Internet

„Reklamy mogą być fajne. Tylko daj się śledzić!”

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Nikt nie lubi reklam, ale Facebook przekonuje, że mogą być fajne. Jest tylko jedno „ale”: no daj się śledzić – to dla twojego dobra.

Idealny byłby świat bez reklam, ale jest to utopijna wizja (albo i dystopijna, bo wówczas wszelkie wartościowe treści byłyby pewne w taki lub inny sposób płatne). W społeczeństwie rośnie świadomość, że jest to podstawowe źródło utrzymania twórców internetowych (i jesteśmy wdzięczni każdemu z was, kto ich nie wyłączył na benchmarku). Czym innym jest jednak – całkowicie zrozumiały – sprzeciw wobec śledzenia użytkowników na potrzeby lepiej spersonalizowanych banerów. W swojej nowej kampanii Facebook przekonuje, że to wszystko dla twojego dobra.

Facebook śledzi cię dla twojego dobra. I dobra firm w twojej okolicy

„Dobre pomysły zasługują na to, by je odnajdywać” to hasło wspomnianej kampanii. Facebook przekonuje w niej, że zbieranie informacji o użytkownikach oraz ich preferencjach i zainteresowaniach, wychodzi jednak na dobre zarówno im, jak i małym przedsiębiorcom. Ci pierwsi dzięki temu nie są zalewani treściami, które ich nie interesują, ci drudzy zaś wiedzą, że dotrą ze swoimi produktami właśnie do tych osób, które mogą być nimi zainteresowane. 

Społecznościowy gigant twierdzi, że za sprawą tej kampanii chce „pomóc ludziom zrozumieć, w jaki sposób spersonalizowane reklamy umożliwiają im odkrywanie nowych rzeczy, które im się spodobają, a także wspieranie firm z okolicy”. Czy tego typu zapewnienia cię przekonują czy raczej wyżej stawiasz prywatność? Wprawdzie według Facebooka ta ostatnia nie jest zagrożona, ale zupełnie inną kwestią pozostaje zaufanie do tej firmy – szczególnie po aferze z Cambridge Analytica

Źródło: Facebook, TechCrunch, CNBC, informacja własna

Czytaj dalej o Facebooku: 

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DelianoCarl
    U mnie od dzisiaj koniec z reklamami, cały czas chciałem wspierać twórców na youtube itd ale kiedy podczas kilkuminutowej piosenki włączyła mi się 34 minutowa reklama powiedziałem dość.... adblock już działa.
    11
  • avatar
    develoop
    Fejsbók to największy Rak historii...
    10
  • avatar
    EXT_1
    Ja nie mam fejsa, nie zakładam konta na nim bo zupełnie nie widzę takiej potrzeby. Po co to w ogóle?
    2
  • avatar
    PC3.06GHz
    Nie mogą być fajne, na widok każdej reklamy mam odruchy wymiotne.
    2
  • avatar
    StaryZgred
    “Rząd da się lubić, tylko wyłącz mózg”.
    1
  • avatar
    decrypterie
    Reklamy reklamami, żeby tylko jeszcze nie zapisywały te ich trackery naszych danych to spoko, ogólnie to jest tak, oglądnij reklamę my na tym zarobimy :)
  • avatar
    kitamo
    statystycznie owszem lepiej jest jak reklamy sa spersonalizowane bo nie irytuja tak bardzo ale ich ilosc w necie jest olbrzymia
    -3
  • avatar
    fonzie
    Mi ostatnio YT podpadł na tyle że chyba przestanę tam zaglądać.
    Przy filmach mam co i rusz komunikat o weryfikacji wieku.
    Wysyłam im odpowiednio ocenzurowane zdjęcie dowodu a ci nie chcą go przyjąć.
    Numeru karty kredytowej im ni huhu nie podam.
    Najwyższa pora chyba konto z Google usunąć...
  • avatar
    kaalus
    "...bo wówczas wszelkie wartościowe treści byłyby pewne w taki lub inny sposób płatne"
    Ciekawe czy redaktor myśli że kiedy serwis zarabia na reklamach, to pieniądze biorą się "znikąd"? Niestety, reklama działa. Ludzie kupują masy niepotrzebnych im rzeczy oraz usług. Świat byłby o wiele przyjemniejszym miejscem bez reklam.
  • avatar
    Gnom_Z_Piany
    Rząd też cały czas mi wciska, że zwiększa podatki dla dobra kraju i ratowania Polski. przy tym taka głupota jak FakeBók to mały pryszcz.