Gry

ESWC 2008 Poznań - wywiad z przedstawicielem CD-Projekt

przeczytasz w 1 min.

Na stoisku CD-Projekt spotkaliśmy się z Maciejem Sachmacińskim, menedżerem do spraw produktu. Przeprowadziliśmy z nim rozmowę na temat najnowszych planów wydawniczych firmy. Na zdjęciu poniżej: Redaktor Ewa Stiller z entuzjazmem wypytuje przedstawiciela CD-Projektu o najciekawsze informacje dotyczące nadchodzących tytułów.



benchmark.pl: Mass Effect to jeden z największych nadchodzących hitów na PC. Co mógłbyś nam powiedzieć o tej grze? Wydawcą jest przecież Bioware, pionier gier RPG. To ta firma wydała takie hity jak Knights of the Old Republic czy Jade Empire. Czego możemy spodziewać się tym razem?

Maciej Sachmaciński: Zacznę może od tego, czym różni się wersja PC-towa od konsolowej. Po pierwsze, różnego rodzaju zarzuty, czy poprawki, które zgłaszali fani od czasu wydania gry na konsole zostały w tej nowej wersji zaaplikowane, chodzi tutaj m.in. o system walki w oddziale. Dodatkowo na potrzeby wersji PC-towej stworzono zupełnie nowy interfejs do organizacji wszystkich elementów w grze. Z kolei my, jako dystrybutor, robimy bardzo dużą rzecz dlatego, że Mass Effect zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich jest w pełni lokalizowany. Oznacza to, że ponad siedemdziesięciu aktorów przez trzy miesiące nagrało ponad trzysta godzin materiału filmowego, czyli mniej więcej tyle, co sześć dobrych filmów fabularnych. Mass Effect jest tak wspaniały, że wskazując ścieżkę dialogową tylko sygnalizujemy w którą stronę ma się toczyć rozmowa. Cały tekst który następuje potem jest dubbingowany, nie ma w tej grze w ogóle żadnego tekstu, który nie byłby czytany przez aktora.


benchmark.pl: Czy możesz mi powiedzieć kto z aktorów podkładał głos?

Maciej Sachmaciński: W polskiej wersji językowej w zależności od tego, jakiej płci będzie Kapitan Shepard, podkłada głos Marcin Dorociński lub Magdalena Różczka. Dysponujemy całą plejadą wspaniałych aktorów, którzy biorą w tym udział, jak na przykład pan Sadowski. Do dyspozycji mamy więc naprawdę mocną ekipę. Całość lokalizacji nagrywamy w studiu, w którym przygotowywany był Shrek i w którym realizuje się największe projekty. Do tej pory jest to największa lokalizacja jaką my robiliśmy i jaka w ogóle była wydana w Polsce, jeśli chodzi o objętość, czas montażu i tak dalej.


benchmark.pl: Czy będzie edycja kolekcjonerska Mass Effect?

Maciej Sachmaciński: Jeszcze nie ujawnialiśmy dokładnie składu ani edycji podstawowej, ani edycji kolekcjonerskiej. Ale na sto procent mogę powiedzieć, że taka edycja będzie. Nie podaliśmy jeszcze tych informacji również dlatego, że staramy się o pewne informacje z Bioware, sprawdzamy prawa licencyjne na wydanie takich elementów jak artbooki, czy ścieżka dźwiękowa. Myślę, że w ciągu najbliższych dni będziemy ujawniać skład podstawowej edycji, a w następnej kolejności edycji kolekcjonerskiej.

benchmark.pl: Słyszałam, że gra dostępna będzie w dwóch wersjach językowych: angielskiej i polskiej, czy to prawda?

Maciej Sachmaciński: Tak - dzięki temu gracz, który kupi Mass Effect w Polsce, będzie mógł sobie wybrać wersję językową, w którą będzie chciał grać. Do wyboru jest pełna polska wersja językowa, pełna wersja angielska, a także dwie powyższe wersje z napisami. Czyli aż cztery kombinacje.


benchmark.pl: To świetna wiadomość, zwłaszcza, że nie wszyscy gracze koniecznie chcą grać w lokalizowaną wersję gry.

Maciej Sachmaciński: No właśnie, cześć graczy woli wersje oryginalne. W przypadku Mass Effect sprawa wygląda o tyle ciekawie, że Bioware akceptował nasze nagrania. Twórcy mieli więc stuprocentowy wpływ na to, jacy aktorzy będą odgrywać główne role i czy pasują do postaci - tak zresztą było w każdym kraju w Europie. Dzięki temu twórcy gry mają absolutną pewność, że historia będzie wyglądać tak, jak sobie tego życzą. Zresztą współpracują z nami naprawdę świetni aktorzy, którzy wcześniej nie pracowali przy dubbingu, dzięki czemu mają świeże podejście do tego tematu. Marcin Dorociński znany jest z kilku rodzimych produkcji, a Magdalena Różczka zagrała w paru ciekawych filmach, więc na pewno będzie to interesująca lokalizacja.

benchmark.pl: Zmieńmy teraz temat i porozmawiajmy o Turoku. Z tego, co wiemy premiera gry już się trochę przesunęła?

Maciej Sachmaciński: Turok będzie w Polsce na rynku trochę wcześniej niż Mass Effect, bo premierę szykujemy na końcówkę maja. Ale poślizg wynika z tego, że jest to typowa konwersja z konsoli, więc wymaga to trochę więcej pracy od zachodnich developerów. Podstawowa wersja Turoka będzie wydana na dwóch płytach DVD, do których dołączone będą materiały dodatkowe. Gra chodzi na silniku Unreal Engine 3.0, podobnie jak zresztą Mass Effect, co od razu widać w grafice. Turok zebrał bardzo pozytywne recenzje, więc nie boimy się o jego przyjęcie.


benchmark.pl: Zwłaszcza, że jest to właściwie nawiązanie do poprzedniej serii.

Maciej Sachmaciński: Tak, absolutnie, no i sama gra jest też bardzo grywalna.

benchmark.pl: Co z wydaniem? Czy też będzie jakaś wersja kolekcjonerska, czy tylko podstawowa?

Maciej Sachmaciński: Tylko podstawowa, nie planujemy wersji kolekcjonerskiej.


benchmark.pl: Co z lokalizacją? Czy też będzie pełna?

Maciej Sachmaciński: Tak, ale nie taka jak przy Mass Effect.

benchmark.pl: Co prezentujecie na dzisiejszych targach?

Maciej Sachmaciński: Pierwszy raz w historii mamy do pokazania tak duże stoisko, zajmuje ono 350 m2 i jest największe na targach. Bardzo multimedialne, nowoczesne, z maksymalną ilością komputerów oraz gier, które pokazujemy. Oprócz Mass Effect i Turok, które są pokazywane przed premierą, jest również przedpremierowy pokaz horroru Penumbra: Czarna Plaga, można też zagrać w Lost: Via Domus. Cały czas oferujemy jakieś atrakcje, praktycznie co godzinę odbywają się na naszej scenie konkursy.

benchmark.pl: O co mogą powalczyć gracze?

Maciej Sachmaciński: Bardzo różnie, często są to małe gadżety czy koszulki. Z kolei jutro będziemy losować najnowsze monitory LG, do wygrania są też karty Sapphire, mnóstwo fajnych toreb i plecaków do laptopów. Są to naprawdę wartościowe nagrody i jest o co rywalizować.

benchmark.pl: To wszystko, dziękujemy za wywiad.

Maciej Sachmaciński: Ja również dziękuję.

Rozmawiali:
Ewa Stiller i Bogumił Petrykowski.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!