Gry

Mantle przyśpieszy Battlefielda 4 o 45%

Battlefield 4 działać będzie dzięki Mantle aż 45% szybciej niż na identycznym komputerze korzystającym z DirectX.

AMD Mantle przyśpieszy Battlefielda 4 o 45%

Na targach CES 2014 pojawiło się również AMD. Skoro tak, to nie mogło zabraknąć kilku słów na temat technologii Mantle. Wciąż trwają spory na temat tego, czy trzeba mówić tutaj o rewolucji, czy też jedynie o małej ewolucji względem tego co oferuje obecnie DirectX. Zdaniem AMD, zdecydowanie o tym pierwszym.

Grą, która jako pierwsza korzystać będzie z technologii Mantle zostanie Battlefield 4. Stosowana aktualizacja miała pojawić się w grudniu, ale jej premiera została opóźniona i ostatecznie zadebiutować ma ona w tym miesiącu. Ponownie otrzymujemy zapewniania, że jest na co czekać.

Na wspomnianych targach odbyła się prezentacja Battlefielda 4 korzystającego z dobrodziejstw Mantle. Niestety do sieci trafiło bardzo mało materiałów. Najważniejszą informacją są jednak słowa przedstawicieli AMD. Wedle nich, Battlefield 4 działać będzie dzięki Mantle nawet o 45% szybciej niż na identycznym komputerze korzystającym z DirectX.

Brzmi ciekawie i z pewnością obietnice te będą po premierze aktualizacji szybko weryfikowane. Na tę chwilę pozostaje nam jedynie krótki filmik z konferencji, ale niestety nie jest on szczególnie miarodajny ze względu na słabą jakość nagrania.


Źródło:dsogaming

Komentarze

120
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Verisu
    11
    Trochę przesadzili z tymi procentami
    • avatar
      tomcorek
      10
      Jak zobaczę to uwierzę.
      • avatar
        legoras
        9
        AMD i te ich obietnice.. a po premierze zawsze wychodzi to samo - zrobionym w bambuko.
        • avatar
          sceri
          6
          Ja uważam, że AMD jest w bardzo dobrej sytuacji i Mantle może być prawdziwą rewolucją.
          Skoro układy AMD są w obydwu konsolach nowej generacji to firma stara się teraz zrobić pomost między konsolami a PC. Na pewno będzie bardzo wygodne dla developerów.
          • avatar
            kerry_sd
            4
            wszystko zależy na jakiej platformie i w jakich ustawieniach ;)
            • avatar
              Aciej
              4
              Szczerze chciałbym by to była prawda chociaż jestem od zawsze posiadaczem GF. Wreszcie może producenci zaczęli by myśleć by skończyć z tym ciągłym rozrostem tych kart bo za niedługo będzie potrzeba przebudowy standardu ITX na potrzeby jeszcze większych kart graficznych.
              I zająć się wreszcie poprawą architektury i technologii.

              Ale jest tylko jedno ale....
              Pamiętne przereklamowane zapowiedzi w ostatnim czasie rożnych produktów od AMD.
              • avatar
                Konto usunięte
                4
                Pewnie kolejny gniot z google translate. "Up to 45%" należy traktować z wielkim dystansem. Takie marketingowe brednie źle służa zarówno AMD, jak i skompromitowanemu DICE. Redakcja benchmarka nie powinna sztucznie podgrzewać atmosfery i prowokowac "gówno-burze".

                Nowe API faktycznie można uzać za rewolucyjne, ale to tego potrzeba projektu i silnika od podstaw zaprojektowanego pod Mantle.
                • avatar
                  stupidisco111
                  3
                  NIech oni lepiej zajmą się łataniem tej gry....
                  • avatar
                    DyndaS
                    3
                    Jak zobaczę to uwierzę...
                    • avatar
                      Sir R
                      2
                      Pewnie zapomnieli przecinka wstawić, miało być 4,5% ;) Ale pożyjemy zobaczymy.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        2
                        Chciałbym aby to było prawdą. Troszkę w to wierzę ponieważ na yt jest gameplay z gry bodajże dead island bądź left 4 dead gdzie na linuxie na takim samym sprzęcie gra chodzi prawie 2x lepiej. Polecam pogooglać i zobaczyć. Grafika jest taka sama a różnice spore. Co prawda nie ma tam wodotrysków graficznych ale się da :D
                        • avatar
                          viper88
                          2
                          Mam rozumieć, że te wszystkie osoby które mówią, że będzie najwyżej 10% już przeprowadziły testy?
                          • avatar
                            skoti
                            2
                            Tak. Tablice wierzchołków wysyłane były długo, bo wysyłano wszystkie wierzchołki co klatkę... na szczęście od 97roku dużo się zmieniło i to o czym mówisz czyli dane trzymane na GPU statycznie w VBO się przewinęły (2003 rok) i wtedy wystarczyło bindować buffor i wysyłać... Obecnie bindowanie buffora można złączyć z innymi bindowaniami (GL_ARB_multi_bind), lub wcale nic nie bindować (bindless graphics - według Nvidii 7-10x mniejszy narzut), co więcej z samym wysyłaniem (rysowaniem) też minęło Cię kilka nowinek chociażby multidraw, draw_instanced, draw_indirect, transform_feedback.
                            To o czym mówię to przy milionie drawcalli to GL_ARB_multi_draw_indirect, które w core OpenGL jest od wersji 4.3 (glMultiDrawElementsIndirect)... jeszcze więcej możesz osiągnąć na kartach Nvidii z GL_NV_bindless_multi_draw_indirect

                            To nie jest tak, że rozwój OpenGL zatrzymał się w 2003 na VBO, a idzie ostatnio bardzo dynamicznie (gdzie wszystko co starsze niż VBO już zostało wyrzucone).
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              1
                              chodzi o to ze doda 45% bledow
                              • avatar
                                Matizekt
                                1
                                Skoro mam GTX, który tego nie wspiera to mogę wybrać czy ma mi aktualizować BF4? Bo czuje, ze nie dość ze ta aktualizacja wprowadzi 1000 nowych bugów to jeszcze będzie ważyła z 10 GB ...
                                • avatar
                                  Kieresz
                                  1
                                  zief......na moim prawie dwuletnim kompie bf4 chodzi 60fps wiec szoku nie doznalem.....niech to na crysis3 dadza.....
                                  • avatar
                                    Buuren
                                    1
                                    chyba raczej chodzi o "do 45%" czyli jednemu 5%, drugiemu 3%, a prezesowi AMD 45%
                                    • avatar
                                      TitoBandito01
                                      -1
                                      Jak szaleć to na całego - Mantle przyśpieszy BF4 o 145%! A co!
                                      • avatar
                                        Presti
                                        -2
                                        Wiecie co jest w tym wszystkim najlepsze ? Że nowe API będą obsługiwały również GeForce'y . Był o tym news ,tylko nie pamiętam czy tu ,czy na stronkach konkurencji :)
                                        • avatar
                                          kitamo
                                          -2
                                          Ci ktorzy pamietaja Glide od 3dfx pewnie zrozumieja na czym polega zwiekszenie wydajnosci przy niskopoziomowym API. Reszte mlodzikow ktorzy nie mieli nigdy 3dfxa zapraszam do lektury i poznania tego fenomenu jakim bylo Voodo i Glide.
                                          Gdyby nie fakt ze firma podupadla, to moze i dzis glide by zyl.
                                          • avatar
                                            trybcio86
                                            -4
                                            jakosc filmiku tragedia :/ jakby nie fraps to nic z tego wykresiku nie idzie odczytac
                                            • avatar
                                              untited898
                                              0
                                              Jak na tym filmie było 100fps to ja chyba jestem ślepy.
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                0
                                                Może być ciekawie :D czyżby wreszcie optymalizacja była ok :D
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  Szykuje się nam nowa wojna między Nvidią a AMD


                                                  http://proline.pl/?n=szykuje-sie-nam-nowa-wojna-miedzy-nvidia-amd
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    a prawda taka, że w działaniu dalej nie będzie różnicy, i dalej będzie tak, że jeśli nvidia była górą w danym tytule, i w danej konfiguracji, to tak pozostanie, i w drugą stronę.
                                                    • avatar
                                                      skoti
                                                      0
                                                      API tak jak kod jest natywny wtedy kiedy nie musi być tłumaczony, aby odbiorca zrozumiał. Przykładowo kod skompilowany w C/C++ do natywnego kodu dla procesora jest natywny, ale kod w Javie, który jest kompilowany do kodu pośredniego już taki nie jest i musi być przez maszynę wirtualną tłumaczony. API bazy danych jest natywne kiedy bezpośrednio potrafi z tą bazą rozmawiać. JDBC/ODBC nie są zrozumiałe przez bazę danych i te API rozmawiają z tłumaczem (driverami do bazy danych), które tłumaczą kod do API (a jeśli chodzi o ścisłość to nie API, a ABI, ale to już mniejsza o to) bazy. Jeśli powstałaby baza, która zamiast swojego API od razu rozumiałaby ODBC/JDBC to te byłyby dla niej natywne.

                                                      API OpenGL i DirectX jest jak najbardziej natywne dla sterownika - to, że istnieje implementacja w wielu sterownikach nie ma nic do rzeczy. Inna sytuacja byłaby gdyby AMD postanowiło na implementacji Mantle dodać nakładkę w postaci tłumacza OpenGL do Mantle (jak Sony przykładowo zrobiło w PS3 gdzie PSGL był tylko tłumaczem dla libgcn przez co nikt go nie chciał używać, bo nie był natywny, a był dodatkową warstwą abstrakcji). Na szczęście na PC obecnie sterownik DirectX sam gada ze sprzętem, bez jakiegoś dodatkowego API, sterownik OpenGL jest osobnym sterownikiem gadającym bezpośrednio ze sprzętem i Mantle jest osobnym sterownikiem gadającym bezpośrednio ze sprzętem. Co innego takie OpenCL, które u Nvidii jest tłumaczone do CUDA i działa przez sterownik CUDA.
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        This video is private :)
                                                        • avatar
                                                          Konto usunięte
                                                          0
                                                          haha tak sobie czytam te banialuki o procentach i popcorn mi sie konczy
                                                          • avatar
                                                            irondick
                                                            0
                                                            "Najważniejszą informacją są jednak słowa przedstawicieli AMD. Wedle nich" Wedle to taka rodzina słodyczy... Albo "Wedle trzech Buczków". Raczej powinno być "Według".
                                                            Co do sprawy grafiki w grach, czy ktoś słyszał o zaimplementowaniu do gier technologii NURBS tak opiewanej parę lat temu?