Gry

Już w piątek recenzja i testy Halo Wars

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
8 komentarzy Dyskutuj z nami

Już w piątek recenzja i testy Halo Wars

Halo to prawdopodobnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród gier komputerowych. Ta dość niezwykła seria zapoczątkowana w 2001 roku z myślą o konsoli Xbox doczekała do tej pory całej rzeszy oddanych fanów i trzech odsłon, z których dwie trafiły również do posiadaczy komputerów osobistych. Jak dotąd jednak wszystkie gry z tego cyklu należały do gatunku strzelanin FPS

A co się stanie gdy coś co przedtem było strzelaniną przeniesione zostanie w realia strategii czasu rzeczywistego? Czy taka rewolucja serii nie odbije się negatywnie na jej popularności? Czy powstała w ten sposób gra będzie tworzyć spójną całość z wydanymi do tej pory tytułami?

Na te pytania musieli odpowiedzieć sobie przedstawiciele Microsoftu i firmy Bungie, którzy podjęli decyzje o stworzeniu całkowicie nowej produkcji osadzonej w uniwersum Halo. Produkcji, która zrywać będzie z dotychczasowym gatunkiem zastępując go strategią RTS. Niewątpliwie zdawano sprawę z niebezpieczeństwa takich „zabaw” mając w pamięci nieco podobny przewrót dokonany w 2002 roku na serii Command & Conquer czy w 2006 – na kultowych już Commandos. Wydane wówczas Command & Conquer: Renegade i Commandos: Strike Force, obie będące strzelaninami FPS nie spełniły pokładanych w nich nadziei.

Co więc zrobić żeby uniknąć błędów poprzedników i stworzyć grę, która trzymałaby poziom wcześniejszych odsłon kultowej już serii i mogłaby z nimi bez problemu konkurować? Wyzwanie wydawało się niezwykle ciężkie, tym bardziej że dotyczyć miało konsoli Xbox 360, która już teraz powoli dostaje "zadyszki". Microsoft postawowił jednak podjąć „rękawice”.

Co z tego wyszło dowiecie się z recenzji, która pojawi się na łamach benchmark.pl jeszcze w tym tygodniu. A dziś już zapraszamy Was do obejrzenia przygotowananego na tą okazję filmu, który rzuci nieco światła na to co czeka na graczy w grze Halo Wars.

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pocio
    No proszę jaki zbieg okoliczności.. Właśnie dzisiaj mam zamiar odpalić xboxa (nie 360, a tego pierwszego) i siąść znowu do halo, a później halo 2.. Może jeszcze farcry instincts i evolution się załapią jak mnie chwyci zajawka ;)
    2
  • avatar
    Oglądałem wczoraj w hyperze, że nie wszystkim takie typy strategii przypadają do gustu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Bardzo fajna zajawka a co do gry, klasyka jak UT. Stategia czasu rzeczywistego ? sprawa dość ryzykowna ale kto wie może się przyjmie.
  • avatar
    Szymon331
    Nawet ciekawie to wygląda ale te kolorki... tak jakby z WoW albo czegoś podobnego. Ciekawie by mogło wyglądać w połączeniu z grafiką a la GoW
  • avatar
    Konto usunięte
    Działka strzelają przez budynki - niezła funkcja......
  • avatar
    Dekard
    Strategia czasu rzeczywistego? yhmm
    przecież to wygląda jak hack'n'slash.
    Czy ten tytuł ma zachęcić graczy konsolowych do sięgania po "strategię", czy pokazać im że strategie są kiepskie i zniechęcić do zainteresowania pecetami?
    Moim zdaniem to drugie.