazali dużą część ich budżetu na rozwój dzielnic i poprawy życia tamtejszej ludności dla kościoła na organizacje dni młodzieży).

    Historia zna niewielu takich twardzieli, za to zna wiele przypadków gdy fałszowano nawrócenia, aby siła kościoła była niezachwiana. Są ofc śmieszniejsze religie (też chrześcijańskie) w których pośmiertnie "nawracano" ludzi którzy wcale tego nie chcieli o później się opowiada, że się nawrócił (mowa ofc o mormonach).

    46

  • Wypisanie się z Kościoła przez Internet - pomysł z Norwegii

    Ocena komentarza: 4
    No niestety. Nawet mimo, że polskie prawo pozwala Ci się wypisać teoretycznie z wszystkiego (ochrona danych osobowych) to kościół katolicki tu prawo nie obowiązuje, bo konkordat ich tu chroni i możesz jedynie zmniejszyć im statystyki w obecnych czasach.

    46

  • AMD i Nvidia udostępniają sterowniki graficzne z obsługą Vulkan [AKT.]

    Ocena komentarza: 0
    Muszą pozwolić - w tym wypadku nie mają prawa nie dlatego też pozwalają na Metal przez OpenGL https://moltengl.com/metalgl/

    52

  • AMD i Nvidia udostępniają sterowniki graficzne z obsługą Vulkan [AKT.]

    Ocena komentarza: 6
    Z jednej strony Apple chce rozwijać Metal, z drugiej strony już jest przygotowywany sterownik tłumaczący Vulkana na Metal, więc czy Apple chce czy nie, bedą pisane programy w Vulkanie na iOS i MacOS X.

    https://moltengl.com/metalvk/

    52

  • Android N jeszcze daleko, ale sporo już o nim wiemy

    Ocena komentarza: 2
    Jedną z możliwych nowości jeszcze jest wsparcie dla Vulkan.

    15

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 0
    Architektura ta sama - te same bolączki i te same zalety. Nie widzę różnicy (mówię to jako programista grafiki)

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 3
    DX12 nie miał robić miazgi... tu bardziej chodzi o to, że sterowników tak niskopoziomowych jak Dx12/Vulkan/Mantle nie da się zrobić źle (to co kulało w sterownikach AMD po prostu teraz robi twórca gry, więc AMD nie ma co zepsuć tym bardziej, że już pisali ten sterownik wcześniej (Mantle)).
    Co więcej Nvidia ma mniejsze doświadczenie z implementacją nowych API i przydarzyła im się wpadka z Asynchronous compute (które przez sprzęt są wspierane i wykorzystywane jest takie zachowanie w CUDA, ale nie w sterownikach Dx12 w tej chwili) i ludzie się podniecali, że Ashes of The Singularity działa lepiej na AMD (a jak miał gdy ta gra pisana była w AMD Mantle z wykorzystaniem zachowań korzystnych dla kart AMD i portowana do Dx12), ale takie osoby zapomniały, że Nvidia naprawi ten błąd zanim gra wyjdzie, a wsparcie dla poziomu feature level 12_1 czyli Conservative Rasterization czy Rasterizer Ordered Views już pomijając, że znacznie ważniejsze dla 90% gier niż async (strategia jak aots wykorzystuje to do granic, ale inne gry już mało zyskają), na kartach Maxwell 2gen i Intelach Skylake będą działać rzeczy z FL12_1, a na najnowszych kartach AMD nie będą działać, bo sprzęt ich nie wspiera (więc wyżej wymieniona gra na Maxwellach i intelach wykorzysta sprzętową rasteryzację, a na AMD będzie to działać w pełni softwareowo (przynajmniej do wydania kolejnej generacji GPU)).

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 0
    To stoi na przeszkodzie, że o czasach Ati można zapomnieć i dział research praktycznie nie istnieje. AMD nie chce implementować rozwiązań wymyślonych przez pracowników konkurencji (dział Nvidii i Intela działają dobrze), więc nie ma za bardzo co implementować i z czego robić tą bibliotekę (chyba, że właśnie cudze rozwiązania chcą tam dodać, jak MLAA od Intela, ale z tego co mówią z GPUOpen to nie mają takiego zamiaru, a chcą dać starocie na otwartej licencji, aby inni to rozwijali, a nie oni).

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 1
    Gra była pisana głównie z myślą o konsolach i większość czasu prac to optymalizacja pod nie (a tam są karty od AMD). Inna sprawa, że na PC masz inną wersję w Dx/GL, w której nie mogli użyć niskopoziomowej wiedzy zdobytej przy pisaniu dla kart AMD w konsolach, ale jednak optymalizacje shaderów pozostały. Jakie shadery? Atmospheric scattering od AMD (co ciekawe działa on znacznie lepiej na architekturze Nvidii), czy nawet zaawansowany shader lakieru aut (wielowarstwowy), który nie jest tak banalny jak się wydaje.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 3
    HBAO+ od HBAO różni się jedynie optymalizacją (przy takiej samej ilości sampli wyglądają identycznie). Szkopuł w tym, że HBAO+ jest 3.5x wydajniejszy niż HBAO dlatego pozwala na więcej sampli. SSAO jest za to wyraźnie wolniejszy niż HBAO (przy tej samej ilości sampli), a w dodatku daje bardzo słabe rezultaty w porównaniu z fizycznym zachowaniem się światła względem HBAO (tu nie chodzi o to czy tobie się podoba bardziej czy nie, a czy bardziej przypomina rzeczywistość).

    HBAO+ jest szeroko stosowany, bo daje lepsze efekty przy ułamku czasu generowania (co można zmarnować na inne efekty lub ustawiają niedorzeczną ilość sampli - ale to już kwestia twórcy gry).

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: -3
    Jakoś mam dostęp do kodu źródłowego PhysX, mam dostęp do kodu źródłowego większości GameWorks. Nie ma do wszystkiego dostępnego od ręki (przykładowo VXGI które ma dopiero wejść mam oznaczone, że mogę ściągnąć binarkę, ale jeśli chcę źródła to muszę się skontaktować już bezpośrednio (wiąże się to z zaakceptowaniem licencji))... za to ostatnio "reklamowany" przez Nvidię GameWorks VR ma dostępne źródła.
    Co do źródeł AMD to też nie myl otwarty kod, a kod dostępny. O ile kod TressFX jest dostępny to nie jest otwarty - jeśli chcesz cokolwiek z niego użyć lub zmienić musisz pisać do AMD z prośbą, aby dali Ci licencje na kod (treść licencji dyktuje AMD).

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: -4
    Developerzy dostrzegają GPU Open (Radeon SDK ze zmieniona nazwą), ale nie ma tam nic co by zachęciło:
    * TressFX - mało wydajne w porównaniu z HairWorks, mało możliwości i brak narzędzi (pluginów dla Max/Maya)
    * AOFX (aka HDAO) czyli mało wydajny, słaby jakościowo SSAO - daleko mu do HBAO od Nvidii
    * ShadowFX (aka Contact Hardening Shadows) daje porównywalny rezultat ze starym sprawdzonym Percentage-Closer Soft Shadows w dodatku z niższą wydajnością - w dodatku Nvidia ma Multi-View Soft Shadows, które oferują lepszą jakość jeśli ktoś chce.
    * CodeXL w większości działający tylko na AMD (takie to to Open jest - podobnie jak inn)
    Nie wiem co kryje się pod GeometryFX (prawdopodobnie jeden ze starych i wcale nie jarych papierków na temat tesselacji od AMD).

    To nie jest tak, że Nvidia ma GameWorks, a AMD nie ma i dopiero powstaje GPUOpen. GPUOpen to po prostu zmiana licencji tego co było w RadeonSDK, a czego i tak nikt nie chciał, bo jest znacznie słabsze niż konkurencji/własne twórców silników/gier.
    AMD po prostu zabrało finansowanie r&d softu i nie mają się już czym pochwalić jak za czasów Ati ("Atmospheric scattering" ‎Preetham'a do dziś w grach stosowany). Jedyny plus jaki widzę to to, że AMD chce wydać część rzeczy na licencji MIT - a to oznacza, że ktoś ze środowiska OpenSource może zechce napisać narzędzia do TressFX (do blendera lub maxa) i nad tym trochę popracować za AMD, żeby coś z tego było.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 2
    @Daroo7777: Problem jest w wydajności - gra była pisana głównie z myślą o kartach AMD, które twórcy gry znają od podszewki (GCN znają świetnie za sprawą niskopoziomowych API i gry na PS4/XboxOne), ale to nie zmienia faktu, że shadery, które musieli zaimplementować dla tej gry nie służą AMD i wydajność u nich jest dużo niższa niż na konkurencyjnych kartach Nvidii.

    PS. też bardzo lubię tą grę i grałem w nią na kartach obu firm, jednak wydajność na kartach AMD nie zachwyca.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: 5
    To właśnie pokazuje ile wiedzy mają komentujący... aż szkoda gadać. MSAA liczone sprzętowo, ale bardzo dokładnie, porównywać z FXAA Nvidii/MLAA Intela liczonym w bardzo małym czasie ale z niższą jakością, TXAA liczony z poprzednich klatek przez co jest dużo szybszy niż MSAA (wolniejszy niż FXAA/MLAA), a podobna jakość (do tego jest jeszcze dziesiątki innych rozwiązań - każdy inny i każdy w innym przypadku się sprawdzi (lub sprawdzał się, zanim został zastąpiony przez lepszy))... i na koniec dosrałeś, że VXAO to AA, a nie AO - po prostu mistrz świata w wypowiadaniu się mimo braku podstawowej wiedzy.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: -5
    Akurat GameWorks jest świetnie zoptymalizowanym pakietem rozwiązań. Problem jest w tym, że ludzie zazwyczaj nie rozumieją co dodają. Najlepsze i najlepiej zoptymalizowane AO w przestrzeni ekranu (liczone tylko z danych na płaskim ekranie już po renderowaniu) ma stworzyła Nvidia (mowa o HBAO i jeśli chciałbyś wolnego AO w przestrzeni ekranu o słabym efekcie wizualnym to szukaj u AMD HDAO).
    VXAO oczywiście zmniejszy wydajność AO i to znacznie - będzie wymagać renderowania całej sceny do bufforów, zbudować z tego drzewo ósemkowe (voxelowe mipmapy) i z tego liczyć AO przy oświetleniu. Jest to wielokrotnie więcej liczenia niż w przestrzeni ekranu, ale będzie to pierwsze AO w grach dobre jakościowo i stabilne (nie pojawi Ci się nagle czarna plama bo coś weszło na ekran, a wcześniej nie było o niej danych, że zasłania światło gdy była jeszcze za kamerą). Wydajność spadnie? Tak. Bardziej u AMD? Tak, bo sprzętową rasteryzację którą można użyć przy wokselizacji ma lepiej rozwiązaną w sprzęcie? Czy to jest słabo zoptymalizowane? W żadnym razie - po prostu przenosi jakość AO na następny poziom.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: -1
    @Daroo7777: przykładowo Project CARS.

    42

  • Rise of the Tomb Raider jako pierwsza gra wykorzysta NVIDIA VXAO

    Ocena komentarza: -2
    @endrju_pl: Wręcz przeciwnie. Wydajność będzie słabsza wszędzie (VXAO daje dużo lepsze rezultaty niż AO liczone postprocess, ale wymaga znacznie więcej obliczeń). Po pierwsze wymaga wokselizacji sceny (a sprzętowe Conservative Rasterization (Dx12 lub OpenGL z rozszerzeniem Nvidii) jest lepiej rozwiązane na kartach Nvidii i nie da się tego oprogramowaniem naprawić - karty AMD po prostu tu są słabsze). Nvidia w swoich technologiach po prostu wykorzystuje to co sobie zaplanowali przy projektowaniu kart graficznych, a to nie ich wina, że AMD w tych aspektach pozostała w tyle. Inna sprawa, że kłody pod nogi to AMD próbuje rzucać za pomocą przykładowo TressFX gdzie wykorzystują słabe miejsca w sterownikach (z tym, że Nvidia w przeciwieństwie do AMD może to naprawić, bo to nie problem sprzętowy i naprawia w ciągu kilku dni, pisząc łatkę, żeby gdy sterownik wykryje grę sponsorowaną przez AMD to sterowniki zachowują się tak, aby dostosować się do złośliwego kodu).

    42

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Screen space faktycznie ma problem z tym, ze odbija się tylko to co widać. Jednak właśnie postać ładnie się odbija w przedmiotach postawionych przed (bo postać widać od tej strony na screen space) i do widać w pełnym oświetleniu i kolorach, a nie tylko odbija się brak światła ambient, co wygląda dziwnie (o ile AO + materiał obiektu wygląda ok, to odbicia samego AO już wyglądają śmiesznie - jak podany przykład z cieniami na podłodze, których nigdy nie powinno być).
    W Screen Space problemem jest odbicie w obiekcie z  tyłu obiektu z przodu (ściana za graczem nie odbije nam jego niewidocznej części... AO nam zwróci przybliżony kształt, bo odbite promienie trafią w przednią część i wcale nie będzie tu gorzej niż z wielkimi kapsułami, ale dokładne odbicie kolorów odpada (zresztą w obu przypadkach)) - tu niezbędna jest już voxelizacja sceny (od Maxwella i GCN 1.2 na PC można to zrobić akcelerowane sprzętowo (Conservative Rasterization), na konsolach niestety nie) i cone tracing.
    Co do mniej wymagające to zależy od sprzętu, ale masz rację. Na konsolach które fillrate texeli mają na poziomie wyższego lowendu w PC (lub high end 5 lat temu jak GeForce GTX 580, który ma podobny fillrate) faktycznie deferred rendering i wszystko co się dzieje postprocess (jak efekty ScreenSpace) czyli w oparciu o odczytanie i zapisanie do texeli, może być równie problematyczne co na urządzeniach mobilnych... na PC za to postprocess można było załatwić wszystko, bo mamy wielokrotnie większy fillrate, a inne możliwości do tej pory (przed Vulkan/Dx12) trochę były blokowane przez wysokonarzutowe API.

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Dalej mi chodzi po głowie dlaczego tak zrobili? Masz jakieś wytłumaczenie (wygląda trochę jakby pozazdrościli Screen Space Local Reflections i postanowili za pomocą taniej sztuczki udać, że coś tam się odbija)

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Ok, myślałem, że mówisz o tej drugiej, a wcześniej nie chciał mi się ten pierwszy ściągnąć, a podgląd online miał 170 stron ;p. Ok teraz wiem, że nie było mowy o mikro kapsułkach w około pixela, a gigantycznych generujących bardzo słabe AO. Co do AO to nie tyle ma doczynienia ze Specularem (kolorowymi odbiciami światła), a po prostu odbiciem rozmytego AI... i przyznam, że wygląda to strasznie źle (już pomijam bardzo słabą jakość to po prostu tak AO nie działa i dostali brzydkie cienie skierowane w kierunku kamery (a nie tak jak pada światło)). Naprawdę bardzo się zastanawiam co nimi kierowało, bo pomysł z założenia zły, a efekt mocno groteskowy (co widać na 179)

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Czytałem i nie widziałem nic tam Color Bleeding, ani AO dla dynamicznych obiektów. Masz jedynie mirrorowe materiały z CubeMapek udające Glossy liniowo interpolowane ze statyczną lightmapką.

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 1
    Pisałem, że ma Backmanna, a nie GGX (Beckmann jest orginalnym algorytmem wykorzystywanym fizycznym modelu oświetleniowym Cook-Torrance (ps. również w The Order 1886) - GGX to rozwinięcie Backmanna (dodano dodatkowy parametr który przy wartości odpowiedniej wartości daje dokładnie Beckmanna)). OFC aby być fair nie używa Beckmanna do wszystkiego i nie na każdym sprzęcie (na słabszych i mniej istotnych materiałach przełączają dystrybucje na Gaussa (jak w Phongu, z tym, że dalej liczone wszystko jest Cook-Torrance, ale z dystrybucją podmienioną)).

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Każde normalne AO wymaga kapsuł (w przestrzeni ekranu nie, ale takie nie nadaje się do bake). Tak samo masz w przytaczanym Lightmass (standardowym wypiekaczu mapek dla UE3/4).
    Żadnego Speculara nie dodaje, bo AO jak sama wskazuje dotyczy tylko zasłonięcia światła otoczenia (Ambient Oclusion) i nie ma nic wspólnego z resztą (Specular, Emmision, Diffuse...).
    Ale tak wypiekają nie tylko AO, a całe GI (Diffuse i Specular też), ale dokładnie tak jak inne bakery (z tym, że zamiast GGX/Beckmanna użyli Gaussa).

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 1
    Chodzi o dynamikę w ruchu (podejdziesz do ściany to powinieneś dostać tam AO i Color Bleeding co znacznie poprawia realizm - tu masz tylko statyczne wypalone na lightmapkach (znacznie mniej realistyczne, ale nie wymagające praktycznie nic mocy obliczeniowej od sprzętu)).

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 1
    Call of Duty: Black Ops z 2010 roku raczej nie wychodził 2 lata temu, a zdecydowanie wcześniej niż killzone shadow fall (i jeśli dobrze pamiętam nie była to nawet pierwsza gra PBR, ale o innych dokładnych szczegółów nie znam - CoD:BO stosował modelu Cook-Torrance, dystrybucja Backmanna i Fresnel aproxymacją Schlicka (czyli dokładnie tak samo jak teraz się chwalą konsolowe gry)).
    Nie wiem czy faktycznie była 2ga (musiałbym poszukać, ale to nie jest istotne - może była, bo pomysł z 2011/2012 podchwycili szybko), ale z Tiled Forward Shading jest taka sprawa, że nie zwiększa on w żaden sposób jakości, a z wydajnością zależy od szczegółów (jak GPU radzi sobie z wierzchołkami(2x renderujemy scenę zamiast raz), a jak z texelami (mniej niż w deferred robimy texelFetchy)) - zaleta jest czysto techniczna - brak zabawy z texelFetch rendering dla nieprzezroczystych + forward dla przezroczystych.

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 0
    Napisałem wyżej, że popełniłem błąd przy pisaniu, ale sens pozostał, co do AO to zastosowali HBAO od Nvidii (bardzo popularne AO w wielu grach), ale z przenieśli ze screen space do przestrzeni obiektu, bo bakeowali.

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 1
    No jasne, że koło wymyślono dawno i jest super, tak samo jak te algorytmy... po prostu przeciwstawiam się stwierdzeniu, że użyte teraz koło jest nowością i zrewolucjonizuje rynek, bo jest to stare koło... dobrze wykorzystane, ale nic nowego.

    O jakim znowu techdemo mówisz? Crysis 3 i wszystkie gry na UE to techdema?

    Co do Realtime pełna gębą to zauważ, że właśnie jest pauza (czyli GI statyczne nie jest aż tak widoczne, że jest statyczne ;p). Problem zaczyna się w ruchu, a właśnie o dobre jakościowo dynamiczne GI się toczy walka, aby dogonić realizm ;p (tak jak z approxymacją jego - statyczne AO na lightmapach mieliśmy od lat 90, ale dopiero Crysis z dynamicznym SSAO zrobił efekt WOW).

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 1
    Spieszyłem się rano i nieopatrznie wpisałem Spherical Harmonics, ale ofc w poście chodziło o Spherical gaussian distribution, którą masz m.in. w Lightmass, ale do bakeowanego GI wychodzi już z użycia, ze względu na to, że mimo, że szybka, to mało dokładna (jest używana za to w implementacji SVOGI w UE4 i w VXGI od Nvidii, bo przy liczeniu dynamicznie trzeba oszczędzać wydajność i nie można stosować dokładniejszych, fizycznie poprawnych modeli dystrybucji jak Beckmann/GGX (Beckman jest szczególnym przypadkiem GGX) - Order ofc korzysta z fizycznie dokładniejszych dystrybucji, ale już tylko do oświetlenia - a przyznam, że to dziwi, bo skoro bakeowali to mogli wypiec nawet pathtracerem fizycznie dokładne lightmapy, a zdecydowali się na szybki, mniej dokładny sposób (co nie jest wadą, a jedynie pokazuje, że ważniejsze było szybsze przygotowanie mapek niż jakość)).

    166

  • Dying Light 2 może być tytułem zbyt ambitnym dla PS4 i Xbox One

    Ocena komentarza: 5
    "przeciera nowe szlaki w renderingu"... możesz powiedzieć w którym miejscu. Do GI korzystają z bardzo starego sposobu Spherical Harmonics, które w grach się pojawiało 10 lat temu (tylko, że tam były dynamiczne na cubemapkach), a później już w dużo lepszej formie w grach UE4 czy CryTek (Light propagation volumes korzystają z SH, ale dynamicznie to działa), ale tu jest wszystko statyczne na lightmapach (technologię pamiętają gry pisane w Dx5)... z tym, że dziwi trochę, że skoro już wypiekają, to graficy mogli wykorzystać lepsze jakościowo rendery, a tak to skopiowali starego Lightmass z UnrealEngine.
    Co do samych materiałów to przeczytasz też tam, że wykorzystują dokładnie te same algorytmy co reszta świata od 4rech lat.
    Ogólnie czekam na wyjaśnienie, co według ciebie jest nowymi szlakami, bo dla mnie technicznie tu jest po prostu tylko przeszłość (czasami bardzo odległa), ale za to dobrze wykorzystana przez artystów.

    166

  • Pixar udostępni swoje narzędzie animacyjne za darmo

    Ocena komentarza: 0
    Podałem jedno techdemo jako odpowiedź na screeny z papierka technologicznego (ma się tak do techdema, jak techdemo do gry ;p). Dobrze wiesz, że The Tomorrow Children nawet nie ma ustalonej daty premiery i nie wiadomo czy utrzyma (nawet tak słabą) jakość GI, bo to co do tej pory widziałeś to tylko techdemo (mowa o video techdemie, nie tym co teraz pokazałeś), bo gdy do techdema dojdzie reszta gry, to najprawdopodobniej trzeba będzie jeszcze grafikę obciąć (tak jak The Order 1886 przed wydaniem). Do czasu wydania tej gry zobaczysz wiele na PC ze znacznie wyższą jakością GI (tylko teraz nie ma co pokazać, bo tu nikt nie pokazuje screenów wcześniej niż kilka miesięcy przed wydaniem).

    PS. Quantic Dreams od strony technicznej nic ciekawego nigdy nie pokazał. Za to świetnie pokazują jak wiele można przy pomocy designu, oszustw, świetnych grafików i reżysera wycisnąć, że starych technologii.

    26

  • Pixar udostępni swoje narzędzie animacyjne za darmo

    Ocena komentarza: 0
    kratos44 Nie wiem po co trolujesz. Jeśli pytasz o realizm shaderów to zdecydowanie bardziej realistyczne są w Project Cars. W DC jest za to zupełnie inny koncept graficzny (bo to nie symulator, a arcade), więc shadery mają bardziej plastyczne i sceny bardziej zróżnicowane. W Project Cars chodzi o dokładną symulację prawdziwego toru (więc jeśli nie ma kępki trawy w realnym świecie to nie ma i tu, tak samo jest z shaderami i kolorami (wszystko tak wyblakłe jak w normalnym świecie)). Jeśli uważasz DC za realistyczną grafikę oznacza jedynie, że w życiu nie widziałeś onboardów z prawdziwych wyścigów (więc masz wyobrażenie realizmu przez przekolorowane filmy, a nie realne nagrania).

    Co do platformówki to nawet nie wiem jak się do tego odnieść, bo nie mam pojęcia co Cię tam zachwyciło.

    Nie wiem co chcesz od The Order 1886. Bardzo ładne modele (graficy dali radę), a designerzy stylizacją przesłonili niedostatki sprzętu.

    Cascaded Voxel Cone Tracing to implementacja Voxel Cone Tracing na sprzęcie który nie jest w stanie go uciągnąć (więc obniża się jego jakość - według twóców ). Jednak jak dobrze wiesz kaskadowe Voxel Cone Tracing jako pierwsze pojawiło się w Unity3D jako plugin, a teraz Nvidia będzie dorzucać do większości gier korzystających z GameWorks (tylko tu w przeciwieństwie do konsol jest w stanie uciągnąć realistyczną grafikę) https://www.youtube.com/watch?v=cH2_RkfStSk

    Porównywanie już zwykłego emitera cząsteczek do symulacji fizycznej dymu to już jest superzabawne ;p.

    26