Karty graficzne

Far Cry 5 i dedykowane sterowniki dla kart Radeon

przeczytasz w 1 min.

W jakim stopniu sterowniki dedykowane danej grze poprawiają jej wydajność? Sprawdzamy na przykładzie Far Cry 5.

Zwykle w przeddzień premiery największych hitów producenci układów graficznych szybko aktualizują sterowniki, tak by nowe gry działały jak najlepiej. Podobnie było z Far Cry 5.

Postanowiliśmy przeprowadzić szybki test i sprawdzić jak o graczy Far Cry 5 zadbała firma AMD. Przetestowaliśmy grę za pomocą wbudowanego benchmarka na sterownikach w wersji 18.3.2 i 18.3.4 (dedykowanych Far Cry 5).

Wykorzystaliśmy Radeona Vegę 64, a konkretnie niereferencyjny model ASUS ROG Strix RX VEGA64 OC. Grę przetestowaliśmy w rozdzielczości 2560 x 1440 przy użyciu ustawień ultra oraz niskich.

Różnice pomiędzy ustawienia ultra i niskimi są widoczne, ale nie ogromne. Najlepiej je widać na przykładzie cieniowania i odbić wody.

Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia ultra
[kl./s.]

18.3.4 76
63
18.3.2 73
60
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia niskie
[kl./s.]

18.3.4 91
77
18.3.2 86
72
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Poprawa wydajności nie jest może gigantyczna, ale całkiem przyzwoita, więc cóż... jeśli zapomnieliście o zaktualizowaniu sterowników do najnowszej wersji, może pora zrobić to teraz.

Źródło: informacja własna

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Vaclav
    0
    Co za czasy. kiedyś można było regulować jakość grafiki od 10 do 100%. Teraz ze 100% robi się 70 (thx konsole!) a regulacja odbywa się w przedziale 50-70.
    • avatar
      Gatts-25
      -3
      Musisz jeszcze trochę wytrzymać bo to co pokaże przynajmniej przyszła konsola SONY PS5 będzie powrotem suwaka na PC do 100% z czego konsola już w podstawowej wersji będzie oferowała jakość ,którą na PC trzeba było by ustawić suwak na poziomie 150%.
      Ciesz się ,że AMD wpadło na tak wspaniały plan ,żeby GPU modularne w końcu mogło ujrzeć światło dzienne i także za kooperację SAMSUNG/IBM i GF ,które także będą miały swój wkład w tym bo INTEL z pewnością zakładał ,że nowa litografia od GF ujrzy światło dzienne dopiero na przełomie 2021/2022 a tutaj co jedna głowa to nie trzy.
      • avatar
        Sharimsejn
        0
        Ciut późno moim zdaniem ale lepsze to niż nic.