• benchmark.pl
  • Gry
  • OnLive – rozpoczęto zapisy do programu beta-testów. Analitycy przewidują zmierzch konsol dla graczy
Gry

OnLive – rozpoczęto zapisy do programu beta-testów. Analitycy przewidują zmierzch konsol dla graczy

przeczytasz w 1 min.

Ledwie wczoraj informowaliśmy Was o premierze nowej, dość niezwykłej usługi nazwanej OnLive (można ją określić jako coś na kształt usługi Games on Demand), a już dziś jej twórcy – firma Rearden Labs poinformowali o rozpoczęciu zapisów do jej beta testów. Co ciekawe mają one ruszyć już latem tego roku i zgłosić się do nich może każdy kto ma ukończone 18 lat, posiada podłączony do Sieci komputer PC  z systemem Windows XP/Vista lub opartego na Intelu Mac’a.  Niestety, musi też mieszkać na terenie USA.

 Serwis Gamespot udostępnił film z konferencji prasowej twórców OnLive, podczas której zaprezentowano jak ta usługa będzie działać odpalając Crysis’a w rozdzielczości 720p na kiepskim sprzętowo notebooku Dell’a (ten fragment rozpoczyna się od 16 minuty filmu)


Dzisiejszy dzień przyniósł też inne ciekawe informacje związane zarówno z samym OnLive jak i technologią Cloud Computing. Otóż okazuje się, że do wyścigu o graczy dołączy tu prawdopodobnie również firma Acclaim, której szef David Perry potwierdził, że prowadzone są prace nad podobnym system do OnLive.

Wielkie zainteresowanie jakie wzbudził nowy system dystrybucji gier spowodował też wiele spekulacji i domysłów odnośnie dalszego losu konsol i sprzętu dla graczy, który za sprawą OnLive miałby stać się zupełnie zbyteczny. Jeden z najbardziej znanych analityków branży – Michael Patcher z firmy Wedbush Morgan stwierdził dziś, że oto nastąpił schyłek konsol  i obecna generacja tych urządzeń jest zarazem ostatnią jaka pojawiła się na rynku. Jako przyczynę podaje on brak zainteresowania firm wydawniczych wspieraniem następców Playstation 3 czy Xbox’a 360. Jego zdaniem cała uwaga zostanie teraz przerzucona na usługi pokroju OnLive, które gwarantować bedą niższe koszty dystrybucji gier (o ile ceny nie zostana ustalone na zaporowym poziomie) i zupełny upadek piractwa. Czyżby więc szykuje nam się "jedyny, słuszny" dostawca gier?

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szawel
    0
    Jak już pisałem to nie przejdzie. Znając amerykanów w najbliższym czasie powstanie bzdurny patent i utworzony zostanie monopol na tą usługę, przez co ceny użytkowania były by tak zaporowe, że skutecznie odstraszy to kogokolwiek.
    Samo rozwiązanie też nie zmieniło by nagle rynku.
    Konsole też będą nadal się sprzedawać, chociażby ze względu na filmy, bądź ludzi, którzy nie będą chcieli korzystać z tej usługi.
    • avatar
      sevae
      0
      Cloud by AMD www.benchmark.pl/aktualnosci/Multimedialna_Chmura_-_AMD_Fusion_Render_Cloud-16440.html
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Na pewno będzie na to jakiś abonament jeśli jednak abonament byłby odpowiednio niski i firmy wydające gry umieszczały by je tylko w tej usłudze a nie wypuszczały w ogóle na rynek każdy byłby zmuszony do wykupienia tego małego abonamentu a więc ewidentny koniec z piractwem a może wtedy nawet firmy by lepiej zarabiały na nowych grach dzięki temu abonamentowi.Ale wtedy przegrają na tym konsole no i wyścig coraz lepszej wydajności by zwolnił albo się po prostu zatrzymał wyszła by konfiguracja najlepiej obsługująca 720p i producenci zaczęli by wyścig o jak najmniejszy pobór mocy przez procesory jaki i karty graficzne co się z tym wiąże mniejsze zasilacze czyli mniejszy rachunek za prąd no i nie potrzebne już tak duże dyski twarde.Oszczędzone pieniądze na prądzie i kupowaniu drogich podzespołów można by przeznaczyć na lepsze łącze internetowe oczywiście teraz jest to nie wykonalne bo internet jest drogi ale zanim to się rozpowszechni na taką skalę miejmy nadzieje że ceny internetu spadną ;]
        • avatar
          Radical
          0
          Na dzień dzisiejszy wygląda to tak pięknie że aż ciężko mi uwierzyć że coś takiego jest możliwe. Po pierwsze czy to naprawdę będzie działać tak jak twórcy to opisują? (pamiętacie może konsole phantom? ona też miała być rewolucją). Wyobrażacie sobie jakim zapleczem sprzętowym musiałaby się pochwalić firma która reprezentuje. Np 100 tys ludzi grających jednocześnie w crysisa? Toć to chyba wszystkie superkomputery na świecie razem nie mają takiej mocy obliczeniowej. Po drugie jakie będą koszty. Jeśli np cena będzie w granicach 200zł miesięcznie, plus cena internetu i do tego jeszcze cena gier to jednak jest to cena zaporowa bo kupując konsole np za 1000zł mamy ją na lata i jeszcze możemy odsprzedać jak się znudzi. No pozostaje jeszcze kwestia konsol i pecetów. Jaki interes będzie miało w tym sony, microsoft, nintendo, nvidia, ati/amd, intel że nagle wszyscy przestaną kupować ich produkty. Niewiem kto stoi za onlive ale wydaje mi się że jeśli będzie to miała być taka rewolucja to poprostu kilka firm się skrzyknie i wykupią to tylko po to żeby się nigdy nie ukazało, bo jakby nie było obecny status quo jest dosyć dochodowy dla nie jednej firmy.
          • avatar
            czesterfield
            0
            1. Żeby ktoś patent wykupił, najpierw ktoś musi go chcieć sprzedać. Jeśli prawda jest ze pracowali nad tym 7 lat i współpracują z nimi wymienione firmy, to kwota musiałaby być niebagatelna, przy założeniu że owe firmy nie podpisały umowy o braku możliwości sprzedaży patentu.
            2. Byłby to ogromny cios dla konsol, z drugiej jednak strony nie każdemu sie podoba forma abonamentu, czy też ciągłego wykupywania gry na kolejny okres (co zostało wspomniane na pokazie). Każdy korzystający z tego, pewnie skupi się na 2-3 tytułach za które bedzie płącił przez okreslony czas, ąz mu sie nie znudza. Poza tym obecnie, wiekszosc gier wyglada lepiej, chodzi plynniej niz na pc (o ile ma swoj odpowiednik), czemu wiec i tak mało kto ma x360/ps3 w domu?:)
            3. Abonement - jaki by nie był dla Polaka i tak zawsze za drogi, ale nie oszukujmy się, pomysł nie jest kierowany na nasz i podobne rynki... Jeśli cena bedzie przystepna, a koszt wykupienia gry na miesiąc niższy od jej ceny w sklepie, to na pewno sie to przyjmie. O to bym się nie martwił, na pewno zrobią tak żeby serwery nie były przeciążone :)
            4. Nie zapominajmy że sprawa tyczy sie tylko gier. A skoro i tak jest ten pc w domu to fajnie by bylo czasem w cos popykać bez bawienia sie w abonamenty itp, wiec konkurencja nie powinna znacząco ucierpiec.

            Takie jest oczywiscie moje zdanie, moze sie myle... czas pokaze ;)
            • avatar
              _nick_
              0
              To będzie przyszłość gier :) i skończy się w końcu piractwo. Jestem za! To się przujmie jeśli będzie odpowiednio niski abonament.
              • avatar
                cadra
                0
                Ciekawy pomysł. Wygląda na to, że do końcowego odbiorcy (gracza) będzie docierał obraz (i dźwięk?) wyrenderowany na serwerze. Ciekawi mnie jakiej szybkości łącza będzie wymagało granie w rozdzielczości 720p (a co dopiero 1080p). Co z pingami? Moim zdaniem nawet w USA usługa będzie dostępna jedynie w miastach, gdzie rozbudowana jest infrastruktura teleinformatyczna. U nas - jak na razie - sprawa technologicznie przegrana (znikoma grupa odbiorców z bardzo szybkimi łączami szerokopasmowymi)
                • avatar
                  Player1
                  0
                  Obejrzyj film, kolo powtarza kilka razy że do grania w HD wystarczy łącze 5Mbit. Ponieważ usługa ruszy na dobre dopiero pod koniec roku (i to wyłącznie w USA) to zanim dotrze do Europy łącze o wymaganej przepustowości nie będzie już rzadkością. Na mój gust, wnioskując z filmu, to największym problemem technicznym będzie rozmieszczenie serwerów na takim zadupiu, w jakim my mieszkamy.
                  • avatar
                    szawel
                    0
                    U nas będzie to możliwe za jakieś 10lat jak nie dalej.
                    No i słusznie poruszone już tu sprawy:
                    - cena internetu
                    - cena abonamentu
                    - cena wykupienia gry na określony czas
                    - brak możliwości modowania gier
                    - brak możliwości zabrania gry gdzieś na wakacje (syn mojej kuzynki bez PS się z domu nie rusza).
                    - serwer musiał by stać w PL (już to widzę)

                    Zliczając to wszystko. Nie jestem pewien czy okaże się to aż tak wielkim hitem. No może w krajach takich jak USA i Japonia, gdzie z łączami nie będzie problemu a większość społeczeństwa ma choćby laptopa.

                    Mimo to, jakoś tego nie widzę. Nawet jeśli istotnie wymyślili jak ominąć ping i problemy techniczne, to nie wierzę w konkurencyjność cenową tego rozwiązania. No i abonament, a FE! Nie cierpię się wiązać jakimikolwiek abonamentami. Kupuję i mam, moje. Chyba jednak bym wolał wyłożyć na konsolę, która obecnie już tak wielkim wydatkiem nie jest. Płacę raz i mam.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      dopisze sie do ceny abonamentu - niech kazdy pomysli za ile mozna kupic 2 letnia dobra gre, a ile wydaje sie np na WOW-a ? jak raz kupie to gram ile chce i moge odsprzedac lub instalowac mody itd. a co jesli ktos podczpi sie pod nasz abo? kto zapłaci za takie ewenementy?