Gry

32K w 240 fps? Czy tak będą wyglądać gry w 2042 roku?

przeczytasz w 1 min.

EA i DICE zauważalnie przyspieszają z promowaniem Battlefield 2042. Trudno się dziwić, aczkolwiek jednocześnie wypada przyznać, że pomysłów wciąż nie brakuje.

Xbox 2042 - wyobraź sobie przyszłość gier

Kilka dni temu pojawił się materiał zatytułowany Xbox 2042. W pierwszej chwili faktycznie można skojarzyć go z wizją nowej konsoli. Wizją, bo na zapowiedź zdecydowanie za wcześnie. Co obejmuje? Między innymi możliwość rozgrywki w 32K przy 240 klatkach na sekundę (maksymalnie do 480), ale też pierwszy na świecie holograficzny UX oraz natychmiastowe ładowanie i synchronizację. Oczywiście również grafikę nie do odróżnienia od rzeczywistości.

Póki co, ray tracing w Battlefield 2042 tylko na PC

Wystarczy przypomnieć sobie jakiś ze starszych filmów aby zdać sobie sprawę, jak często wizje mijają się z późniejszymi realiami. Czy tak będzie i w tym przypadku? To i tak chyba nie jest najważniejsze, ponieważ całość to jeden ze sposobów na promowanie wspomnianego Battlefield 2042. I tu płynnie możemy przejść do obecnych czasów, które niektórych rozpieszczać nie będą.

Nowszy materiał potwierdza, że Battlefield 2042 będzie wykorzystywać ray tracing, ale tylko w wersji PC, do tego na jednostkach wyposażonych w karty graficzne GeForce RTX. Posiadacze najlepszych PC mają cieszyć się też kilkoma innymi elementami. Między innymi najwyższym poziomem detali, nieograniczoną liczbą wyświetlanych klatek na sekundę oraz obsługą G-SYNC, a także technologii NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex.

Przypomnijmy, że omawiana gra zmierza też na PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 4 i Xbox One. Premiera już 19 listopada.

Źródło: xbox, NVIDIA GeForce

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    levusek1992
    23
    To wszystko idzie w złym kierunku. Zamiast 4k, 8k zaczęli by robić lepsze i bardziej rozbudowane animacje i szczegóły otoczenia oraz zniszczeń. Gry sprzed 20 lat mają czasami żywszy i bardziej interaktywny świat niż te sztuczne, drewniane światy z aktualnych gier. Co człowiekowi po 8k jak wszystko jest sztywne, animacje drzew, wybuchów i zniszczeń to proste algorytmy.
    • avatar
      BariGT
      11
      Tak, niestety do zakupu RTX20040 bedzie potrzeba sprzedac obie nerki a wyzsze modele beda w cenie "pisz Priv"
      • avatar
        royal90
        7
        A ja myślę że w 2042 roku bedzie 3-ci remaster GTA V i bedzie dało się grać na zremasterowanych RTXach 7060 bo będące oficjalnie RTXy 12060, 12070 i 12080 oraz ich odmiany Ti będą niedostępne.
        • avatar
          Warmonger
          5
          Prognozy oparte o prostą ekstrapolację rzadko sprawdzają się w dłuższym okresie - nie wiadomo, jakie zmiany w technologii i ogólnie na świecie wydarzą się po drodze.

          Tym bardziej, że mamy kryzys na kryzysie.
          • avatar
            Quenser
            2
            Zamiast grafika niech zajmą się mechanika gry i ciekawa fabułą bo ciężko mi wymienić gry z przed kilku lat nie będących grami Sony które miały ciekawa mechanikę świat i fabułę. Ubisoft klepie praktycznie tylko gry z otwartym światem które niewiele się różnią od poprzednich części z dziesiątkami nic nie wnoszących mechanik i masa mikropłatności. EA Nawet gorzej bo sprzedają gry co powinny być grami F2P. Rockstrar ma w nosie fanów i woli doić kasę z zarżniętej krowy. Te firmy powinny wyznaczać trendy i szukać nowości w branży, zamiast tego siedzą i liczą kasę na już dawno odgrzanym kotlecie
            • avatar
              elim1
              2
              2042 rok jest za 20 lat, więc należałoby popatrzeć jaka technologia była 20 lat temu i jak się rozwinęła do dzisiaj, wtedy otrzymamy odpowiedź czy za te dwie dekady będziemy grali w 32k. Należy wziąć pod uwagę to że technologia gier też idzie do przodu co powoduje że powstają coraz bardziej wymagające produkcje, więc za te 20 lat być może będziemy rozmawiali o "tylko" 16k, ale może też być regres i ze względu na oszczędności prądu nowe karty graficzne zamiast stawiać na wydajność to postawią na energooszczędność i wtedy nie będziemy się zastanawiać czy będziemy mieli rewelacyjną grafikę, ale czy w ogóle włączymy przyszłościowy komputer. Być może tak jak ograniczono moc odkurzaczy tak zostanie ograniczona moc komponentów elektronicznych i zamiast przełomów będziemy mieli stagnację.
              • avatar
                KENJI512
                2
                YYYY.... a co to za problem zwiększyć rozdzielczość w grze?

                Niech się lepiej skupią na grafice, AI, grywalności, innowacyjności, fizyce - czy chociażby optymalizacji, aby te 8K działało w 200fps, bo fpsy poczujemy, a 4K czy 8K już niekoniecznie.
                • avatar
                  unadarek1983
                  1
                  Od ponad 25 lat się słyszy aaa kiedyś to będą gry wyglądające jak film jeszcze z 5 lat jeszcze z 10 itp. śpiewki ,widzę że bajek ciąg dalszy :-) marketing musi robić swoje a na kidziarstwo to działa :-) tak szczerze to teraz te gry wyglądają jak gów..... cukierkowe,jebiące po oczach że trzeba wyłączać kilka opcji żeby nie oślepnąć od tych idiotycznych światełek ,ktoś niżej dobrze napisał że 20 letnie gry mają więcej wigoru niż syfki teraźniejsze
                  • avatar
                    Mario2k
                    0
                    Zakładając obecną złożoność grafiki to do 8k 120fps potrzebna będzie karta o mocy 5-6x większej niż obecny RTX 3090 , jako że złożoność sceny i jakość tekstur będzie rosła to na 16k i 120fps poczekamy minimum do 2032 roku
                    • avatar
                      DarioKryptoFan
                      -6
                      Cóż akurat na rozdzoelxzodcizch znam się jak nikr inny w końcu jestem jednym z ojców wspiltwurcow rozdzalki 8K i 16!
                      Obecnie jestem zatrudniony przy 32K do wprowadnxkrnka do domozefon użytku ibuwazam ze wszyscy na rym zyskają wazczegolnici gracze. Obraz będzie osczejszy niż żyleta a to chodzić żeby piksele nie hykynwidoxzne golemy okiem.
                      • avatar
                        greghostor
                        0
                        Fajne bajki
                        • avatar
                          yareku
                          0
                          Ja tam mogę grać w pixel art.
                          • avatar
                            StaryZgred
                            0
                            W 2042 wszystko będzie latało w chmurze. Jesteśmy prawdopodobnie ostatnim pokoleniem które ma w domu "hardware". Już teraz Chmura oferuje zadawalające rezultaty. Za dwadzieścia lat to będzie standard. Komputery zostaną zdygitalizowane a telefon komórkowy to będzie tylko ekran i bateria. W domu też będą tylko ekrany i Wi-Fi.
                            • avatar
                              pablo11
                              0
                              32k nie ma sensu. Ludzkie oko nawet na całej swojej powierzchni, nie jest w stanie przyjąć takiego obrazu. Myślę, że 8k, to będzie szczyt rozdzielczości w grach, bo taki obraz, pomniejszony do rozdzielczości którą widzi oko, będzie dość wiarygodny nawet bez antyaliasingu. 8k, to już 16x więcej obliczeń, niż fullHD. 240FPSów, być może ma jakiś sens w grach mocno kompetytywnych.
                              • avatar
                                kronic
                                0
                                Rok 2021 i nadal po wystrzale z granatnika w większości gier plama na ścianie.Z tym,że poszło to w dobrym kierunku ładniejsza z odbiciami i lepszymi cieniami:)