Ciekawostki

Arrivo, czyli coś jak tunele Muska na powierzchni

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Arrivo to najnowszy pomysł na superszybki transport miejski. Twórca twierdzi, że jego plan jest tani i prosty we wdrożeniu.

Elonowi Muskowi marzy się rewolucja w transporcie. Na osiągnięcie tego celu ma kilka pomysłów, z których najważniejsze to: hyperloop (czyli superszybka kolej) oraz podziemne tunele dla samochodów (tworzone przez The Boring Company). Człowiek, który jeszcze niedawno współpracował z wizjonerem, zaproponował swego rodzaju połączenie tych projektów i nadał mu nazwę Arrivo.

Arrivo to projekt, na czele którego stoi Brogan BamBrogan – były inżynier SpaceX i człowiek, który bardzo chciał urzeczywistnić koncepcję hyperloop. Nowy pomysł polega na tym, by samochody mogły poruszać się na specjalnych magnetycznych saneczkach i tym samym przemieszczać się z punktu A do punktu B z prędkością na poziomie 320 km/h. 

Arrivo pomysł

Pomysł jest bardzo podobny do tego, który zaproponował Musk (jako sposób na likwidację korków). BamBrogan nie zamierza jednak schodzić pod ziemię, lecz całość zrealizować wzdłuż obecnie istniejących dróg. Dzięki temu bardzo szybki środek transportu ma być też tani i prosty do wdrożenia.

Arrivo: sposób na szybki transport - wideo 

BamBrogan ma nadzieję, że w 2019 roku uda się ruszyć z budową, a dwa lata później pierwsza nitka będzie już działać. Podzielacie ten optymizm?

Źródło: The Verge, Arrivo

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Marc1n
    Bardziej realne niż hyperloop. A że system automatyczny i bezkolizyjny to ma szansę naprawdę przyspieszyć transport.
    Kwestia tylko gdzie zmieścić tą infrastrukturę.
    4
  • avatar
    rahl_r
    Wygląda ciekawie, wraz z postępem autonomizacji pomysł całkiem realny. Trochę przypomina system transportu z Minority Report.
    2
  • avatar
    lataj
    Tylko jestem ciekaw jaka jest przepustowość rozładowywania aut i towarów z tych wózków. Do tego potrzeba też raczej trochę miejsca, a mają one chyba za zadanie odbieranie lub zawożenie tego do centrum.
    1
  • avatar
    piotr.potulski
    Zamiast przetransportować 70 kg pasażera według tych pomysłów będzie się transportować 1770 kg pasażera wraz z pojazdem. Coś poszło nie tak.